Csatlakozz hozzánk

Hírek

TesztMotor Kupa 1. forduló – élménybeszámoló

A TalmaRingen rendezett TesztMotor Kupa első versenyének élményei

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Nagyon kellemes idő és remek hangulat várt minden érdeklődőt, aki április 17-én kilátogatott a hernádi TalmácsiRingre, a TesztMotor Kupa első fordulójára. Na meg a sor izgalmas csata és szinte “vérre menő küzdelem” mellett egy egész mezőnyre való PW50-es gyerek- és NSR 50-es versenymotor!

Amikor reggel megérkeztünk, a szépen sorba állított “szörnyetegek”, vagyis az aszfaltgumis mini Yamahák és a Honda NSR gyerek-versenymotorok már sejtették velünk, hogy a kis pálya nemsokára szoros csaták helyszíne lesz. Na meg elnézve az akkor már gyakorló kicsiket, akik őrületes tempóban kergették egymást, már tudtuk, bizony nem lesz könnyű dolgunk.


A versenymotorok, Yamaha PW-50

Szerencsére már korán reggelre minden összeállt. Talmácsi István, az utánpótlásnevelés fáradhatatlan élharcosa, és nem utolsó sorban az egész Talmácsi Motorsport Iskolja megalapítója kiválóan töltötte be a mindenes szerepét, mindenhol ott volt, ahol kellett. A nevezést lebonyolító lányok csínosak voltak, a szerelő srácok profin tették a dolgukat, üzemmelegen, beállítva adták át a vasakat, TalmaGeri pedig folyamatosan fényképezett és videózott. A kilátogatóknak csak a gázt kellett húzniuk.


A kicsik a méretük miatt lépéselőnyben vannak, de ettől függetlenül is nagyon ügyesek

Az éles versenyek előtt bőven volt időnk ismerkedni a motorokkal, a pályával és egyáltalán az új körülmélnyekkel. Nekem az első sikerélményem a legelső teljesített, esetlen körömhöz fűződik, ami talán hülyén hangzik, de én rettentően büszke voltam magamra, hogy nem estem el. Ha féltem valaha motoron, akkor az most a kis PW50-esen volt… Szóval nem olyan egyszerű a dolog, mint amilyennek kinéz, hozzá kell szokni a méretekhez és az irányításhoz, mely nem kormány, hanem testmozdulatokkal történik. Persze pár kör után jön minden magától, csak a kezdet nehéz. A mini-Yamahán, melyen alig férünk el, centikre az aszfalttól, minél inkább lendületből, minél kevesebb fékkel – és minél bátrabban kell menni. Fantasztikus élmény!

A szabadedzés után próba-versenyeken vehettünk részt, amelyek még nem számítottak bele az értékelésbe – csak úgy mégis, mire számítsunk alapon meccseltünk egyet. Azzal például nem számoltam, hogy a rajtnál a célegyenes felét a PW-vel futva kell teljesíteni, hogy némi lendületet nyerjünk, az első kanyarban történő pozíció-harcokról nem is beszélve. A következő futamban már tapasztalt “PW-racer” módjára valódi repülőrajtot varázsoltam az álló indulásból: viszont az örömömbe legalább ennyi káröröm is vegyült, hiszen ahány ember mellett elmentem a rajtnál, annyi vissza is előzött, mivel a Talma-suli ifjú növendékei úgy és ott mentek el mellettünk, ahogy és ahol nem szégyelltek. Mondjuk, mintha szemből jöttek volna… Persze, ki tudjuk magunkat magyarázni, hiszen ők sokkal kisebbek és könnyebbek, jobban elférnek és jobban is megy alattuk a gép. Csakhogy a nagyobb és jóval erősebb NSR-es meneteknél sem volt ez másképp…


A dobogósok nem csak érmet, de ajándékcsomagot is nyernek.
A szuperdöntőben pedig mindezek mellé bukósisak is jár.

A bemelegítő futamok után jöhettek az éles versenyek, na nem mintha az előbbiek ne vérre mentek volna… A futamok atmoszférája egyébként fantasztikus volt: mivel nem voltak időmérők (de nem is hiányoztak), egy kalapból (bukóból) húztuk ki a rajtsorrendet, majd a “warm-up lap” után Talma Pista bá’ rendezgetett el minket a rajtrácson és a piros lámpák szerepét is ő játszotta. Ezután következett a már említett “szaladós-rajt” és az egy életem-egy halálom-szerű első balos. De már maga a rajtprocedúra is varázslatos volt, különösen a GP-szerű hangot és illatot okádó NSR-ek nyergében. Szinte meg voltunk róla győződve, hogy az elbaltázott sávolyi GP-projekt helyett idén egy assenihez hasonló szombati, hernádi futam került a naptárba, és mi vagyunk a GP-menők a rajtrácson. Ha eljössz versenyezni, bepillantást nyerhetsz az igazi “racing-feeling”-be: megtudhattam például, mit éreznek a versenyzők, amikor megadja magát alattuk a technika – csak az én gépem nem szuperált az első NSR-es futamban – , viszont annál jobban esett, amikor a boxba kigurulva, a rendkívül segítőkész szerelő srácok jóvoltából egy gyors motorcserét hajthattam végre – mint mondjuk a motoGP-ben, mikor elered az eső.


A Honda NSR 50 már keményebb dió. Tisztára GP érzést ad.

Eleinte még esések sem tarkították a látnivalókat, már-már azt hittük, megússzuk a napot bukta nélkül, de ez azért elég utópisztikus gondolat volt… Az első perecelést DennyM kollégám hajtotta végre, körülbelül két méterrel előttem haladva, a másodikat pedig majdnem én, miután átugrattam a  motorján… Dénes hátsó kereke kiment a homokba, innentől pedig felgyorsultak az események. Voltak azonban cifrább csúszások is, a legérdekesebb az volt, hogy olyan szemszögből láthattuk a történéseket, mint amikor a GP-motorok on-boardjait nézzük a TV-ben: üldözünk valakit, majd emberünk hirtelen különválik a gépétől és lassan eltűnnek a perifériás látómezőnkben… A lényeg viszont, hogy semmi komolyabb baj nem történt, épp csak akkora perecek voltak, amelyek még “jól-estek” – a szó szoros értelmében.


A kicsik az NSR-ekkel sem cicóznak, ez a rajtból is látszik.

Szóval ha eljössz a legközelebbi, a május 8-i fordulóra, Téged is magával ragadhat a versenyszellem, amit ennél könnyebben és olcsóbban nem kapsz meg sehol: hatezer forintért egész nap versenyezhetsz PW-vel és NSR-rel, és itt a hangsúly a versenyen van. Igazi jó kis futamok élményét és izgalmait kínáljuk Nektek, persze értékes nyeremények mellett. Azoknak pedig, akik már a nyitó-fordulóra is eljöttek, köszönjük a részvételt és reméljük, hogy hozzánk hasonlóan remekül érezték magukat!


A mezőny egy része

Köszönettel tartozunk továbbá a Talmácsi családnak, a profi szervezésért és körülményekért, és a szerelő-csapatnak is, nélkülük nem kergetőzhettünk volna ilyen jót.
 

Ha te is szeretnél hasonló élményekkel gazdagodni, akkor ott a helyed velünk Hernádon, a TalmaRingen, a második fordulón, május 8-án! A jelentkezésed a talmakupa@tesztmotor.hu címre várjuk, ha kérdéseid vannak, azt ugyanide írhatod.

Nagyon jó móka, kár lenne kihagynod!

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending