Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Támad a Kawa: ER-akció

A Kawasaki bemutatta a 2012-es meztelen ER-6n-t, és az idomos ER-6f-et

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Képek: MCN

A következő modellévre megújul a Kawasaki – nagy népszerűségnek örvendő – soros kéthengeres modellpárosa, az ER-6-duó. A meztelen “n” és a felöltöztetett “f” az új ruha mellett felfrissített műszaki tartalommal is kíván hatni a vásárlókra. Vajon a jó még jobb lesz?

Egyfajta grátisz meglepetésként az ER-6-os családot is prezentálta a Kawa a ZZR1400 – jó előre beharangozott – bemutatójának napján. A zöldek nem is olyan régen, 2009-ben frissítették fel utoljára a modellduót, ami túrázós léptékkel nem is számít régi beavatkozásnak – ellenben mondjuk a sportmotoroknál megszokott kétéves modellciklussal. Bár már a recessziónak “hála” ez a kétévenkénti modellváltás sem szentírás, sőt. Pontosan a válság, illetve az igények átalakulása késztethette arra a Kawasakit, hogy ezekre az olcsóbb, jól (ki)használható és gazdaságos(abb) modellekre is ismét figyelmet fordítson.

A megfizethető kategóriába tartozó középsúlyú túragép, az idomos F-verzió új megjelenését állítólag a nagyteljesítményű Z1000SX (teszt) harcias külleme inspirálta (érdekes, hogy anno az SX pont az ER-6f-től kölcsönözte a lámpáit). Nos, szerintünk nem igazán sikerült átmenteni a “példakép” hangulatát az ER-6f-re, ami talán eleve halva született ötlet volt, mivel a sorkettes hatötvenes nem az a vadállat-fajta (mint ahogy az SX kinéz)… Ennek megfelelően nem túl harmonikus az összkép, legalábbis így elsőre. Fontosabb azonban a dizájnnál, hogy dupla acélcső vázat és ugyanilyen, banán alakú lengővillát kapott az új vas, továbbá szintén a Z1000SX-en fellelhető, állítható magasságú szélvédő is a csomag része mostantól. Új a kipufogó és a műszerfal, sőt, állítólag – az eddig 72 lóerős – blokk is erősebb lett valamivel. Ezzel kapcsolatban (és semmi mással) részleteket még nem árult el a Kawasaki, de plusz nyomatékot is ígérnek “a mindennapok leküzdéséhez”.


A zöldek szerint erősebb, nyomatékosabb, kényelmesebb és praktikusabb lesz – de szebb nem lett…


Még innen is látszik, hogy megújult a műszerfal – az új tankborítás is látványos

A könnyű kezelhetősége és emészthető ára okán hamar közkedvelt típussá vált sorkettes naked-fivér is vérfrissítésen esett át. A meztelen kivitel is duplacsövű acélvázat és lengőkart kapott, valamint a gyártó szerint méginkább felhasználóbarát lett a blokk (tehát erősebb és nyomatékosabb, mint az F-ben), illetve “emberközpontú” az üléspozíció. Ezek pontosabb részleteit ugye még nem árulták el, mindenesetre úgy tűnik, nem finomkodták el a modellfrissítést a tervezők: a képeken jól látszanak az átrajzolt vonalak is, melyekkel még kompaktabb megjelenést kívántak kölcsönözni a gépnek. A kipufogó természetesen ennél is nagyobb az előző generációhoz képest, aminek hátterében a szigorodó előírások állhatnak (az sem baj, ha megváltozik egy kicsit a hangja, mert a korábbi ER-6-nak nem volt túl “izmos” a gyári dobbal). A fotókkal együtt rögtön egy kisfilm is napvilágot látott (lásd lentebb), ami a könnyed városi motor életérzését, illetve az ehhez való kedvet próbálja kicsiholni a márkával/típussal vagy a kategóriával szimpatizálókból.


Átdolgozott futómű, váz, blokk és ülés, új köntösbe csomagolva – kicsit Hornetes, vagy csak azért, mert sárga?! 🙂


A keskeny sorkettes (továbbra is) nagyon jól érzi magát a városban

Kawasaki ER-6n 2012

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending