Tesztek

Tartósteszteltünk egész évben – LS2, TCX

LS2 sisak és kabát, TCX sporttúra csizma, no meg a Suzuki Bandit 650S

Egy egész szezonon keresztül lehetőségem adódott tartóstesztelni egy LS2 zárt, utcai bukósisakot, valamint egy szintén utcai használatra szánt cordura LS2 dzsekit. Továbbá egy TCX sport-túra csizma egészítette ki motoros megjelenésemet, amelyekről most – mintegy utószóként – összefoglalom az elmúlt idényben gyűjtött tapasztalataimat.

A motoros felszerelés kiválasztása a motorvásárláshoz hasonlóan nem egyszerű feladat, mert pontosan tudnod kell, hogy milyen körülmények között, milyen célra fogod használni – és akkor még mindig nem tudod, hogy hosszú távon beválik-e. Az élet azonban ennél sokkal egyszerűbb, amire a fent felsorolt felszerelések lehetnek a példák: mindegyik nagyon sokoldalú és kényelmes darab. Egy átlagos, józan gondolkodású utcai motoros minden igényét kielégíthetik, és én is csak azért találtam – nagy nehezen – fogást rajtuk, hogy legyen mit írni a portékákról…

Nem igazán lehetett olyat kérni tőlük, amit ne tudtak volna teljesíteni az utcai használat során – bár a Hungaroringre azért nyilván túlzás volt cordúrában felmenni. Pedig a tesztprogram az utóbbi heteket kivéve nem nagyon szünetelt, gyűltek szorgosan a kilométerek a hármasba, télen-nyáron, hidegben-melegben, szélben és esőben, sötétben, Budapesten és vidéken, háborúban és békeidőben. Amikor úgy tényleg “főszezon” volt, akkor szerintem többet volt rajtam a TCX SS Sport csizma, mint az utcai cipőm, de az LS2 dzsekit is csak fürdés előtt vettem le, némi túlzással. Apropó fürdés, terveztünk a dzsekivel kapcsolatban egy “zuhanytesztet” is, amivel a spanyol-kínai gyártó által ígért 100%-os vízállóságot kívántuk demonstrálni. Viszont ezt az ígért LS2 motoros nadrággal együtt szerettük volna prezentálni, amire azóra is várunk, mint Anettka az űrrepülésre. Sajnos a gatya már biztosan nem érkezik meg, így nem tesztelhetjük, se vizesen, se szárazon, a többit viszont volt alkalmunk bőven, így is, úgy is. Ha nagyon akarom, egyetlen mondatban összefoglalom mindhárom szerkó hibáit: az LS2 Discovery dzsekinek a súlya miatt leszakadt az akasztója (ha mindennek ekkora lenne a legnagyobb baja…), az LS2 Dream sisaknak egyszer menet közben leszakadt a plexi egyik fele a kilazult csavarok miatt (mondjuk ezt a hibát nem kellett nagyítóval keresni…), a TCX SS Sport csizma pedig egyszer-kétszer átázott. Van belőle vízálló kivitel, de ha azt választom, tényleg nem lett volna miről írni…


A másik csavar meghúzásához le kell venni a plexit; jobbra: a párnák könnyen kivehetők a mosáshoz

Az LS2 sisak egyetlen baja ez a folyamatosan fellazuló műanyag plexi-konzol volt (mindkét oldalon), amit végülis nem egy nagy mutatvány meghúzni egy csillaggal, viszont ha (többször is) elfelejted, akkor azt garantáltan eszedbe juttatja a kupak, akár menet közben is: ahogy azt velem tette. Szerencsére nem volt nagyon kellemetlen a szitu, amikor hirtelen leszakadt a “fél plexi”, mert lakott területen belül mentem, de nagyobb tempónál lehetett volna “cikibb” is a mutatvány. Pont a nagy sebesség okozta a “lazulást”, amikor a szél rángatta a szellőzés vagy párásodás miatt résnyire nyitott rostélyt. Egyszer-kétszer téli sapkaként is használtam az LS2-t, és bizony úgy fagypont körül már párásodik rendesen, ezért nagyon kíváncsi lettem volna – a típushoz rendelhető – Pinlock képességeire. Más negatívum viszont nem jut eszembe a Dream-ről, a kezdeti “fülbemászó” kényelmetlenségek után gyönyörűen megszoktuk egymást, a csatja egyszerű, a beépített, gombnyomásra “működésbe lépő” napszemüveg számomra főnyeremény, a formája vagány, ahogy a café raceres minta is. Az ár-érték arányt tekintve az egyik legjobb választás lehet az LS2, minden aprócska hibájával együtt – de a pozitívumok bőven-bőven fölé nőnek ezeknek.


Az LS2 dzseki nem egy szerelem első látásra típus, de később a mindennapok nélkülözhetetlen kelléke – mint a Bandit?

Mint említettem, LS2 Discovery kabátomról leszakadt az akasztó… Mintha Kiszel Tünde körme tört volna le, legalább akkora a probléma… Ha ezt megvarrnám fekete cérnával, nedves szivaccsal végigtörölném és visszahajtogatnám a gyári tatyójába, akkor minden további nélkül újra el lehetne adni. Azt hiszem, ez mindent elmond a minőségéről, illetve a közel tízezer kilométeres állapotáról. Viszont eszem ágában sincs visszacsomagolni, annyira összemelegedtem vele a szezon során. Az LS2 sisakkal ellentétben már a kezdet is könnyű volt, kényelmes és praktikus, a kizipzárazható béléssel szinte négy évszakos – tényleg egy stréber, nem nagyon tudom kritizálni. Jó, egyszer-kétszer elázott a forgalmi a zsebében Szeged felé, amikor elkapott a zuhi… Pedig elvileg 100%-ig vízálló, de az eső se 20%-os volt…(talán mégis jobb, hogy nem jött össze a zuhanyteszt :)) Meg ugye a full fekete szín sem a legelőnyösebb motoros szempontból, és most a biztonságra gondolok, nem a divatra. A fekete-fehér TCX SS Sport csizma viszont mutatós darab, de ennél is fontosabb, hogy hosszú távon is kényelmes. Azon az egy-két átázós sztorin kívül (tudod, Szeged felé…) tényleg nem tudok rosszat mondani róla, de ez sem igazi hibája, nem gumicsizma ez… Igazi univezális motoros csuka, az utcán komfortos, a pályán pontos és még a motorról leszálva is használható egy darabig. Bár az LS2 kabáttal ellentétben kissé megkopott kezdeti vakító fehérsége, de hát ezt nem csak a levegő érte…


Jól néz ki, kényelmes is, sportos is, tartós is – motorból is ilyen kéne!

Legfontosabb tartósteszt alanyunk persze Bandika volt, a Suzuki család fiatalabb gyermeke, a kis 650-es Bandit S. Ő már blokkolásgátlóval született, ami igen jót tett néha az esőben a lelki világunknak (tudod, Szeged felé…), de egyébként a fék nem volt egy világbajnok, hogy kezdjük a negatívumoknál. Persze átlagos használatra az átlag Bandit-tulajnak hibátlan, szóval inkább a mi elvárásaink voltak magasak: egy sportosabb motorról átülve éreztük harmatosnak. Folytatva a fekete pontokat, a Bandit SPM-fokozat környékén “automatikusan” behúzta az egyik tükröt, valamint a kuplungkar- és folyadéktartály konzolja is elrepedt valahogy. Itt véget is ér a 2009-es évjáratú tesztmotor hibalistája, de a kötelezőkön kívül is alakítottunk Bandikán, ami kétség kívül az előnyére vált a srácnak: BenZso szavaival élve az Akrapovic kipufogó igazi élménymotort varázsol a “szürke” Suzukiból, a Titax fék- és kuplungkar nagyot dobott a konzervatív megjelenésen, a Pirelli Angel ST gumigarnitúra pedig tökéletesen passzol túrázós jelleméhez. Ilyen jól felkészült Banditával élményszámba mentek a kilométerek, el is kergettük az ország különböző szegleteibe, de a fővárosban töltött pár ezer kilométer alatt ugyancsak meggyőzően teljesített. Hallottam olyan véleményt, hogy nem értette a tag, hogy mit lehet élvezni egy “unalmas” Banditon. Szerintem egyesek nem kezelik helyükön a dolgokat, azt hiszik, hogy a Suzuki csak a három GSX-R-ből áll. Mi élveztük, hogy megbízható, könnyen vezethető, mindig eljuttat A-ból B-be, ha kell, nagyon gyorsan. Persze nem egy temperamentumos olasz egyéniség, de ha valakinek uncsi a sornégy 650, az már tán magát a motorozást nem élvezi.

Egy kis extra

Amikor bátyám megvette a streetfighter Kawasaki ER-6n-t, azt is azonnal befogtam egy kis sajátos tartóstesztre. Terveztünk némi stuntot a tavalyi szezonra, amiből sajnos semmi nem valósult meg. A stuntshow.hu és a Safety-Hungary embere, Szabó Ákos véleménye szerint ezt így nem lehet csinálni. Arra gondol, hogy már az alapok elsajátítása is komoly időt vesz igénybe: a stunt rider srácok minden szabadidejüket kihasználva (és sokan minden pénzüket felhasználva), szombat-vasárnap gyakorolnak, napi több órát, amire nekünk idén esélyünk sem volt. Ezt máshogy nem lehet, és kénytelenek vagyunk egyetérteni vele. Ettől függetlenül a városban nem talált legyőzőre a keskeny felépítésű, leáttételezett, egyenes kormányos Kawa 🙂 A nyers gyári hang helyett a nyitott dobbal igazi élménymotor a “sárga szöcske”, az Alagútban egy második világháborús vadászgépet sejtenek maguk mögött a közlekedők… Elfér az autók között, a hangjára nyílnak szét a sorok, a következő lámpáig pedig egyszerűen nincs ellenfél – nálam ez az idális városi motor új megfelelője. Tipikus “30 perc az út, tíz perc múlva ott vagyok” motor. De kizárólag a városban, mert az országúton így hamar leforog, és a hangja is sok már ide. De azért mi túrázósabb motor híján a felvidéki túrát is bevállaltuk vele – nagyjából olyan volt, mint a VT750-es csopperrel pályázni…

 Az LS2 felszereléseket a továbbiakban a Karasnában találod meg!
Karasna Motorosbolt (Honda, Dainese, Akrapovic, GAS, X-lite, Nolan, NZi, MQP, Puma és most már LS2)

Cím:
1132. Budapest, Váci út 40. (Lehel téri templommal szemben)
Telefon: +36 1 / 239 – 4964
Weboldal: www.karasna.hu
E-mail:
info@karasna.huEz az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez.

TCX verseny, sport-és túracsizmák, motoros cipők:

Euromotor – legjobbak egy helyen

Cím: 1134 Budapest, Lehel u. 17/b.
Telefon: +36 1 877 44 30 , +36 1 877 44 30
Fax: +36 1 877 44 40
Weboldal: https://www.euromotor.hu
E-mail: euromotor@euromotor.hu

Comments

comments