Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: 50-essel kezdjek, vagy 125-össel?

Érdemes – nulla tapasztalattal – először egy 50-esen tapogatózni, vagy jöhet egyből a (CBR)125? A gyakori kérdésre keressük a választ

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az elmúlt napokban rátaláltam az oldalatokra, és láttam hogy adtok mindenféle tanácsot is többek között. Szóval ha nem gond nekem is lenne pár kérdésem, és a tanácsotokat szeretném kérni. Magamról annyit, hogy 17 vagyok, és lassan 1 éve vagyok együtt barátommal, akinek van egy 125-ös Honda CBF-je, amivel egész nyáron jártuk a megyét. Eddig is tudtam, hogy ha “nagy leszek”, motorozni fogok, mivel anyum részéről az egész család motoros, és még a szívem is kihagy egy dobbanást, ha meghallom az utcán egy jó kis sport moci hangját 🙂

Jogsiból nemsokára csinálom a KRESZ vizsgát B és A1-es kategóriában, aztán amint jobb idő lesz, jöhet a gyakorlat. Viszont utána nem tudom mi legyen… Nagyon beleszerettem a Honda CBR125R-be, egy ismerősöm el is adná – aztán ráültem, csak hogy megnézzem mégis milyen érzés, és akkor jöttem rá, hogy nem vagyok elég erős… Nem bírtam az oldaltámaszról egyenesbe állítani.
Utána a barátom alám rakta a motorját, hogy “na akkor most menj”, és én mentem is kb. 5 métert, aztán megálltam és azzal a lendülettel szépen el is dőltem motorostól oldalra…

Szóval azóta anyum azt mondja, hogy majd nyárra kapok valami kis 50-es motort, hogy az kezdésnek jó lesz, de ez nekem nem tetszik.. Ti mit gondoltok? Tényleg 50-essel kéne kezdenem, hogy azon jól meg tudjak tanulni, és ha elesek, nem lesz nagy baj belőle. Vagy merjek venni egy 125-öst és bízzak benne hogy hamar belejövök? Tényleg nem tudom mit kéne tennem… Esetleg van valami más motor amit tudnátok ajánlani 300-400.000 körül? /Audrey

Kedves Audrey!

Az elmondottakkal egyetemben, és annak (eldőlés) ellenére is, a CBR125-ös tökéletes választásnak tűnik. Véleményem szerint annyival nem nehezebb, mint egy “nagytestű”, modern 50-es, tehát nem ez a pár kiló lesz a vízválasztó (a biztonságosabb menetteljesítménye már annál inkább).

A CBR125 minden tekintetben megfelelő a célra: kicsi, kompakt, könnyen kezelhető és megbízható. Ennél könnyebben motorozható gépet nem nagyon találsz, csak “a motor súlyát” kellene valahogy megszoknod, elsajátítanod – ami csak a biciklik súlya után furcsa, lendületben már nem annyira.


Én magam például a mai napig emlékszem a napra, amikor első motoromon – Simson – az első métereket tettem meg, és hogy mennyire nehéznek találtam a mountain bike után, de a nap végére már meg is feledkeztem róla. Persze ezt 5 méter alatt nem lehet letudni, menni kell…

Ha már szóba került a Simson: bár a CBR (és a CBF is!) hibátlan első motornak, mégis nagyon jót tenne az első megtett métereidnek egy ehhez hasonló 50-es: arra gondolok, ha volna például az ismeretségi körödben Simson, amit szívesen kölcsönadnak (és nem sajnálnak :)), azon pár nap alatt elsajátíthatnád az alapokat a nulláról – és ezek után már máshogy ülnél rá a Hondára!


Szóval, merj venni egy 125-öst, és merj kölcsönvenni egy 50-est! 🙂 Édesanyádnak pedig mondd el, hogy ő is nyugodtabb lesz, ha nem tolnak le az autók egy vérszegény 50-es nyergében. Ráadásul egy négyütemű 125-öst könnyebb is vezetni, márpedig ebben az árban az 50-esek jellemzően kétüteműek.

Készítettünk egy cikket a legjobb kezdőmotorokról, ebben természetesen szerepel a CBR125 (bár igazából a győztesnek kellene lennie), és a listában még a Suzuki Van Van tűnik alkalmasnak számodra, amennyiben bejön a stílusa.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending