Csatlakozz hozzánk

Hírek

Talmáék gőzerővel dolgoznak a jövőjükért

Az Aprilia beintett a Moto2-nek, elszállt a gyári támogatás így most Talma és Favaro fut a lehetőségek után

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Az Aprilia beintett a Moto2-nek, elszállt a gyári támogatás így most Talma és Favaro fut a lehetőségek után

Jövőre megszűnik a két ütemű 250-es kategória a MotoGP-ben és egy új, a Moto2 váltja fel, melyben 600-as négy ütemű prototípusokkal versenyeznek majd. Ez idáig rendben van, várható volt, hogy előbb utóbb elérkezik az idő az “ütem váltásra”. A költségcsökkentés miatt viszont úgy határoztak a vezetők, hogy a motorokban egy valami mindenkinek ugyanaz lesz, mégpedig az erőforrás. Ezt a Honda szállítja a csapatoknak, tehát lényegében sikerült alkotni egy Honda márkakupát. Bár a csapatok költségei nagyságrendekkel csökkennek és többek közt ezért elég nagy és kiegyensúlyozott mezőnyre számíthatunk, mégis ez sokaknak nem tetszik.

Többek közt az Apriliának sem, annak a márkának, mely már hosszú ideje a sorozat meghatározó eleme. Most pedig, 43 világbajnoki címmel a hátuk mögött, arra kényszerítik őket, hogy egy konkurens technika köré építsenek vázat egy olyan motorhoz, amit így talán még ők maguk sem tudnának Apriliának hívni. Nemrégiben be is jelentették, hogy kiszállnak a projektből és inkább a SuperBike VB-re koncentrálnak, pedig ekkora már több csapatnak is beígérték a támogatásuk, sőt gyári támogatásuk, mint például a Speed Up-nak, ahol Talmácsi Gábor lett volna az első számú versenyző. Sőt, a megállapodás szerint Gáborral együtt fejlesztették volna az Aprilia vázat és azt kapták volna a többiek. Az olasz gyár viszont beintett és Gáborék jelen pillanatban is váz nélkül állnak.

Rövid beszélgetés Favaroval a királyi TV-n még az Aprilia bejelentése előtt

Azért olyan kardinális kérdés ez, mert egyáltalán nem mindegy, ki milyet használ, mert gyakorlatilag csak ebben lesznek óriási különbségek a motorok között. Egy rossz vázzal sokkal nehezebb lesz elől versenyezni, Talmáék pedig olyan lehetőségeket szeretnének, amikkel versenyképes tud lenni bárkivel. A Moriwaki és a Suter váz között kellene döntenie most a csapatnak, Stefano Favaro, Gábor menedzsere pedig azért küzd, hogy a magyar fiúval fejlesszenek. A szemtanúk szerint a valenciai teszten ötször cseréltek Elias motorján  oldalkenit, mert a kanyarokban leért a blokk. Ennek az az oka, hogy olyan valakivel fejlesztették ki a vázat, aki egész egyszerűen nem döntötte le odáig a motort, mint Toni Elias a GP-s teszteken. Ez sokat elárul arról is, hogy egyéb tulajdonságaiban milyenek lehetnek. Nem az indulással van hát a gond, hanem a jó lehetőségekkel, ezen küzdenek Talmáék, hogy ne egyvalaki legyen a sok tesztelő közül, amivel egyébként könnyű elrontani egy vázat a sokféle információ miatt, hanem azt szeretnék, hogy Gábor stílusára épüljön egy versenyképes váz. Valahogy úgy, ahogy az Italjetnél volt annak idején, ott is Gábor köré építették a motort.

Talmácsi Gábor menedzsmentjéne hivtalos sajtóanyaga

Szöveg: Faster Management

Az APRILIA keddi bejelentése váratlanul érte Talmácsi Gábort és csapatát is. Természetesen a magyar motoros menedzsere, Stefano Favaro már dolgozik az új megoldáson. Sokat elárul Talmácsi megítéléséről, hogy másnap több csapat is bejelentkezett, és készek együttműködési lehetőségekről is tárgyalni a magyar világbajnok számára, hogy a saját csapatában tudhassák Gábort. Egyelőre Talmácsi továbbra is a Speedup Team versenyzőjeként képzeli el a folytatást, és saját mérnökei is biztosították őt arról, hogy bárhogyan és bárhol legyen is a folytatás, rájuk számíthat, ők Talmácsival szeretnének együtt dolgozni 2010-ben a Moto2 kategóriában. A menedzsment jelenleg számos tárgyalást folytat a különböző lehetséges Moto2 partnerekkel, és továbbra is azon dolgozik, hogy a lehető legjobb technikai hátteret szerezze meg Talmácsi számára a 2010-es szezonra.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending