Csatlakozz hozzánk

Blog

Tartósteszt felszerelések (LS2, TCX)

Celsiusék egyre kevesebben vannak, de tartósteszt cuccaink állják a sarat…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Ilyentájt, amikor a motoros szezont felváltotta a fűtési szezon, mindig elgondolkodom rajta, hogy számomra nem sok előnnyel kecsegtet a téli hónap. Hiszen tudnánk mi mikulásozni, karácsonyozni, farsangozni vagy új évet köszönteni hideg nélkül is, viszont kedvenc hobbinknak hódolni, vagyis motorozni csak “szebb időkben” lehet – illetve csak úgy az igazi. 

Még tisztán emlékszem az idei március 15-ére, amikor ugyan még hideg volt, de egy darab felhő nem volt az égen és hétágra sütött a nap. Végre lehetett egy jót, de rövidet motorozni, igaz, még mindig két gatyában, két pulcsiban – de végre-valahára verőfényes napsütésben – mit meg nem adnék érte, ha akár már holnap e piros betűs napra ébredhessek, ami az 1848-49-es forradalom és szabadságharc mellett számomra egy kicsit a szezon kezdetét is jelenti…

Erre tessék, alig múlt el október 23-a, amely inkább lehangoló nemzeti ünnep, a motorozás aspektusát tekintve (is), hiszen ilyenkor már érezzük, hogy “közeleg a vég”. Sokan ekkor tolják ki utoljára a Hayabusát a garázsból, ezt az egyik utolsó szabadnapot a szezonban még egy nagyobb gurulásra fordítják, amennyiben az idő engedi. Utána már lehet, hogy a sport-és túragépek számára a téli álomra bocsátás szomorkás szertartása következik – mennyivel vidámabbak vagyunk, amikor márciusban szedegetjük a pókhálót a vasról! Persze október vége még nem egyenlő a világ végével, lehet részünk még az évszaknak nem megfelelő időben. Ami azt illeti, ebből a globális felmelegedés témából én sosem csináltam problémát, mert bár persze hogy rossz, de nekünk, motorosoknak még jól is jöhet. Aztán a mi gyerekeinknek, unokáinknak már nem annyira, szóval mégse ez legyen a megoldás.


Nagyjából a szezon kezdete, március 15…

A megoldást a megfelelő ruházat jelenti, ugyanis a mondás szerint “nincs hideg, csak helytelen felszerelés”. Hát, ezzel azért vitatkoznék, mert nagyon nem ugyanaz az érzés pólóban és farmerban suhanni, amíg ki nem fogy a 95-ös (esetleg E85 :)), mint fél órát öltözni, majd ugyanannyit vetkőzni, nagyjából harminc percért, ami alatt csak egy postássimson meg pár muszájból robogózó jön veled szembe. Persze, a modern thermoruhák már többet tudnak, de az áruk is komolyabb, és sajnos attól még ugyanolyan hideg marad az aszfalt és a gumi. Apám ilyentájt szokta elkezdeni mondókáját, amit csak a szezon eleje fele hagy abba: “Árpád vezér igazán vezethette volna egy kicsit délebbre vagy nyugatabbra szerencsétlen magyarokat…” Hát, nézőpont kérdése, mindesetre Spanyolországban nincs ilyen probléma, ott van más. Annyi azonban bizonyos, hogy nekünk, motorosoknak október 23. és március 15. között sokkal lassabban telik az idő és azért a hangulatunk is szomorkásabb, amin nem sokat enyhít, amikor például karácsony környékén beindítjuk a vasat a garázsban a haveroknak. Ha már a piros betűknél tartunk, számunkra sokkal kellemesebb mondjuk egy május elseje (nem csak Kunmadaras miatt) vagy egy augusztus 20-a…


…és csaknem a vége, október 23.
Tartósteszt felszerelések (LS2, TCX)

Az LS2 Discovery dzseki cidribb időben is meggyőzően teljesít, és ilyenkor már a full fekete színe sem hátrány – hacsak nem a láthatóság szempontjából, viszont vannak rajta fényvisszaverő csíkok. Így, hogy benne van a bélés, elég egy pulcsit venni alá ebben a késő őszi időben, és még vígan kényelmes a szerkó. Gerincvédővel együtt, mert egyedül a gyári “kartonpapírra” azért nem fogadnék nagy összegben. Szerencsére az ujjak végén nagyon pontosan szabályozható a méret, így nem fúj be a hideg levegő, ugyanez igaz a derék-tájékra is. A nyak környékére azonban jól jön egy betörőmaszk, de nem is téli kabátról van szó. Anyagából fakadóan a tisztítása nagyon egyszerű, egy esős menet után gyorsan és egyszerűen, egy sima vizes szivaccsal újjá varázsolható. Nem mintha szükség lenne rá, hiszen még egy szezonnal a háta mögött is teljesen újszerű állapotnak örülhetek.

No meg a páramentes plexinek, ami az LS2 Dream bukót illeti. Bár van a plexin Pinlock-előkészítés, de szerintem nem lesz rá szükség, de az is igaz, hogy igazi magyar telet sem látott még a kupak. Remélem nem is fog, csak olyan lájtosabbat, de azért a szellőzők már zárva vannak egy ideje. Az orrvédő biztos jó hatással van a látási viszonyaimra, meg az állvédőt sem veszem már ki, hátha ér valamit a hideg ellen. Én teljesen megbarátkoztam ezzel az ún. mikrometrikus csattal, amivel végülis minden egyes felvételnél pontosan méretre szabjuk a szíjat, amit nem kell körülményesen előre beállítani, mint a sima, gyorszáras megoldás esetében – egyszerű és nagyszerű. A TCX SS Sport túrasport csizma látott idén több túrát és egy-két pályát is, és minden területen megállta a helyét. Túrázni elég kényelmes, pályázni elég sportos. Mivel csizmáról beszélünk, magas szárából fakadóan hidegben is jobb akármilyen motoros cipőnél, nadrággal letakarva a szél sem fúj a szellőzőkbe. Tisztítása az LS2 kabáthoz hasonlóan nem túl bonyolult, de azért erről leolvasható egy eseménydús szezon története, amit a kényesebb világos színének is köszönhet – cserébe jobban mutat, mint a tuning Lada a kocsma előtt.

Az LS2 felszereléseket a továbbiakban a Karasnában találod meg!
Karasna Motorosbolt (Honda, Dainese, Akrapovic, GAS, X-lite, Nolan, NZi, MQP, Puma és most már LS2)

Cím:
1132. Budapest, Váci út 40. (Lehel téri templommal szemben)
Telefon: +36 1 / 239 – 4964
Weboldal: www.karasna.hu
E-mail:
info@karasna.hu

TCX verseny, sport-és túracsizmák, motoros cipők:

Euromotor – legjobbak egy helyen

Cím: 1134 Budapest, Lehel u. 17/b.
Telefon: +36 1 877 44 30 , +36 1 877 44 30
Fax: +36 1 877 44 40
Weboldal: http://www.euromotor.hu
E-mail: euromotor@euromotor.hu


Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending