Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: 50-essel kezdjek, vagy 125-össel?

Érdemes – nulla tapasztalattal – először egy 50-esen tapogatózni, vagy jöhet egyből a (CBR)125? A gyakori kérdésre keressük a választ

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Az elmúlt napokban rátaláltam az oldalatokra, és láttam hogy adtok mindenféle tanácsot is többek között. Szóval ha nem gond nekem is lenne pár kérdésem, és a tanácsotokat szeretném kérni. Magamról annyit, hogy 17 vagyok, és lassan 1 éve vagyok együtt barátommal, akinek van egy 125-ös Honda CBF-je, amivel egész nyáron jártuk a megyét. Eddig is tudtam, hogy ha “nagy leszek”, motorozni fogok, mivel anyum részéről az egész család motoros, és még a szívem is kihagy egy dobbanást, ha meghallom az utcán egy jó kis sport moci hangját 🙂

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Jogsiból nemsokára csinálom a KRESZ vizsgát B és A1-es kategóriában, aztán amint jobb idő lesz, jöhet a gyakorlat. Viszont utána nem tudom mi legyen… Nagyon beleszerettem a Honda CBR125R-be, egy ismerősöm el is adná – aztán ráültem, csak hogy megnézzem mégis milyen érzés, és akkor jöttem rá, hogy nem vagyok elég erős… Nem bírtam az oldaltámaszról egyenesbe állítani.
Utána a barátom alám rakta a motorját, hogy “na akkor most menj”, és én mentem is kb. 5 métert, aztán megálltam és azzal a lendülettel szépen el is dőltem motorostól oldalra…

Szóval azóta anyum azt mondja, hogy majd nyárra kapok valami kis 50-es motort, hogy az kezdésnek jó lesz, de ez nekem nem tetszik.. Ti mit gondoltok? Tényleg 50-essel kéne kezdenem, hogy azon jól meg tudjak tanulni, és ha elesek, nem lesz nagy baj belőle. Vagy merjek venni egy 125-öst és bízzak benne hogy hamar belejövök? Tényleg nem tudom mit kéne tennem… Esetleg van valami más motor amit tudnátok ajánlani 300-400.000 körül? /Audrey

Kedves Audrey!

Az elmondottakkal egyetemben, és annak (eldőlés) ellenére is, a CBR125-ös tökéletes választásnak tűnik. Véleményem szerint annyival nem nehezebb, mint egy “nagytestű”, modern 50-es, tehát nem ez a pár kiló lesz a vízválasztó (a biztonságosabb menetteljesítménye már annál inkább).

A CBR125 minden tekintetben megfelelő a célra: kicsi, kompakt, könnyen kezelhető és megbízható. Ennél könnyebben motorozható gépet nem nagyon találsz, csak “a motor súlyát” kellene valahogy megszoknod, elsajátítanod – ami csak a biciklik súlya után furcsa, lendületben már nem annyira.


Én magam például a mai napig emlékszem a napra, amikor első motoromon – Simson – az első métereket tettem meg, és hogy mennyire nehéznek találtam a mountain bike után, de a nap végére már meg is feledkeztem róla. Persze ezt 5 méter alatt nem lehet letudni, menni kell…

Ha már szóba került a Simson: bár a CBR (és a CBF is!) hibátlan első motornak, mégis nagyon jót tenne az első megtett métereidnek egy ehhez hasonló 50-es: arra gondolok, ha volna például az ismeretségi körödben Simson, amit szívesen kölcsönadnak (és nem sajnálnak :)), azon pár nap alatt elsajátíthatnád az alapokat a nulláról – és ezek után már máshogy ülnél rá a Hondára!


Szóval, merj venni egy 125-öst, és merj kölcsönvenni egy 50-est! 🙂 Édesanyádnak pedig mondd el, hogy ő is nyugodtabb lesz, ha nem tolnak le az autók egy vérszegény 50-es nyergében. Ráadásul egy négyütemű 125-öst könnyebb is vezetni, márpedig ebben az árban az 50-esek jellemzően kétüteműek.

Készítettünk egy cikket a legjobb kezdőmotorokról, ebben természetesen szerepel a CBR125 (bár igazából a győztesnek kellene lennie), és a listában még a Suzuki Van Van tűnik alkalmasnak számodra, amennyiben bejön a stílusa.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending