Tesztek

Téli cucc: Forcefield Tornado

Aki nem ismeri a "szezonon kívül kifejezést", annak ismernie kell a motoros aláöltözőket is.
Euromotor2
MotoStar

Aki nem ismeri a “szezonon kívül kifejezést”, annak ismernie kell a motoros aláöltözőket is. Íme a Forcefield.

Leesett az első hó, aztán gyorsan utána a második is.. Andersen meghalt, mese nincs, végérvényesen itt a tél.  Persze amiatt, mert Árpád lusta volt délebbre menni hazát foglalni, mi motorosok még lehetünk annyira dacosak, hogy csak azért sem teleltetjük el a kétkerekűt. Ilyenkor nem csak a motorral kell megharcolni, hanem a kemény hideggel is. Jó tehát tisztában lenni a lehetőségeinkkel, hogy hogyan válhatunk jegesmedvékké a piacon kapható téli aláöltöző és fűthető ruhák által. A terv az, hogy ezekből minél többet bemutatunk nektek a következő napokban. A bemutatósdit a Forcefield termékeivel kezdjük.


Jól elhúzom a Forcefield nótáját.

Az angol márkától a Climate Control termékek között érdemes nézegetni, ha melegedni szeretnénk. Ez még további két féle termék csoportot fed le, a “Base Layer”-t, illetve a “Tornado”-t. Előbbi egy testhez feszülő, vékony, nem szél álló alsó réteg, aminek egyetlen feladata a hőháztartásunk megtartása. Utóbbi már kicsit komolyabb, több funkciót ellátó technikai-thermo ruha, mi ezt választottuk bemutatni.

További ForceField Tornado termékek

Mi csak az alsót és felsőt próbáltuk ki, de a termékcsoportba tartozik még maszk, nyakvédő, kesztyű és zokni is. Mindegyik ugyanazon elven alapszik, mint amit mi próbálgattunk.


A motoros legnagyobb természetes ellensége a hideg, a szél és az eső. A Tornado leírásában az szerepel, hogy mindegyik ellen védelmet nyújt, erre azért befizetek – gondoltam. Na nem azért, mert ennyire rossz indulatú vagyok, hanem mert az elmúlt hetek tapasztalatai szerint nincs olyan alsóruha, amivel mindent meg lehet oldani. Kell egy alap alsó, kell egy szél fogó és hőmérséklet tartó réteg és nem árt egy vízálló, jól záró textil dzseki és nadrág. Kipróbáltuk a Forcefiled-et egyedül és kis segítséggel is.


Oldalt a cippzár. Nem áll kézre, de a hideg sem szökik berajta.

Először csak otthon serénykedtünk benne, semmi hideg, semmi szél. Azt szimuláltuk, hogy mi van akkor, ha egy fűtött helyiségben dekkolunk két jeges futam között. Mostanában megszoktuk már, hogy aláöltözőkben és thermo ruhákban dolgozunk, a környezetünk már fel se kapja a fejét a különböző balett ruhákra. A Tornado egész jól teljesített, nem izzadtam benne, sőt sokszor úgy éreztem, mintha vékonyan öltöztem volna. Mi lesz ebből élesben – mondtam magamban, aztán tényleg jött a puding próbája. Csak egy textil dzsekit vettem rá, illetve egy farmernadárgot térdvédővel kombinálva. Kint 10 fok, bent … . Ugyanúgy éreztem magam kint a motoron, mint előtte bent a szobában. Ez persze jó pont, hiszen melegben-hidegben képes egyen hőmérsékletet tartani. Valószínűleg azért más lett volna a helyzet, ha ugyanolyan fizikai munkát végzek szobahőmérsékleten, mint motoron. Akkor valószínűleg már melegem lett volna, motoron a test által termelt hő pont jól jön. Amikor alávettem egy vékony réteget, azért jobb volt a helyzet. Pár fokkal melegebb lett és szárazabbnak is éreztem magam.

BenZso tapasztalatai

A robogós utamra ezzel a Forcefield Tornado-val is felvérteztem magam. Ha már lúd, legyen kövér, neki indultam rögtön az autópályának. Kb. 40 perc motorozás után menéztem a hőmérőt, hogy mennyire hültem le. A bőröm és a  Forcefield között 28,6 fok volt. Tehát működik a cucc magában is,  de én kíváncsi voltam mit mutat, ha aláveszek még valamit.


Az oké, hogy BenZso még otthon is ForceField-ben van.
De a sisakot már nem értem 🙂

Kivittem a Balatonra is még egy utolsó vitorlázásra, 7 fokos  levegőben 29.0 fokig hültem le, úgy hogy ez alatt volt egy pamut póló és fölötte a ugyanaz a textil Dainese kabát amiben motoroztam. A tapasztalat az volt, hogy jobban tartja a meleget, ha van még egy réteg pamut alatta.
A szabása elég szűkös, az első nadrágfelvételnél hallottam némi recsegést lentről, ahogy húztam fel a szűk nadrágszárat. A felsőrész cippzárát oldalra a váll fölé rakták, ami nekem nem esett kézre annyira, de ezzel küszöbölték ki, hogy a cippzár fogai között befújjon a szél.
Anyaga nem szúr, kényelmes viselet.


Akinek bizonyíték kell, nem ígéret. 28,6 fok 40 perces, 13 fokos motorozás után.

Előnye: véd a menetszél ellen és hőt is tart rendesen
Hátránya: a varrások kidolgozása nem 100%-os

A szélálló képesség nagy találmány, fontosabbnak tartom, mint magát a hőtartó tulajdonságot. Ha egy pamut póló, egy gyapjú pulcsi és egy egyszerű kabát van rajtunk biztos nem fogunk fázni. Más kérdés, hogy lazán beizzadunk, hiszen nedvesség elvezetésről hétköznapi ruháknál kár beszélgetni. Viszont álljunk ugyanígy egy 60-70 km/h-s szélcsatornába, ami 10 fokos levegőt fúj felénk. Egy 100Wattos hősugárzóra is úgy fogunk azután tekinteni, mint a világ egyik legnagyobb találmányára. Ha a kabátunk jól zár és nem engedi át a levegőt sehol, akkor viszont nem kellene melegért könyörögni. A Forcefield Tornado ebből a szempontból majdnem tökéletes. Előlről nem talál rajta fogást a szél, de hátul már bajban vagyunk. Oké, viszonylag kevesen vagyunk az országban, akik a kormányon ülve hátrafele motoroznak, de sajnos normál esetben is megérezzük. Ha a dzsekink nem elég szűk, és valahol behatol a hideg szellő, az úgy is pont a vesénkhez fog vándorolni. Hát tájékon pólónál vastagabb, de pulcsinál már vékonyabb anyag van, aminek a fő feladata csak a hő megtartása és az izzadás elkerülése. A vesevédőt tehát ne hagyjuk otthon, főleg sportmotoron. Vagy hordjunk tényleg jól záró dzsekit!


Pajzzsal várom a hideget, mint a rendőrök az október 23-ai kockaköveket.
Nem kellett sokáig várnom, 1 órán belül havazott.

Eső? Méltán világhíres Szalacsi bácsit tudnám idézni, miszerint “Há a zellen nem vééd”. A Forcefiled is úgy fogalmaz, hogy “membrane to help repel water”, azaz segít taszítani a vizet. A vízálló kifejezésnél remélem érezni, hogy ez pár szinttel lejjebb tanyázik és tényleg. A vízálló dzsekit nem helyettesíti, legfeljebb csak kiegészíti azt. Szemerkélő esőben kutyát sétáltatni viszont egy átlagos képességű dzseki alatt is bevállalhatjuk vele.

A ForceField termékeket a következő helyeken vehetitek meg.

Honda Dream (motor szalon, márka szervíz és ruházat)
cím: 1013. Budapest, Attila út 14-16.
tel.: +361/ 789-5636
web: www.hondadream.hu

A viselete egyébként kellemes. Jó anyagokat kombináltak, de a varrással még hadi lábon állnak. A melléklet képeken látszik mire gondolok. Összeségében viszont nagyon jó mocirucinak (a kifejezést levédte egy kedves ismerősöm, ezúton kérek elnézést hogy elloptam) tartom. Az egyenként 14.000 Forintos alsó és felső ára körülbelül tükrözi, amit tud. Ha ebben a zord ítéletidőben is motoroztok, érdemes -szó szerint- beruházni egy szettre. Viszont tudnotok kell, hogy a thermo ruhák, így a Forcefield Tornado is a fent már említett “Base Layer” aláöltözőkkel az igazi. Ez utóbbi duplán megéri, mert nem csak kemény hidegekben vesszük hasznát, a pályázástól a sporton keresztül akár az otthoni használatig mindenre jó.


Itt-ott csúnya a varrás. Ez legyen a legnagyobb hibája.
Utóirat

Egy referenciával azért még tudok élni a végén. A Safety-Hungary oktatói ilyen Tornado aláöltözőkben oktatnak, ha beüt a hideg. Legutóbb saját szememmel láttam, hogy az egyik instruktor levette a kabátját és egy ideig csak abban volt. Én erősen vakartam a fejem, amikor a három réteg ruha alatt még mindig volt, hogy dideregtem.

Comments

comments