Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Tavaszváró álmodozás

A meleg, fűtött szobában néha jó elmélázni azon, merre fogunk gurulni, ha jön végre a jó idő. Íme egy remek tipp az egyik olvasónktól

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A meleg, fűtött szobában néha jó elmélázni azon, merre fogunk gurulni, ha jön végre a jó idő. Íme egy remek tipp az egyik olvasónktól

TesztMotor.hu: Nagyon úgy tűnik, hogy megtaláltuk a túrák leírásáért felelős olvasónkat. Horváth Csaba nagyon jó érzékkel fogja meg a motoros túrázás érzését, ahogy olvassuk, szinte vele és FJR-jével gurulunk mi is. Előző beszámolóját itt olvasatjátok, most pedig következzen egy kis álmodozás a tavaszi első gurulásról.

Szöveg és képek: Horváth Csaba

Péntek van. Délután. Ülök az irodában! Túrázás, motorozás helyett térképeket böngészek a képernyőn… Indulni kellene haza, és inkább megyek is, elég volt a hétből. Kifele ballagok a folyosókon, a kártáymmal gépiesen nyitom az ajtókat, miközben a fantáziám messze repít a nyárba. A biztonságiőr köszönése és jókívánságai zökkentenek csak vissza a jelenbe, válaszképp még megeresztek egy biccentést és egy búcsúzó mosolyt a recepciós lány felé.

Kilépek a szabadba és a látványtól egy pillanatra megtorpanok… de sz@r az idő! Sűrű, nyomasztó köd szitál, nedves minden, s míg az autóhoz érek a kabátomat és nadrágomat végig apró vízcseppek lepik. Hát mit mondjak, nem lett jobb kedvem, szívesen visszakergetném a fantáziámat a nyárba, messzi tájakra, ahová az alattam erőtől duzzadó motorom visz el. Beülök az autóba, elindulok,mi a p…! Nem normális a csávó azon a Hornet-ten, ilyen időben motorra ülni?! Na mindegy, “van aki dilibogyónak születik” – mondta mindig egy-egy rosszul sikerült felelés után egyik volt tanárom. Ááá, ezek mind megzakkantak? Itt egy GS500 jön, két autóval később meg egy R1-es. Úgy látszik senki sem bír a seggén ülni, Tomi haverom is egyfolytában mondogatja, csak kellene venni legalább egy krossz gépet vagy endurót, annak pont most van szezonja. “Meg minden más évszakban is” – teszi hozzá pár pillanattal később.


Kép egy nyár végi útról. Jó visszaemlékezni. Képre kattintva elolvashatjátok a beszámolóm róla.

A motorokat látva nem hagy nyugodni a kérdés, hogy jövőre merre fogok menni, és mi lesz az első út? A dugóban állva az agyamban fel-fel villannak a GooleMaps képei és szemem előtt szinte tisztán látom a kiszemelt útvonalakat… Szlovénia, Dolomitok, Garda-tó, Ausztria, stb. Hazaértem és miközben fogasra akasztom kabátomat beugrik: akármi is lesz a 2010-es év nagy túrája, egyben biztos vagyok, hogy mi lesz az év első, „bemelegítő” motorozása. Miután levetkőztem, leülök a gép elé és rögtön elkezdem lepötyögni az útvonalat, hátha valaki más is kedvet kap hozzá.

Én évekig Pesten laktam és csak mikor Dunakeszire költöztem találtam rá erre a nagyon kellemes útvonalra. Először is irány egy benzinkút a 2A-n, vagy M2-nél, ki melyik néven ismeri, és miután teletankoltad a verdát, beállítottad a guminyomást, sűrű döntögetések közepette indulj meg Vác irányába. Ennek az útnak egyetlen előnye, hogy gyorsan elérsz a Vác fölötti hegyekhez, élvezet nem sok lesz benne, de azért ne rohanj el minden mellett. Vácnál, mikor elfogy a négy sáv, lassíts és ne feledd a fejed balra fordítani és magadba szívni a Dóm és a Duna fenséges látványát. Utána a nagy lejtőn úgy is „gyönyörködhetsz” a cementgyárban. Mikor először erre jártam, nagyon megörültem mekkora bob pálya van a közelünkben, de rá kellet jönnöm, ez csak a szállítószalag a kőfejtőtől.


Vác

Mikor leérsz a nagy lejtőn és mikor a váci lehajtó után végre mindenkinek sikerült kimenekülni előled a külső sávba, kezdődhet a kanyarvadászat! Én az elsőt rendszerint túlfékezem, pedig nem kellene mást tenni, mint lapjára vágni a gépet és élvezni, ahogy a centrifugális erő az ülésbe nyom és megpróbálja kiszipkázni a vért az agyamból. Bizony itt kezdődnek a „Rétság ring” szépségei! Ne keressétek az új magyar pályát, a motoros szlengben a 2-es út Vác-Rétság közötti szakaszát hívják így. Első alkalommal történt, hogy amikor épp veszettül kanyarodtam az FJR-rel a belső sávban (legalább is azt hittem), a külsőben elhúzott mellettem egy nagy, piros gombóc. Mi a p…?! A figura egy Aprilia Tuonon ült, mondanom sem kell melegítőben és piros polár pulóverben. Mentségére szolgáljon, hogy szerintem biztosan nem kapni ekkora motoros ruhát, mert a Tuono pocket bike-nak tűnt alatta. A kollega legalább 150 kilót nyomhatott, ennek ellenére úgy körbe motorozott, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Talán az is.

Menjünk tovább. Végigmész a 2-esen egészen Rétságig és talán be is kanyarodnál a MOL kúthoz, mint mindenki más, de minek tennél ilyen balgaságot, amikor egy köpésre ott a Bánki tó és parton a kacsák viháncát és a többi sütkérezőt szemlélve a élvezhetnéd a tavasz első sugarait. Miközben kéjesen elnyúlsz a padon az fog járni a fejedben, hogy azok a rétsági kanyarok még sokkal többet is elelbírtak volna! El is döntöd, legközelebb jobban rácsapod a gázt. Ámbár mielőtt indulnál gyakorolni, felhívom a figyelmed, érdemes nyitva tartania a szemeket, mert egy sötétkék VW Bora és egy kék Chevrolette Lachetti vadászik errefelé a gyorshajtókra. No vissza az útra. A Rétság utáni körforgalomhoz visszatérve most az Ipolyság vagy Parassapuszta irányt válaszd. A kanyarok szelídebbek, de élvezetesek és ez egészen a határig kitart, ráadásul a táj szűntelen nézelődésre csábítja tekintetedet. Mielőtt azonban elérnéd a határt, érdemes balra, egy kis mellékúton bemenni a forrásokhoz. Kiskápolna és padok fogadják a látogatót, valamint ihatóvizű forrás csordogál mellettük.


A bánki tó

A határ után talán a harmadik településről (a nevét ne kérdezd) kijövet jobb oldalt az OMV kút után intenzív jobb kanyar következik, melynél közepén balra kihajtó (kereszteződés) van. Itt térj le jobbra és csak motorozz egyenesen végig-végig a kanyargós alsóbb rendű utakon. Élvezd a tájat és a motorozást, innen remek kilátás nyílik a Dunakanyar hegyeire, szerintem nagyon kevesen látták a magyarok közül ebből a szögből, pedig megéri. A falvakban érdemes vigyázni, mert éber szemek kamerán keresztül figyelik a gyorshajtókat és mióta euróban mérik a tarifát, azóta vastagon fog a ceruzájuk. Aki csak egy rövidet akar menni, az Letkésnél visszatérhet a magyar oldalra és a Duna északi oldalán közelítheti meg Budapestet. Ha tovább követed az utat, Parkány felé remek szerpentinekre emlékeztető útvonalon haladhatsz. Figyelem, Párkány előtt közvetlenül trükkös a letérés a város irányába! Ebből az irányból ugyanis úgy látod, mintha te haladnál a főúton, pedig a jobbos nyújtott ívű kanyarból érkezőknek van elsőbbsége!


Esztergom

A Duna ezen oldaláról sokkal látványosabb a Bazilika, sajnos a magyar oldalról nem lehet a teljes épületet befogni egyik irányból sem. Ha megéheztél és be szeretnél térni a parkolóban hívogató vendéglőbe, akkor ki kell ábrándítsalak, keresve sem találhattál volna rosszabb helyet! A kiszolgálás pocsék, a kaja átlag alatti és akkor aznapra ne is tervezz többet, mert a nap hátra lévő részét várással fogod tölteni. Inkább keress a magyar oldalon valamit. A hídra most már fel lehet balra nagy ívben is fordulni, régebben ott vadásztak a rendőrök a gyanútlan motorosokra. Esztergomból, ha sikerült átverekedned magad a körforgalmon, akkor irány Dobogókő! Azt hiszem ezt a terepet nem kell senkinek bemutatnom. Ha kinézelődted magad, akkor Pomáz felé fordítva a kormányt Csobánkán áthaladva még meglátogathatod az Üvegtigrist, vagy vissza térhetsz Budapestre. Ezzel véget is ér egy csodás nap.


A párkányi, azaz az esztergomi híd

Most viszont sajnos még mindig iszonyatos kint az idő és már sötét is van. Hamarosan karácsony, de én jobban örülnék már a Tavasznak. Lehet nem is olyan rossz dolog az a globális felmelegedés, jöhetne gyorsabban is… Mindegy. Este fürdés, alvás, s csorgó nyállal tekerem a gáz helyett a párna csücskét. a tavaszi túrázásról álmodok!


dobogókői látkép

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending