Csatlakozz hozzánk

Hírek

Talmát a továbbiakban a Hungrana Kft. támogatja

2010 augusztus 11-én mutatták be Talmácsi Gábor új támogatóját, az E85 Green Power üzemanyag gyártóját.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Aki lemaradt volna az élő közvetítésről, annak eláruljuk, hogy a Hungrana Kft. állt Gábor mögé.  Ez a cég gyártja az E85-ös üzemanyagokat hazánkban.

A cégről és az E85-ről alábbi keretes írásunkban olvashattok.

A Faster Management nyilatkozata:

TALMÁCSI ÚJ FŐTÁMOGATÓJA A HUNGRANA KFT.

A magyar versenyzővel és csapatával július közepén bontott szerződést addigi egyéni főtámogatója. A Hungrana Kft. év közben állt Talma mögé és biztosította őt támogatásáról. A versenyző és a magyar vállalat között létrejött szerződés nem eredményfüggő, a cég hisz Talmácsi Gáborban és abban, hogy a közös munka mindkettejük számára gyümölcsöző lesz.

A Hungrana Kft-ről:

A Hungrana Kft. Mo. egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata és Európa legnagyobb kukoricafeldolgozó üzeme. A vállalat termékpalettáját (keményítők, izocukor, alkohol) és méretét tekintve az európai gyártók élmezőnyébe tartozik, az európai piac egyik legjelentősebb bioetanol gyártója és piacvezető izocukorgyártója.
Miközben egyre nő az érdeklődés a megújuló alapanyagokból készíthető üzemanyagok iránt, Magyarország egyik legnagyobb élelmiszer-alapanyaggyártója megtette az első lépést, hogy biztosítsa a bioetanol alapú üzemanyagok hazai forrásból történő ellátását. A szabadegyházi Hungrana Kft. a közép-európai térségben elsőként kezdte meg az európai szabványnak minden vonatkozásban megfelelő minőségű GreenPower E85 márkanévvel ellátott üzemanyag gyártását és forgalmazását 2007-ben. A GreenPower E85 bioetanol alapú üzemanyag, amely kb 85 % bioetanolt és 15 % benzint tartalmaz. A hazai kukoricából elállított alternatív üzemanyag gyártása teljes mértékben megfelel az Európai Unió egyik legfontosabb környezetvédelmi programjának, amelynek a célja a fosszilis eredetű üzemanyag-felhasználás részarányának csökkentése a gépjárműforgalomban. Bioüzemanyagról lévén szó az E85 egyik legnagyobb előnye a benzinnel szemben, hogy használatával radikálisan csökkenthető a globális széndioxid-kibocsátás és a levegőszennyezés, valamint az ország energiafüggősége. Az E85 üzemanyag használata a kisebb környezeti terhelés mellett jelentős teljesítmény növekedést eredményez a gépjárművekben, hiszen az oktánszáma min. 105, amely felülmúlja a jelenleg forgalomban lévő prémium kategóriájú motorbenzinekét.
A GreenPower E85 a magyarországi közutak mentén jelenleg már több, mint 300 töltőállomáson tankolható, amelyből 150 AGIP kúttal képviselteti magát a teljes ENI hálózat. A termék népszerűsége töretlen és egyre nagyobb teret hódit az üzemanyagpiacon, hiszen a környezettudatosság mellett a gépjármű tulajdonosok üzemanyag számlája is csökken a GreenPower E85 használata során.


Talmácsi Gábor nyilatkozata:

Nagyon büszke vagyok rá, hogy egy magyar cég mellém állt, így szezon közben. A Hungranaval kötött megállapodás nem teljesítményfüggő, mivel új együttműködő partnerem bízik bennem, ami fontos a számomra, nyugodtan versenyezhetek. A szezon hátralévő kilenc versenyén szeretném a legjobb teljesítményt nyújtani és ehhez minden feltétel adott.

 

Dr. Lengyel Attila – ügyvezető igazgató, Hungrana Kft.

Régóta terveztünk együttműködést Talmácsi Gáborral, és most jött el az idő, hogy segíthessük a pályafutását. Gábor remekül képviseli majd a termékünket, az E85 Green Power-t, úgy gondoltuk, hogy erre ő a legmegfelelőbb.

 

Járomi Judit – kereskedelmi és marketing igazgató, Hungrana Kft.

Örülünk, hogy magyarország egyik legelismertebb sportolóját támogathatjuk, nagyon bízunk Gáborban. A E85 Green Power logo ott lesz a brnoi versenytől Talma bőrruháján és sisakján és magyarországi csapat ruháján. A hétvégi „hazai” versenyen már közös célokért szorítunk majd, melyre Talmácsi Gábor nyugodt körülmények között készülhet.

 
Stefano Favaro nyilatkozata:

Nagy öröm számunkra, hogy év közben egy ilyen partner bizalmát nyertük el, akikkel közösen hosszú távú együttműködésben gondolkozunk. A Hungrana Kft. Talmácsi Gábor főtámogatója lesz a szezon végéig, és ennek a megállapodásnak köszönhetően a lehető legjobb technikai feltételeket tudjuk biztosítani Talma számára.

A sajtótájékoztató után kicsit utánajártunk, hogy működhet-e vajon ez az üzemanyag a motorkerékpárok esetében is? Egyelőre az Agomotorsnál szkeptikus választ kaptam. Agoék már próbálták motorkerékpároknál is fékpadon tesztelni az új üzemanyagot, ami 50-50%-os (E85-Benzin) keverési arányban valóban nagyobb teljesítményt mutatott. Ezek azonban „steril” körülmények, amelyek utcán motorozás közben nem nagyon hasznosíthatóak még. Nem tudni ugyanis pontosan, hogy egy tankolásnál mennyi üzemanyag lehet még a tankban és hogy ehhez mennyi E85-öt is kell tankolni, hogy optimális teljesítménynövekedést kapjunk?
Főleg a befecskendezők és a motorok sokrétűsége miatt nehéz lenne legyártani a szükséges elektronikákat, mert szinte minden motornak más-más csatlakozói vannak. Már itt elakadhat a projekt, hiszen senki sem vágatná el a motorja injektorának a vezetékeit, hogy rá legyen forrasztva egy bioetanol hasznnálatát elősegítő elektronika.
Az autóknál más a helyzet, hiszen azokban a szabályzott katalizátor egyből utánaállítja a befecskendezett keverék minőségét.
Kíváncsian várjuk, hogy Talma mit hoz ki az új üzemanyagból? Ígéretet kaptunk arra is, hogy amint tesztelik a versenymotorban az E85-öt, akkor mi is ott leszünk és beszámolunk a tapasztalatokról.
Addig is ha tehetitek, használjátok az autóitokban, hiszen a környezet megóvása mellett a pénztárcát is kíméli az E85.

Van egy Magyar Bioetanol Szövetség is, ahol szintén utánajárunk a motoros felhasználás lehetőségeinek is.

A bioetanol felhasználása és gyártási folyamata:

Forrás: wikipedia
A magasabb oktánszáma (RON: 121) és kompressziótűrése miatt turbofeltöltős motorokban a motor hatásfokát és teljesítményét növeli, (ez utóbbi akár a negyedével is nagyobb lehet), hagyományos motorokban akár 40%-ot is megközelítheti a többlet üzemanyag-felhasználás (turbomotorokban a fogyasztás növekedés a hatásfok-javulás miatt kisebb).
A bioetanol a jelenlegi Otto-motoros autókban max. 20-22% arányban keverhető be, de 8-10% feletti aránynál a gyújtásszögen állítani kell.
Az USA-ban elterjedt, Svédországban használt és a Magyarországon 2007 eleje óta szabványos E85 üzemanyag keverék 85% bioetanolt és 15% benzint tartalmaz. Ezt az üzemanyagot hagyományos Otto-motoros autókban nem lehet felhasználni, de ma már szinte az összes nagyobb autógyár kínálatában megtalálhatóak a tiszta benzin és az E85 befogadására is képes, úgynevezett rugalmasan hajtott motorokkal rendelkező járművek (Flexible Fueled Vehicle, FFV). Mivel az E85 nagyobb kompresszióviszony mellett tüzelhető el, nagyobb fogyasztás mellett lényegesen nagyobb motorteljesítményt ad le, de ezeket a motorokat kopogásfigyelő automatikával és turbóval látják el, hogy minden üzemanyag keverék mellett optimális teljesítménnyel üzemelhessenek a motor tönkremenetele nélkül.


Gondoltátok volna pár évvel ezelőtt, hogy a kukoricában ilyen lehetőségek is rejlenek?

Gyártási folyamat:
A bioetanol gyártásának alapanyaga általában vagy magas cukortartalmú növény (például cukorrépa, cukornád) vagy olyan anyagot tartalmazó növény, melyet kémiai-biológiai reakciók sorozatával cukorrá lehet alakítani (például keményítőtartalmú növények: kukorica, búza, burgonya stb., vagy cellulóz tartalmú növények: fa, fűfélék, gabonaszárak, szalma).
Többféle gyártási folyamat ismert, de ezek általában az alábbi fő folyamatrészekből állnak:
•    alapanyag előkészítés
•    hidrolízis / cukrosítás
•    erjesztés (fermentálás)
•    desztilláció
•    töményítés
•    maradványanyag kezelése
Az alapanyag előkészítés során a cél általában az alapanyag szemcséinek makroszkopikus méretcsökkentése darálással, majd a rostok, sejtfalak szétroncsolása (például nagy nyomású főzéssel, gőzöléssel), hogy a későbbi kémiai és biológiai reakciók a lehető legnagyobb felületen mehessenek végbe. A hidrolízis során savas hidrolízissel, vagy enzimes hidrolízissel (például alfa-amiláz, béta-amiláz, glüko-amiláz segítségével) történik meg a hosszú szénhidrát-láncok feldarabolása és glükózzá alakítása. Az erjesztés során élesztő bekeverésével, hűtött körülmények között történik meg az alkohol előállítása, az eredmény a nyersanyagtól és annak előkészítésétől függő, de alacsony alkoholtartalmú (10-18%), nagy víztartalmú és szilárd maradványanyagot is tartalmazó cefre. A cefréből az alkohol kivonása több fokozatú desztillációval történik, a desztilláció végterméke általában 95-96%-os alkohol, melyből általában molekulaszűrő segítségével érik el a 99,9%-os tisztaságot. A tiszta alkoholt a végfelhasználásnak megfelelően denaturálják vagy benzinbe keverik.
A maradványanyag (DGS – Distillery Grain with Solubles, vagy DDGS – Dried Distillery Grain with Solubles) a desztilláció utáni cefremaradvány szárazanyag tartalma. A szárazanyagot a vízből centrifugálással vonják ki, és/vagy bepárlással. Az így nyert, magas nedvességtartalmú (60-70%m/m nedvesség) DGS takarmányozásra használható ugyan, de nem tartható el néhány napnál hosszabb időn át. A hosszú idejű tárolás érdekében a DGS-t legalább 16%-os nedvességtartalom alá ki kell szárítani, így kapjuk a DDGS-t, ami alacsony nedvességtartalmú, magas fehérje és rosttartalmú, takarmányként jól hasznosítható anyag.


Felhasználás:
A bioetanol évente megújuló növényekből előállított üzemanyag, és mint bioüzemanyag, elvileg semleges hatású az üvegház-hatásra. A megújuló energiaforrásokhoz hasonlóan ugyanis a bioetanol elégetésekor a légkörbe kerülő szén-dioxid és más üvegház hatású gázok a következő évben felnövő növények (gabonák, burgonya, cukorrépa, fűfélék, szalma) testébe visszaépülnek. Ez az egyenlőség azonban csak akkor áll fenn, ha a felhasznált növényeket olyan helyen termesztik, ahol egyébként semmi sem volt. A tiszta bioetanol-felhasználás 17%-kal fogná vissza az üvegházhatású gázok kibocsátását.[4] Az OECD neve alatt közölt, de az OECD által letagadott tanulmány szerint csak a cukorrépából valamint a cellulózgyártás melléktermékeként nyert etanol termel kevesebb üvegházhatású gázt, mint a fosszilis üzemanyagok.[5]
Előnyként említik azt is, hogy bioetanol nyersanyagát ásványkincsekben szegény, mezőgazdasági területeken is elő lehet állítani, így a kőolajban szegény országok (például Magyarország) importfüggősége csökkenthető, valamint a helyi munkaerő is nagyobb mértékben foglalkoztatható.
A bioetanol gyártás hátránya a gyártási folyamat fajlagosan magas villamosenergia- és hőenergia igényét, a kinyert energia százalékos arányban sokkal kisebb mértékben haladja meg a befektetett mennyiséget, mint a hagyományos energiahordozóknál. Az energiamérleg javítható az előállítás során keletkező hőenergia hasznosításával és a melléktermékek, például a növényi hulladék takarmányként történő felhasználásával, azonban nem lehet korlátlan mennyiségű takarmányt felhasználni.
További negatívumként szokás említeni, hogy élelmezési célra használható növényeket, táplálékokat felhasználni üzemanyag-gyártás céljára akkor, amikor a Föld jelentős népessége éhezik – egy etikai vonzatú dilemma.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending