Csatlakozz hozzánk

Hírek

Talmácsi: jó döntést hoztam

A csapat nélkül maradt Talma felemás érzésekkel éli mostanában mindennapjait – interjú

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Forrás: Talmácsi Gábor Fansite

Talmácsi Gábor szerint már az első verseny megerősítette azt a megérzését, hogy “a mindenáron való motorozás nem lett volna éppen jó döntés”.

Közel egy hónapja dübörögnek a motorok, már két világbajnoki futamot bonyolítottak le, és amire hosszú ideje nem volt példa, magyar versenyző, Talmácsi Gábor nélkül rendezik meg a gyorsaságimotoros vb-t. Talma karrierje kezdetén, 26 esztendeje egy, az édesapja által készített minimotorral tette meg első métereit a sportágban. Tizennégy évesen már a felnőttek között száguldozott, majd a sorozatos hazai és nemzetközi sikereket követően az ezredforduló esztendejében debütált a világbajnokságon. Hosszú és kemény csatározás után 2007-ben jutott fel a csúcsra: világbajnok lett a 125 kcm-es kategóriában. Utána több szép siker, remek szereplések. Tavaly még hatodik volt a Moto2-ben, aztán idén beütött a krach: 2011 kimarad – a Telesport interjújából kiderül, milyen gondolatok kavarognak mostanában Talma fejében.

– Nagyon elkeseredtél, amikor hosszú tárgyalássorozat után kiderült, hogy az idén nem fogsz versenyezni?

– Az egyik szemem sír, a másik nevet. Nagyon furcsa érzés, hogy nem lehetek ott a MotoGP indulói között. Azonban tíz év versenyzés után csak olyan helyen szeretném vállalni az indulást, ahol lehetőségem van megmutatni, mit tudok, mire vagyok képes. Viszont már az első verseny megerősítette a megérzésemet, hogy a mindenáron való motorozás nem lett volna éppen jó döntés. A G22 csapat a Moto2-ben a mezőny végéhez tartozik, más csapatoknál pedig a pénztárca dominált volna.

– Kikkel tárgyaltál, és miért hiúsult meg az ügy?

– A Jack and Jones by A. Banderas csapattal aláírt szerződésem volt, ahogy ők kiszálltak, megkezdtem a tárgyalásokat, ami akkor már – lévén, hogy alig volt szabad hely – sokkal nehezebb feladat volt. Folytattam egyeztetéseket superbike és supersport kategóriában induló csapatokkal is, de a Moto2 géposztályból is kaptam ajánlatokat. A legvégén a G22 csapattal próbáltam egyezkedni, de folyamatosan változtattak a feltételeken, így nem született megállapodás.

– Említetted az egyik korábbi nyilatkozatodban, hogy sokat – vagy túlságosan is sokat – kellett volna fizetni azért, hogy motorra ülhess az idén is. Mondj egy nagyságrendet, hány nullával végződik mindez forintban.

– Nincs fix tarifatáblázat, ahány csapat, annyi összeg, amit sok minden befolyásol. A Jack and Jones istállónál nem kellett volna fizetnem semennyit. Náluk a referenciám számított volna. A későbbiekben kapott ajánlataim között is jelentős eltérések voltak az előírt anyagiak vonatkozásában. Nagyságendileg a fizetendő összegek, amelyeket a csapatok kértek, 200 000 és 600 000 euró között mozogtak.

– Elégedett vagy a tavalyi hatodik hellyel?

– Ahogy telik az idő, még inkább óriási eredménynek tartom. Több mint negyven gyors és tehetséges versenyző küzdött az elsőségért minden versenyen, és nemcsak egyszer volt szükség arra, hogy a lehető legjobbat produkáljam, hanem 17-szer. Világszinten hatodiknak lenni bármilyen sportban hatalmas dolog, és én is büszke vagyok arra, hogy tavaly mindössze öten végeztek előttem.


Szomorú, hogy Talmának egy Moto2-es hatodik hellyel nem sikerült elhelyezkedni idén

– Mit csinálsz most, hogy “annyi” szabadidőd maradt? Vagy éppen fordítva: annyi dolgod van, hogy ma sincs időd semmire?

– Senki se gondolja, hogy most, hogy átmenetileg nem indulok a vb-n, otthon ülök lábat lógatva. Ugyanolyan programozottan élem a mindennapjaimat, mint eddig. Keményen készülök, edzek és számos felkérést kapok, amelyeknek eleget teszek. Igen kecsegtető meghívásokat is kaptam különféle versenyeken való részvételre, de nem szeretnék semmit sem elhamarkodni. Ezen kívül a szabadidőmben az utánpótlással foglalkozom a saját pályánkon, a Talmácsi-ringen. Erről folyamatosan lehet olvasni a weblapomon és a Facebook-oldalamon.

– Korábban két-, sőt hetente elutaztál a világ másik felére. Most nagy a csend? Elutazol majd egy-egy versenyre?

– Mindenképpen el fogok utazni jó pár versenyre, hiszen szeretnék a tűz közelében maradni. Szeretném, hogy számoljanak velem a csapatfőnökök, amit leginkább úgy tudok elérni, ha személyesen találkozom velük, ha sűrűn látnak.

– Rendszeresen motorozol? Szoktál edzeni? Milyen motorral és hol? Vagy csak kimész az M5-ösre, és száguldozol egy kicsit?

– Folyamatosan, napi rendszerességgel edzek. Ebbe beletartoznak az erőnléti edzések, a mentális tréningek és a motoros edzések is. Gyakran motokrosszozom, ami mindamellett, hogy egy remek kikapcsolódás, szinte kivétel nélkül minden MotoGP versenyző edzésmódszere is. Segít a koncentrációban, fejleszti az egyensúlyérzéket és javítja a fizikai állóképességet is. De van egy 600-as Moto2-es motorom is a pályamotorozáshoz, hogy minél jobb formában tartsam magam.


Gábornak mostanában van ideje az utánpótlásra…

– Mikor kezded el a tárgyalásokat az esetleges folytatásról? És kikkel? Van-e már valaki, vagy valakik a célkeresztben?

– Már azzal, hogy kimegyek a versenyekre, az a célom, hogy minél több információt gyűjtsek, folyamatosan felmérjem a lehetőségeket. Az pedig külön jó, hogy nincs előírva, hogy novembernél hamarabb nem lehet szerződést aláírni a 2012-es szezonra.

Kicsi korod óta motorozol. Melyik volt a három legemlékezetesebb élményed?

– Nagyon sok élményt fel tudnék sorolni, de most ha csak hármat lehet, akkor: 2007 Valencia, 2008 Assen és 2009 Barcelona (mint ismeretes, Talma Valenciában lett világbajnok, a hollandiai Assenben egy bámulatos futamgyőzelmet aratott, Barcelonában pedig bemutatkozott a MotoGP-ben).

– Egy évvel ezelőtt még sokan reménykedtek abban, hogy lesz Magyarországon (is) versenypálya. Az ügy egyelőre kútba esett. Látsz esélyt arra, hogy legyen pályánk valaha?

– Nincsenek információim arról, hogy hol tart az új pálya ügye. Meggyőződésem, hogy egy magyar GP-futamból az ország és a magyar motorsport is profitálhatna, hiszen mégiscsak a kétkerekűek legrangosabb versenysorozatának adna otthon Magyarország.

– Akad-e a fiatalabbak között olyan versenyző, akire azt mondanád: lehet, hogy a nyomomba lép?

– A Talmácsi-ringen nagyon sok tehetséget nevelünk, akikkel napi szinten foglalkozunk, és úgy gondolom, hogy minden esélyük megvan, hogy szép karriert fussanak be.


…de azért minél előbb szeretne visszakerülni a GP vérkeringésébe

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending