Csatlakozz hozzánk

Blog

Tartósteszt: CBF és a melegrekord

Tartósteszt Honda CBF125-ösünkbe beleszaladt a kétezredik kilométer, a vártnál egy kicsit később, a tesztprogram ugyanis nem volt eseménytelen…

Közzétéve

ekkor

honda cbf125 tartosteszt 2000km
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Történt ugyanis, hogy az első nyári melegrekord napján, július 29-én kisebb sztrájkba kezdett a kis CBF, amely során igyekezett megbénítani a Lágymányosi híd forgalmát… Magyarul leállt, a hídon fölfelé, a legrosszabb helyen: se nem Budán, se nem Pesten, hanem a hídon. Ekkor hiányzott róla először igazán a lespórolt elakadásjelző…

Mert a szituáció meglehetősen kellemetlen volt, a szűk helyen, a fehér vonalon toltam visszafelé a hídon a bringát – jutalmam az értetlenkedő-türelmetlenkedő autósok mogorva ábrázata, pár dudálás kíséretében. Engem is meglepett a helyzet, nem csak őket: a frissen végzett ezres szerviz után aligha számít ilyesmire az ember.

Az egyszerű léghűtéses blokkocska a 80-as utazót szereti, a 90-et még bírja, és 100 a vége

A motor nem egyik pillanatról a másikra állt le, már a ZP-nél, vagy a Kopaszi gátnál is mutatta a gyengélkedés jeleit: olyan volt, mint amikor anno elfelejtettem kinyitni a benzincsapot a Simsonon, és hiába húztam a gázt, csak harákolt – de nem ment. Nem ment, felfelé meg pláne nem!

Egyértelműen az üzemanyag ellátás hibájára mutattak a jelek, mert tényleg pont olyan érzés volt, mint amikor a Szimót megvonták az éltető negyvenes keveréktől. Meg azon nyomban, gurulás közben újra tudtam indítani (ahogy fénykoromban az S51-et is még mozgásban berúgni) – tehát gyújtás rendben.

Az idei modell csinos fordulatszámmérővel gazdagodott – 7-8 ezer között kell tartani, ha sietsz!

Akkor mi a baj? Természetesen megnéztem, mennyi benzin van benne, de tényleg félig volt, hiába nem akartam hinni a mutató állásának. Adtam neki egy bő negyed órát, majd pöccre indult (mint mindig), és átjutottunk a kritikus szakaszon (hídon) Pestre, ott viszont még kényszer kellett kényszerpihenőt tartani hazáig…

Este 9 után még volt egy körünk a városban: elővettem, és hibátlanul ment, mint előtte mindig. Egyértelművé vált tehát, hogy a (rekord)meleg nem tetszik neki, és nafta-baja van. Érdekes adalék lehet még, hogy aznap pont nem vettem sietősre vele a figurát, halál lájtosan gurultam  a városban hazafelé az irodából – vajon kevés volt a menetszél neki?!

125-ös, de nem játékmotor: két felnőtt is elfér rajta, bár a blokk ezt már nem díjazza
Én hamar megbocsájtottam a kis CBF-nek ezt a bő egy órás kellemetlenséget, mert ahány órányi fővárosi utazást már megspóroltam vele…ráadásul a melegrekord napján ez bocsánatos bűn, nemigaz?! Sajnos nem, mert kegyetlen világban élünk, és egy új, frissen szervizelt Honda motor nem szokott csak úgy megállni a Rákóczi Bridge közepén.

Illett tehát utánajárni, mi lehetett a probléma pontos forrása. Kutatásom kezdeteként a Corvinnál gyorsan meginterjúvoltam a pirosnál egy szürke CBF-es kollégát, hogy az övé ugyan hogy bírja a meleget. Négy éve volt meg neki, egyszer sem állt meg neki, a negyven fokban, városban sem. Az enyém este 6 után állt le, amikor a hőmérők már csak azért mutatnak 40-et, mert egész nap sütötte őket a nap.

Eddig összesen négyszer tankoltam bele…

A Hondánál is azt mondták, hogy ez nem fordulhatna elő…illetve egyetlen másik ilyen problémás CBF volt a közelmúltban (júli 29.?) a Dreamben, de tényleg nem szokott gond lenni a megbízhatóságával. A mi tartósteszt darabunkban minden bizonnyal a melegtől “begázosodott” a benzin benne, ezért az üzemanyag szivattyú cseréjével tettek pontot a történet végére.

Semmiféle különbséget nem vettem észre, igaz, melegrekord sem ütött be azóta – és már nem is fog… Volt még egy augusztusi hőségriadó (pont mikor a szervizben volt), ami a cseregép SH150i-t nem viselte meg túlságosan, meg egyáltalán sem… Még egyszer mondom, nekem is csak “azon a napon” gyengélkedett a CBF, sem előtte, sem utána, pedig használtam még “úgy” egy darabig, és az idő is “jó” volt.

Valami fémesebb színű kipufogó még elférne rajta a fekete rendszer helyett

Ha ezek után messziről elkerülöd a CBF-et, rosszul teszed. A történtek ellenére tökéletesen elégedett vagyok vele, mert öröm vele leküzdeni a hétköznapok távolságait és őszintén tudja azt, amire teremtették. Egy órát vett el az éltemből, na bumm…ha meg netán Veled is előfordulna, biztos hogy gariban cserélik neked is!

Bár a fogyasztás-rekordtól még messze vagyok, mert a folyamatos kétszemélyes városi használattal nem annyival ment három liter alá, mint vártam, de nem adom fel! BenZso javaslatára tankoltam bele 100-as benzint az OMW-nél, mert attól szerinte jobban megy a szintén tartós PCX és kevesebbet is kér belőle. Most ilyen csordogál a tankban, szóval legközelebb innen folytatjuk…

Norbi másodvéleménye

Kezdőknek ez a motor egy kitűnő választás lehet, aki nem szeretné átélni a Simson vagy MZ okozta élmények hadát:) Nagyon kezes, kényelmes, könnyen kezelhető a kis H. Igazán fordulékony, ezzel a vassal tökéletesen elsajátíthatóak a motoros alapok korosztálytól függetlenül, ráadásul ez a szín még jól is áll neki: pár matrica, felnicsík, esetleg kipufogó és kormánycsere és menő is lehetsz a helyi huszonötös csapatban. Nagymotorról visszaülve is okozott kellemes élményeket, a fogyasztásán kívül is. A Kakucs-BP belváros távolság ugyanúgy 50 perc, mint a nagyokkal autópálya nélkül, hiszen az országúton lendületből tartható a 80-90, városon belül pedig irány a kocsisorok közé, járdára fel, bicajos-kisutas levágások…Két személlyel azért máshogyan kellett terelni fel a Citadellára, mégis mosolyogva motoroztunk, jöttek is elő a régi kismotoros emlékek. Szívesen választottam volna ezt a gépet az akkori 150-es streetfighter ETZ-m helyett…/KN#07


– még több CBF125 a Honda weboldalán

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending