Hírek

Terepre hangolva: BMW G 650 GS Sert?o

Íme a vidéki motorosok gépe - ahogy azt a BMW elképzeli.
Euromotor2
MotoStar

Fotók: BMW

A BMW bemutatta a G 650 GS terepezésre hangolt változatát, a Sertãót. Az új gépet a hosszabb rugóutak, a nagyobb ülés- és szabadmagasság, a drótküllős kerekek, és néhány kiegészítő különbözteti meg az alapmodelltől.

A Sertão portugálul vidéket jelent, a pusztát, ahol a madár se jár. A madár nem, de a motoros igen, méghozzá az új G 650 GS Sertão nyergében. Legalábbis így gondolták a BMW-nél, ezért készítették el ezt a terepre hangolt változatot, amely persze alkalmas mindennapos, aszfaltos használatra is.

Kőkemény enduróra tehát senki ne számítson, arra viszont igen, hogy az alakivitelű G 650 GS-sel szemben a Sertão szarvát markolva közepesen nehéz tereptől sem kell megijedni. A legfontosabb újdonság a megnövelt rugóút: elöl 170 helyett 210 mm-es úton dolgozik a futómű, hátul 165 mm helyett szintén 210 mm áll rendelkezésünkre. Ennek megfelelően a szabadmagasság is nagyobb lett, és a nyereg is jóval magasabbra került: a „sima” GS barátságos 780 mm-ével szemben a Sertãónál 860 mm-en foglalhatunk helyet, de az off-roadozó kosárlabdázók rendelhetnek 900 mm-es kakasülőt is.

A jobb egyenesfutás érdekében a tengelytávot 1477 mm-ről 1484 mm-re növelték, és a kerekeket is a terepes használathoz igazították, elöl 19 helyett 21 colos felni található, hátul maradt a 17 colos átmérő, de a szélesség csökkent. Az alufelniket természetesen drótküllős kerekek váltották fel, a gumiméret elöl 90/90 R21, hátul 130/80 R17. Az alapmodellhez hasonlóan a Sertão lassításáról is 300 mm-es első és 240 mm-es hátsó féktárcsa gondoskodik, amelyeket két- illetve egydugattyús Brembo nyergek fognak satuba. A blokkolásgátló – amely egyébként kikapcsolható – itt is feláras extra.

Az egyhengeres, 652 cm3-es erőforráshoz nem nyúltak a bajorok. A befecskendezős, vízhűtéses blokk 48 lóerőt teljesít 6500-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 60 Nm 5000-nél. Újdonság viszont – a műfajban egyébként kötelezőnek számító – alumínium kartervédő. Szintén az off-road stílus követelte meg a kormányon elhelyezett kézvédőket, a meghosszabbított első sárvédőt („csőrt”) és – a BMW szerint – a magasabb, jobb szélvédelmet nyújtó plexit is. A speciális, kék-fehér fényezés és az ezüst helyett fekete kapaszkodó-csomagtartó egység a Sertão kiváltsága.

Németországban a Sertão 750 euróval (jelenlegi árfolyamon nagyjából 220 ezer forinttal) drágább a G 650 GS alapváltozatánál. A hazai árról egyelőre nincs információnk.






Comments

comments