Csatlakozz hozzánk

Újdonság

Tartósteszt bukó 2013: Scorpion EXO-750

Jó sokat vártunk a tartós Scorpion sisakra, de eddig úgy tűnik, megérte: az EXO-750 Air Smoky minőségi, láthatósági és már-már művészi darab…

Közzétéve

ekkor

scorpion exo-750 smoky kepek
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Utóbbi jelzőt azért mertem ráaggatni, mert egy boltban, ahova bevittem magammal, a művelt eladó egészen különleges művészi motívumokkal társította a “füstös” dizájnt – ehhez mondjuk “olyan” szem is kell – de kétségkívül látványosra sikerült. Annál is inkább, mert a színe is az – igazából erre a láthatósági sárgára kellett hosszú hónapokat várnunk.

Azt kell hogy mondjam, mindenképpen megérte: az előző fekete LS2 bukómhoz képest nagy a kontraszt, és nem csak akkor, ha egymás mellé teszem őket az asztalon, hanem a forgalomban is érzékelhető. Az autósok érezhetően jobban észrevesznek – akár szemből, akár mögöttük megyek, a szürkületről nem is beszélve (ilyenkor valósággal világít ez az árnyalat!).

A sötétített plexi nem jár hozzá, és mivel ebben nincs napszemüveg, érdemes venni hozzá

Nem hiába mondjuk Nektek, hogy érdemes az ilyen színt választani (nem csak bukóban) – mi sem csak azért járunk ilyenekben, mert passzol a TesztMotoros imázsba… Volt olyan időszak, mikor kicsit ciki volt (egyesek számára), de szerintünk az sokkal gázabb, ha nem, vagy túl későn vesz észre a kikanyarodó WagonR…

Ha már a színeknél tartunk, azonnal egy sötét plexit is kunyeráltam hozzá, mert a 750-es modellben nincsen napszemüveg (ettől eltekintve majdnem ugyanolyan, mint az EXO-1000 Air). A krómhatású ezüstöset választottam, amin mondjuk jóval jobban látszanak a bogarak, mint a feketén – de valamit valamiért…

A bélése természetesen kivehető, mosható és nedvesség-elvezető, a csat pedig dupla D-gyűrűs – vagyis a lehető legkönnyebb, legegyszerűbb, legjobb

Már az EXO-750-es is prémium kupakja az amerikai gyártónak – az üvegszál/kevlár kompozit sisak elsődleges extrája az ún. Airfit, amely állrészben lévő pumpájával pontosan a fejmérethet igazíthatóak az arcpárnák. Nekem nagy szükségem nincs is rá, mert ez egy “kicsi M-es”, nem nagyon kéne pumpálnom rá, viszont akinek az S-es éppen hogy szűk, annak nagyon jól jöhet.

Mivel nincs benne szemüveg, számomra fontos dolog a (természetesen karc-és páramentes) plexi cseréje, amit nagyon jól megoldottak a mérnökök, mivel – az egyébként szabadalmaztatás alatt lévő megoldással – könnyen és gyorsan megy a művelet – ez az ún. Speedshift. A plexik szélén lévő pöcökkel zárható, vagy akár levegőző üzemmódba, résnyire is nyitható a rostély.

A plexicsere könnyen megy: csak be kell nyomni és elfordítani

Az előző bukóimhoz mérten csendesnek mondanám – elhiszem, hogy a héj formájával a szélcsatornában foglalkoztak a szakemberek. A szellőzése is prémium kategóriás, átgondolt, vákumos rendszert kapott: a légbeömlők és kiömlők, valamint a hátsó légterelő elősegítik a lehető legjobb áramlást.

Összességében az eddigi, pár hetes használat után rosszat nem igazán tudok mondani róla, attól eltekintve, hogy kezdetben egy kicsit szűk volt (de az L-es biztosan nagy), viszont ez inkább az én európai búrám hibája, amit nem tudtak kisakkozni az amerikaiak. Mostanra viszont már kezdi felvenni a formámat, úgyhogy kellemes szezonnak nézünk elébe – de azért az idény végén elmesélem, milyen volt az EXO-750 Air.

A szellőzése átlagon felüli, de a súlya nem – az ára 70.000 forint

Scorpion Exo-750-es bukósisakok a SuperZone-ban:

Cím: 1032 Budapest, Bécsi út 170.
Tel.: 06-1-238-05-76, 06-20-318-4044
E-mail: superzone@superzone.hu
Nyitvatartás:
Hétfő – Szombat 10:00-20:30-ig
Vasárnap 10:00-18:30-ig
www.superzone.hu

– az idei, 2013-as tartósteszt Mugen Race bőrruháról ITT, a hozzá passzoló sportkesztyűről pedig ITT olvashatsz

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending