Az elsők között is az első – és a legfontosabb -, hogy azonnal, már a SuperZone motorosboltban ránézésre látszott, hogy igen komoly minőségi javuláson ment keresztül a márka az alatt a két év alatt, mióta Mugenben van szerencsém pályázni járni. A 2011-es egyrészes bőrruhához (a kezdőképen a háttérben fehérben) képest már tapintásra sokkal finomabb az új (pedig mindkettő marhabőr), a kidolgozottságáról és a “felszereltségéről” nem is beszélve.
A jó érzés csak egyre erősödött, ahogy belepattantam, hiszen kiderült, hogy formára-fazonra is sokkal jobban passzol hozzám, mint a két évvel ezelőtti egyrészes Mugen-modell. Mint mondtam, finomabb anyagból van, és a szabása is átgondoltabb – úgy éreztem, simán lehetne a Berik vagy az Arlen Ness egy jobb darabja is. Nem tévedtem nagyot, hiszen ahogy az előző tartóstesztben is írtam, a Mugen Race egy üzemben készül az említett márkákkal.
No de nézzük, mivel is állunk szemben. Idénre a Mugen több (három) egyrészes modellel is előrukkolt, melyek “műszaki adatai” a katalógus szerint megegyeznek. Egyet (SCARR) már korábban bemutattunk, az enyémet, a GPRO fantázianevűt (MNR-1303-LS1) viszont még nem. A komfortérzetet ennél is 100%-os polyester hálós bélés fokozza, ugyanúgy kevlár- és sztreccs betétekkel felszerelt, perforált bőr részekkel tarkított ruha.
Protektorokat kopogtathatunk a térdnél, a vállnál és a könyöknél, sőt, utóbbi kettőnél szép fém koptatók figyelnek. Egyrészes pályaruha lévén szó, az aerodinamikai tulajdonságokat segítő (divatos mintázatú) púp is ott van a hátunkon.. A nyaknál, a bokánál és a könyöknél neoprén anyaggal szegték a bőrt, így valószínűleg hosszabb távon sem dörzsöli majd ki a testrészeinket. A fenekén dupla bőrréteggel erősítették meg, duplán varrva, biztos, ami biztos.
199.900 helyett 120 ezer forintba kerül, 48-astól 60-as méretig kapható
Kétféle színvariációban kapható, nekem a feketével kezdődő, csak utána piros-fehér jutott (a másikban pedig a fehér van túlnyomó részben). Ez azért jó, mert az utcai használat, azaz a bogarak és a koszolódás jóval kevésbé fog meglátszódni rajta, mint a 2011-es majdnem full fehér Mugenemen. Ugyanakkor a fotókon kevésbé “világít” majd, mint az előző, de ettől függetlenül dizájn-szempontjából egyáltalán nem panaszkodhatok. Ütős lett a GPRO, nemigaz?
Már az első métereket is megtettem benne, BenZsóval lenyomtuk a Csobánka TT-t az új 636-os Kawasakival (teszt hamarosan…), meg az első idei TM Tréningen gurultam vele pár kört. A finomabb anyagnak és a – számomra – eltalált szabásának köszönhetően jobb benne lenni, mint az előzőben – akárcsak fel- és levenni. Azt még nem tudom, hogy a “főlegfekete” színében mennyivel jobban érzem majd meg a kánikulát, mint az előző “fullfehérben”. Ha megtudtam, elmondom, és nem csak ezt, mert erre való a tartósteszt!
A vércsoportodat áírhatod a címkére, ha akarod. Morbidnak hangzik, de életet menthetRészletekből nincs hiány, Mugen-jel és finom kidolgozás mindeholA ruhához színben is passzoló 2013-as Mugen Race sportkesztyűt is vallatóra fogjuk idén – hamarosan a kesztyű bemutatójával jelentkezünk
SuperZone Cím: 1032 Budapest, Bécsi út 170. Tel.: 06-1-238-05-76, 06-20-318-4044 E-mail: superzone@superzone.hu Nyitvatartás: Hétfő – Szombat 10:00-20:30-ig Vasárnap 10:00-18:30-ig www.superzone.hu