Nem csodálkoznék, ha egy televíziós vetélkedőben tűnne fel az a padlizsánra hajazó kétkerekű, Na ez mi? – kérdéssel.
Valószínűleg sokan eltalálnák, hogy egy motorkerékpárról van szó, de hogy milyen motorkerékpár ez, arra nem sok helyes választ kapnánk.
Ez a világ első automata váltóval felszerelt motorja, ami a nevét a kormánykapcsolón található üzemmódokról kapta. A DN-01 nem más, mint a Direct és a Neutral szavak rövidítése, a 01 pedig az elsőnek kijáró sorozatszám.
Ez a DN-01, mely első sok mindenben. Először is első a HFT váltó tekintetében és első a merész megjelenés tekintetében is. A pofázmány oldalról egy fehér cápára hasonlít, ha fogak is lennének rajta, akár még félelmetes is lehetne, de igazából egy farkasbőrbe bújt bárányka. Legalábbis a menetteljesítményeket figyelembe véve.
Külső: 5 pont
Megragadó külső, jövőbe mutató, érdekes részletekkel. Nem olyan régen történt, hogy bemutatták a tokiói motorshow-n a koncepció modellt. Erre sokan legyintettek, hogy úgysem lesz ebből semmi, vagy ha lesz, az 2010-ig biztosan nem valósulhat meg. Erre tessék itt a szériaérett példány az országban. Igaz, hogy még csak ez az egy van belőle, és ez is az olaszországi menetpróba egyik nullszériás darabja, de már akkor is itt van és lehet vele motorozni.
A kereskedésekben valószínűleg meg kell majd verekedni érte, mert ebben az évben mindössze még öt darab érkezik belőle. Az is csak ősztől lesz elérhető.
De térjünk vissza a formához. Modellünkkel, Haag Noémivel elmentünk egy kávézóhoz fotózni. Amikor megálltunk, úgy tapadtak a Hondára a kíváncsi szemek, mint légy a légypapírra. Sőt még annál is jobban. Persze volt ott old-school chopper is, de amikor megérkeztünk a DN-01-gyel az már senkit sem érdekelt.
Még egy jó darabig ez a forma tarolni fog a kávézók előtt az tuti.
Az ülésmagasság extrém alacsonyságával tűnik ki a többi motortól, (690mm) viszont ez alkalmassá teszi az alacsony termetű motorosoknak is a kényelmes cirkálást. Direkt írtam cirkálást, mert ez a motor leginkább arra való, hogy egyik elit helyről a másikra elvigyen és igazi puncimágnesként működjön.
Ahogy elnéztem az iránta érdeklődőket, a legtöbben a hölgyek és a két centi vastag aranyláncot hordó, kigyúrt pasik voltak, akik éppen a Hummerjükből szálltak ki. Persze ez a kis magyar keresztmetszet. Ők tehetik meg igazán, hogy ilyen célra, ilyen motort vásároljanak. Én meg örülhettem, hogy kipróbáltam.
Ja, már majd elfelejtettem a részleteket itt a nagy törzsvásárló közönség bemutatásában. A részletek csillagos ötöst érdemelnek. Szép kerekek, gondosan kidolgozott látványelemek a blokkon, a műszerfal is zseniális.
Ebbe nem lehet belekötni. Egyedül a lábtartók magassága és formája nem tetszett, mert túl hamar leérnek és elég bumfordinak néznek ki a motor összességét nézve. Ja és a fékpedál is túl magasra került, amitől a hátsó fékkel való fékezés inkább hasonlít egy lábszárerősítő gyakorlatra, mint fékpedál nyomkodásra.
Motor/váltó: 4 pont
A V2-es nyolcszelepes motorblokkot a Deauville, Transalp testvérektől örökölte a DN-01, mégpedig 61 lóerős és 64 Nm-es befecskenfezős konfigurációban. Ez nem túl sok, de nem is kevés arra, amire a motor ki van találva.
Az új fejlesztésű HFT (Human Friendly Transmission) váltó gondosan teszi dolgát, főleg a sportfokozatban élmény vele közlekedni.
Manuális módban is kapcsolgathatunk, ha arra támad kedvünk, mégpedig hat fokozat közül válogathatunk a bal oldali kormánykapcsoló segítségével.
Ha a visszaváltásról megfeledkeznénk, az automatika megoldja helyettünk és visszapakol szépen. Mivel automata a kuplung is ezért a bal oldali kormányszarvon semmi nincs a kapcsolón kívül.
Én raktam volna ide egy hátsó fékkart, ha már úgy is macerás a fékpedállal ügyködni. Itt egyszerűen lehetne használni, mint a robogókon.
Fogyasztás 6 liter körül, de ez a kategória nem éppen ettől a kedvező adattól lesz népszerű.
Futómű: 4
Elől hagyományos 41 mm-es teleszkópvilla fogja közre a 17 colos első kereket, hátul egy spéci lengőkar dolgozik kardánhajtással.
A 120 mm-es rugóúttal rendelkező lengéscsillapító rugófeszítését lehet csak állítani, azt is csak 7 lépésben.
Szerencsére normális méretű 190/50-es hátsó gumit szereltek az 5,5 colos felnire, ami amellett, hogy ad egy megjelenést a motor hátuljának, még lehet is vele közlekedni.
A motor súlya nem kicsi, 270 kg, de az legalább alacsonyan van, ami jót tesz a kezelhetőségnek.
Fék: 4 pont
Előre 296 mm-es dupla féktárcsák, hátra egy 276 mm-es került kombinált ABS rendszerrel. Ennek a rendszernek a lényege, hogy a fékpedál használatával az első bal oldali féknyereg középső dugattyúját is működteti, ami elegendő egy szimpla lassításhoz, de egy-egy rövid féktávot csak úgy lehet venni, ha mindkét féket egyszerre használjuk.
Rögzítő fék is van a tank jobb oldala alatt, hogy ott találjuk a kicsikét, ahol hagytuk, még egy lejtőn is. Erre azért volt szükség, mert nem lehet sebességbe rakni, hogy rögzítse a motort.
Utascipelés: 3 pont
Az üléspozíció nekem nem volt éppen ideális. Túlságosan hátra dől rajta a felsőtest, ami miatt hasizomból kell tartani magunkat rajta. Ez igaz az utasra is, aki ha 100 fölött megyük még a menetszelet is hasizomfejlesztésre fordíthatja, annak ellenére, hogy van neki háttámlája is.
Összegzés:
A kezdeti lelkesedésemet a DN-01 iránt csak a használata múlta felül. Nem egy egyszerűen kezelhető masina, de olyan élményt nyújt, mint egyetlen másikvasparipa sem. Én vinném a garázsomba.
Előnyök és hátrányok
- Ultra kinézet, különleges megjelenés
- Kategória teremtés
- Nagyon jó váltó
- nem túl erős blokk
- kicsi dönthetőség
- nagy súly
Felszerelés:
ARAI , OAKLEY , INTERPHONE , AXO ,
Műszaki adatok:
Motor típusa
|
4 ütemû, V 2 hengeres, vízhûtéses, 8 szelepes SOHC |
Furat x Löket |
81,0 X 66 mm |
Hengerûrtartalom |
680 köbcentiméter |
Sűrítési arány |
10:1 |
Keverékképzés |
Benzin befecskendezéses |
Olajmennyiség |
2,8 liter |
Gyújtás |
Tranzisztoros |
Indító rendszer |
Elektromos |
Kenés |
Nedves olajteknô |
Erőátvitel |
6 sebességes automatikus HFT |
Váz típusa |
Térhálós acélváz |
Felfüggesztés elöl |
41 mm teleszkópos, tekercsrugós, olajcsillapítással |
Felfüggesztés hátul |
Hátsó félkarú lengőkar, tekercsrugóval, olajcsillapítással, a rugóelôfeszítés állítható |
Kerékabroncs elöl |
3,5 x17 |
Kerékabroncs hátul |
5,5 x 17 |
Fékek elöl |
Dupla, 6 dugattyús, 296mm-es tárcsával |
Fékek hátul |
3 dugattyús, 276mm-es tárcsával |
Gumiabroncs elöl |
130/70ZR17 (54V) |
Gumiabroncs hátul |
190/50ZR17 (69V)
|
Üzemanyagtartály |
15,0 liter |
Ülés magasság |
690mm |
Önsúly |
270 kg |
MOTUL ajánlat a DN-01 HONDÁHOZ:
Minden típusú gépjárműhöz megtudhatod a Motul ajánlását:
innen
Felszerelés ajánlat:
Ez az AXO bőr-textil kabát ami Noémin látható, most 42.000 Ft a Superpole -ban, de a városi cirkáláshoz ez a terminátor cucc is megfelel, aminek az újját is le lehet cippzározni, ha nagy hőség van.
Ez az AXO protektoring, ami rajtam volt 52.000 Ft. A Nolan N42 bukósisakot ami stílusában a legjobban illik a motorhoz, az Euromotor forgalmazza most akcióban 28.000 Ft-ért, de én a zárt sisakomtól sosem válnék meg, akárhogy is nézek ki benne egy-egy tesztmotoron.
Galéria: