Tesztek

Tartósteszt 2012: a Jet, a Forma és az Amazon

Bukósisak, női sportcsizma és túrakesztyű tartósteszt tapasztalatok
Euromotor2
MotoStar

Szöveg: Szikora Dominika >> domino@tesztmotor.hu

Ahogy azt nemrégiben ígértük, a női motoros ruhák tartósteszt-boncolgatását a Shox kesztyűvel, a JET sisakkal és a Forma csizmával folytatjuk… és egyben fejezzük be, hiszen ezzel a három darabbal végére is értünk sorozatunknak.

Eddig legtöbbször a férfiaknak kedveztünk a felszerelések bemutatása alkalmával, idén azonban úgy döntöttünk, tippeket adunk a női ridereknek is – akikből egyre több van az utakon. A Shox Motoros Áruház jóvoltából egy egész szezonon keresztül nyúzhattam a felszereléseket, és gyűjtöttem a tapasztalatokat, melyekről már egy körben beszámoltam Nektek. Amilyen szerencsés volt ez a nyár motoros szempontból, olyan szerencsés voltam ezekkel a darabokkal, hiszen – így hosszú hónapok után kijelenthetem, hogy – mindegyik “megugrotta” a mércét. Sőt, annyit megelőlegezek, hogy a “java” még csak most jön…

A JET egy kevésbé ismert márka, éppen ezért – emberi gyarlóság – én is kicsit szkeptikusan álltam hozzá. Ez a kétkedés mostanra elmúlt – nem mondom, hogy nincsenek hibái, de (főleg) ilyen árban teljesen megfelel a követelményeknek. A külseje nagyon rendben van, eltalált a dizájn, szép a fényezés (csak úgy csillog a napfényben:) ).


Formás kupak a Graphite, a külseje és a minősége is a – jó értelemben vett – középutat képviseli

A finom cirádás minta épp elég ahhoz, hogy ne legyen unalmas, ugyanakkor túl csicsás sem. Anyaga ABS műanyag, nem mondom, hogy nem lennék nyugodtabb egy karbon vagy üvegszálas búrától, de az nem ennyibe kerülne. Kategóriájában megszokott és jónak mondható ez is, van benne ütéselnyelő hab, ráadásul könnyű. A gyorszáras szerkezet jól működik, bár nem értem (ez úgy általánosságban jutott eszembe), miért nem dupla D-vel gyártják a sisakokat. Az a legmegbízhatóbb, és nem hinném, hogy az előállítása drágább lenne. A szellőzők jól teszik a dolgukat, nem üvegbúra-érzés benne lenni, és nem is túl zajos – hozza a kategóriájában elvárt szintet (vagy egy kicsit fölötte is). Magamat tudom ismételni, nem szabad egy több százezres sisakhoz hasonlítani, mert nyilván nem lesz mérvadó a végeredmény.


A szellőzők közelről nézve nem keltenek extra minőségi hatást, ellenben jól funkcionálnak. Ami viszont a plexit illeti, hálásak lennénk egy kicsit jobban működő mechanikáért

A beépített napszemüveg egy marha jó találmány, és ebbe is jutott belőle. Mondjuk egy kicsit robotzsarus a dizájn, ami az esztétikai szempontokon túl azért baj, mert pöttyet belelóg a látómezőbe az alja. Ha még hozzátesznek pár centit, és egyenesen (de legalábbis szép ívesen) vágják el, nem így, ahogy most van, jobb lenne. No de örüljünk, hogy egyáltalán van benne. A pleximechanikával akadnak problémáim, mert nem túl finom a technika – kissé akadósan, hangosan jár, nem is túl könnyű nyitni-csukni.

BenZso ezer éves Suomy sisakján szinte gondolattal irányítható, annyira lágy a szerkezet – ok, nem is egy kategória, de azért biztosan lehetne itt is finomítani, hogy kicsit ehhez közelítsen. Cserébe viszont maga a plexi szép „képet ad”, torzításmentes, és még karcok sincsenek rajta, pedig sokszor takarítottam már. A gyári leírás szerint „párásodást gátló orrvédő” van benne, de ennek áldásos hatását megmondom őszintén, nem igazán tapasztaltam – a hűvös night ride”-ok alkalmával előfordult, hogy úgy bepárásodott a plexi, hogy csak a fényekből tudtam nagyjából kikövetkeztetni, merre van az arra.


Visor down – a funkcióját betölti a napszemüveg, legfeljebb egy-két apró finomítás jönne még jól. A bélés kivehető és mosható, ráadásul állítólag verejtékezést gátló  

A bélést még csak egyszer bányásztam ki a bukóból, de elég egyszerű a művelet, viszont az már kevésbé bíztató, hogy elöl a homlok-résznél máris elkezdett kibolyhosodni… pontosabban inkább fesleni, jönnek ki a szálak az anyagból. Nem tudom, ez mitől lehet, nem akadt bele semmibe, szóval úgy tűnik, egyszerűen a használat teszi.        
Ennyit a negatívumokról, a mérleg így is bőven a pozitív irányba billen.

Az idei tartósteszt felszerelések közül (bár nehéz lenne dönteni) talán a legnagyobb kedvencem a Forma csodaszép-csodajó Freccia (verseny)csizmája. A vagány, dizájnos külseje egyből megtetszett, és akkor még nem tudhattam, hogy kényelem/minőség szempontjából is hasonló jókra számíthatok.

Ahogy azt korábban már meséltem, már mikor elkezdtem viselni, mindenki azzal riogatott, hogy a hófehér nem lesz sokáig hófehér, de engem ez nem igazán érdekelt. És nem is lett igazuk a „baljóslóknak”, ugyanis a Freccia még mindig gyönyörű állapotban tündököl – szó szerint, ugyanis a darab kétségtelenül feltűnő, már rengeteg dícséretet kaptam rá, szinte mindenkinek tetszik a mutatós csizma.


Minőségi összetevők extra látvánnyá összegyúrva – a “nagyokkal” is felveszi a versenyt a Freccia

Kicsit a varrásoknál látszik a használat nyoma, mert oda jobban beleül a kosz, és a fehér cérna elszíneződik, de ez nem zavaró. Az összes többi rész (a microfiber felsőrésszel egyetemben) tökéletesen letakarítható, fogsz egy Cif-et és egy szivacsot, és el van intézve a dolog. A váltóerősítésnél nyilván hatványozottabban látszik a használat nyoma, az a szürkeség nem jön le teljesen (legalábbis nekem nem sikerült full fehérre visszavarázsolni), dehát egy motoros csizmáról beszélünk, ez legyen a legkevesebb. Aminek nagyon örültem, hogy sem a bőr, sem a műanyag részek nem sárgultak el – KT kollégánk Berik csizmáját sajnos ilyen módon is „megrágta” az idő vasfoga (már pár hónap után), nagyon elszíneződött, de a Formán hála az égnek nyoma sincs ilyesminek.


A kép hónapokkal ezelőtt készült, de a csizma most is ugyanígy fest. A “mozgó alkatrészeket” kicserélhetjük, ha elkopnának

Nagyon jó a formája, a kialakítása, extra kényelmes (egyébként “emlékező hab” talpbetéten topoghatunk), puha belülről, néha úgy alakult, hogy szinte egész nap rajtam volt, és nem törte a lábam, nem volt kényelmetlen benne járkálni hosszabb távon sem – tehát nem azon csizmák sorát gyarapítja, ami csak addig jó, míg a lábtartón pihen a lábad. A műanyag protektorok jól fogják a bokát és a vádlit, de nem annyira szoros, hogy robot-szerűen kellene benne lépkedni.

Az úgynevezett „levegőt szétáramoltató rendszer” szuperül működik, áramlik be a menetszél. Ha hűvös van, pontosan érződik, hol jön be a levegő, ezt a könnyed hatást ráadásul fokozza a hálóbélés is. Ami nekem nagyon tetszik, hogy a fontosabb alkatrészek cserélhetőek a csizmán: a koptatók, a plasztik boka- és vádlivédő, az (antibakteriális!) talpbetét, szóval ha ezeket beújítjuk, már tettünk egy lépést, hogy újszerűvé varázsoljuk a – még használható – csizmánkat. Az ütéselnyelő talp nagyon jól hajlik, kényelmes benne járkálni is, és strapabíró is – múltkor akaratlanul beteszteltem, beletalpaltam ugyanis egy hatalmas üvegdarabba, ami jól bele is ékelődött a gumiba, de nem tett kárt abban, meg se látszott a nyoma.
Szóval ez a lábravaló hozta az elvárásokat, sőt, felül is szárnyalta azt. Ha pontozni kellene és tesztgyőztest kikiáltani, ez lenne az.


Ügyes mindenes – az Amazon sportkesztyűt mintha rám öntötték volna

Utolsó alanyom, a Shox Amazon bőr túrasport kesztyűje is intenzív használatnak volt kitéve az elmúlt hosszú hónapok során – olyannyira, hogy valószínűleg ezt használtam legtöbbet. És azt kell hogy mondjam, jól bírja a gyűrődést. A külső hibátlan, a fehér varrások, az ízlésesen elhelyezett karbon protektor, az apró részletek mind telitalálat.

Az anyag szintén hibátlan, nagyon jó minőségű, kellően-kellemesen betört, jó érzés viselni… hiába vizsgáltam kritikus szemmel, nem igen tudok belekötni. Pedig én nehezen választok, sok darabot fel is próbáltam már, de szinte mindig volt valami bibi… ha meg nem, akkor azért a tökéletességért csillagászati összeget kértek. Olyan kesztyűt kerestem, ami az „arany középutat” képviseli, minden tekintetben. Ami egy univerzálisan használható, praktikus útitárs. Nos, ez pont ilyen.


Jó minőségű bőr igényes kialakítással – úgy tűnik, ez nem egyszezonos darab

A használat – meglepő, de – nem igazán látszik meg rajta, persze ebben nyilván az is segít, hogy fekete. A tépőzáras pánttal szabályozható szárbőség nem hülyeség, én is több állásban szoktam használni: ha vezetek, szinte teljesen kiengedem, hogy elég hely legyen az ujjaimnak, mikor markolászom a kuplungot vagy a féket; viszont mikor „csak” utasként vagyok jelen, általában szűkebbre veszem. A vékony textil bélés kellemes érzést ad, segít, hogy nyáron se ragadjunk bele a kesztyűbe. Összességében tehát jó választásnak bizonyult ez (is), nem okozott csalódást.


A Shox tartósteszt-kollekció további darabjairól, a Nicky nadrágról és az Airborne dzsekiről ITT olvashatod a tapasztalatokat

Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!

Comments

comments