Csatlakozz hozzánk

Blog

TesztMotor menü

Érdekel mi fő a konyhánkban? Akkor katt ide és olvasd el az aktuális menünk

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szalad az idő, de úúúgy, hogy szinte csak motorral lehet utolérni. Ez nekünk most nem sikerült, és ahogy látom másnak sem, mivel megint egy újabb hét előtt állunk. Hjah, bárcsak inkább ülnénk -úgy értem motoron-, annyi minden tenni valónk van. Azt hiszem április utolsó hetében éjjel-nappal klimpírozhatunk a billentyűzeten. Hogy miket is? Hát lassan arra is rátérek, de előbb egy kis intim betét és PH érték…

Köszönöm a megértő türelmet, most pedig a reklámról visszatérve megragadnám az alkalmat, hogy egy kicsit meséljek magamról. Akik figyelnek, összerakhatták a képet, hogy április 3-a ezentúl nem tartozik a legkedvencebb tavaszi napjaim közé. Azon a pénteken sikerült ugyanis lapra tennem a hungaroringi célegyenes végén az új R1-est, ami fizikálisan és mentálisan is visszavetett kicsit. A motornak szinte semmi baja nem esett, köszönhetően a bukógombáknak, nekem viszont sikerült 150-ről az egész testsúlyom a jobb csuklómon tompítani. Az eredmény egy tisztességes zúzódás, de lassan jobban örültem volna inkább egy törésnek, lehet már túl lennék rajta. A tortámon hab is van, mivel a baleset sokaknak komoly ziccert szolgáltatott az én módszeres piszkálásomra. Épp ezért úgy döntöttem -még nagyobb örömöt okozván nekik-, a héten megírom az eddigi összes balesetem.


A ruhám.. van baja :S

Persze a célom ezzel sokkal inkább az, hogy felhívjam a figyelmetek egy-két olyan dologra, amit érdemes szem előtt tartani, ha motoroztok. Nem, most nem a napszemüvegre gondoltam, kis komolyságot! Szóval talán tanultok a hibáimból, bár lekopogom,  túl sok afférom nem volt, és általában véve a forgalmat, mint véres kezű szörnyet, eddig valahogy sikerült megúsznom. Vannak elméleteim, hogy ez az eddigi közel 30-40.000 közúti km-em alatt hogyan sikerült, egy kicsit tehát erre is kitérek majd.


Épp pihentetem a kezem 🙂

Hogy a jövőben is legyen miért “nem normális”-ozni, a balesetem után két nappal, a bedagadt csuklóm ellenére megjártam a Mátrát az új BMW K1300R-rel, amiről a tesztet itt olvashatjátok. Rá egy hétre az egyik szívem csücske volt nálam egy hétvégére, az immár ABS-szel szerelt, és Repsol festésű Honda CBR1000RR. Mit tehettem volna, itthon csak nem ülhetek ilyenkor, így aztán kímélendő magam csak egy-két karikát tettem vele a fővárosban és a Duna-kanyar környékén.


Az egyik nagy kedvencem

Aztán hétfőn a HUMOK jóvoltából, akik most már nem csak oktatnak, hanem lehetőséget is adnak a pályázásra, részt vettem egy esti Hungaroringes motorozáson a saját CBR600RR-emmel. Ez is egyenesen visszautasíthatatlan ajánlat volt, főleg hogy a Honda utoljára 2007 augusztus közepe fele látta a mogyoródi kanyarokat, megmutattam hát neki újra őket. Főként az esést akartam kimotorozni és egyáltalán nem volt célom földre kényszeríteni a stoppert. Gyakorlatilag túráztam a pályán, ettől függetlenül egy óra után mégis szépen bedurrantottam a sérült csuklóm. Épp ezért a következő időszakot, kifejezetten a múlt hetet annak szántam, hogy bekötözvén jobb karomat, gázmarkolatot csak fotóról lássak. Ez persze azzal járt, hogy mostanság az összes motorotesztet “szegény” BenZso-nak kellett megcsinálnia, ezúton kérek tőle elnézést :P, de ígérem, hamarosan csatasorba állok én is.

Ennyit a hányatott sorsú tesztelők életéről, most essen inkább szó arról, hogy mit főzünk a TesztMotor.hu konyhájában. BenZso részéről várható egy Suzuki GSX-R 1000 teszt egyenesen a Hungaroringről, ugyanis pár napja volt a hazai sajtóbemutató. Ahogy a 2009-es R1-gyel, a gixerrel is erőlködés nélkül a jobbnál jobb idők, kíváncsian várom szerinte hogy viselkedett a motor a többiekhez képest. Pár kört az új Gladius-szal is tudott menni, de mivel az a motor kifejezetten nem versenypályára való, így szerintem várunk az utcai megmérettetésre.Ugyancsak a Hungaroringen az olasz Bimota DB7-est is megjáratta, ha minden igaz, tehát még az is talonban van. Mint ahogy az új BMW K1300GT is, amivel szintén ő járt fel, s alá.


Menekül előlünk a Superbike, muhaha..

Viszont hogy ne csak motorokról essen szó, egyik nap összeültünk egy halom csúcs- és középkategóriás sisak társaságában és a tavalyi tesztünkhöz hasonlóan, szanaszét pontoztuk és boncoltuk őket. Bevetettünk egy-két új fegyvert is az ügy érdekében, mint például egy hajszárítót, de erről majd később :). A teszten már dolgozok, így első ízben hamarosan jön a márkánként legdrágább bukók tesztje, ígérem, érdekes lesz. Kicsit később pedig az olcsóbbaké lesz a főszerep, és talán kiderül, hogy annak a bizonyos húsnak nem mindig híg a leve.

A múlt héten motorlezáró láncokat és tárcsafékzárokat is próbálgattunk, kivétel nélkül Vector márkájut. Szerintem mindenkit érdekel a kérdés, hogy mennyit bírnak ezek, de ezeddig senki sem vett kézbe erővágót és flexet. A tolvajok bizonyára tisztában vannak a dologgal, de jó lenne nekünk is tudni, mi a helyzet. Videót is készítettünk a “zúzdáról”, jópofa tanulmány lesz.

Még mindig nincs vége a sornak, kilobbiztam ugyanis, hogy megmutathassak nektek egy nagyon profig bőrtisztító és -ápoló szert. Mindig küzdünk, hogyan tartsuk tisztán a motoros ruháinkat, amire sokféle szer és megoldás van. Engem egy cég, a Briston nyűgözött le a legjobban. Még két éve találkoztam a márkával a motorkiállításon, akkor a cipőmön, most idén pedig az új fehér Dainese ruhámon mutatták meg mire képes a tisztító. Hát csoda, amire elég nagy szüksége lesz most is, mert a teszt során azt a rengeteg dzsuvát kell kiszednie a bőrruhámból, amit a Hungaroring célegyenesének végén szedtem össze az aszfalton hempergésem közben. Kíváncsian várom az eredményt.


Tisztító csodák.. a fent látott ruhám fogom vele újjá varázsolni

A végére pedig hagy említsem meg, hogy végre megérkeztek az Euromotorhoz az új X-Lite X802RR sisakok, amiből nekem is lepottyant egy. Már el is kezdtem nyúzni, és újra az az érzésem van vele kapcsolatban, mint ami az X801-gyel is volt: “anyááám, eszméletlen jó ez a sisak”. Van mire alapoznom: hihetetlen könnyű, a belseje még kényelmesebb, mint az előzőnek, a szellőzése már most jobbnak tűnik, még szerintem halkabb is, a plexi mechanika egyértelműen profibb, a forma meg baromi ütős. Kicsit azért próbálgatom még, aztán írok róla is egyet a tapasztalataimmal, illetve viszem Báthory művész úrnak, hogy -ahogy BenZso mondaná- tüsszentsen rá valami szépet.


Egyelőre csak hátulról.. nem sokára bemutatom nektek teljesen is 🙂

Nem is tudom, mit hagytam ki. Talán a kis 125-ös, 1999-es Cagiva Mito-m, amivel hosszú idő után először töltöm együtt a napjaimat és időközben újra rádöbbentem, mennyire, de mennyire jó motor. Úgy döntöttem -mivel ő volt az első az életemben- írok róla egy tesztet, erről a kategóriáról úgy is méltatlanul kevés szó esik.


A kis olasz paripám

Na jó, sok lesz már, befogom. Pedig biztos van még, ami kimaradt… ja igen, a nyereményjátékok… de akkor arról majd legközelebb 🙂

Széles és tükörsima utat, kanyarokat és napsütést!

Motoros üdvözlettel:
Molnár Dénes (alias DennyM)

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending