Csatlakozz hozzánk

Hírek

Talmácsi szenvedett Assenben (frissítve!)

WSSP: Talmácsi végig küzdött a motorral, de célba ért – igaz, a pontszerzésről pont lemaradt. Három forduló után nulla pontos, ahogy a kategória többi magyarja is

Közzétéve

ekkor

talma ricsko assen 2013
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Prorace csapat boxában tegnap késő estig ment az egyeztetés, hogy valami megoldást találjanak a beállítási problémákra. A reggeli 15 perces bemelegítő edzésen változtattak a motor áttételezésén, ami a vártnál kisebb javulást eredményezett. Talmácsi 13. lett.

Gábor a versenyen a 13. helyről indult és jól kapta el a rajtot. Az első kör végén már a 8. helyen ment, majd sajnálatos módon Hondájával nem tudta tartani a lépést a többiekkel és fokozatosan hátrébb csúszott. Talmácsi végül nem is a versenytársaival küzdötte a legnagyobbat a futamon, hanem saját motorjával. A legutolsó körben megkísérelte elcsípni az egy pontot érő 15. helyet, de az orosz versenyző, Vladimir Ivanov haladt át először a célvonalon. Így Talmácsi Gábor a 16. helyen fejezte be a holland versenyt, ahol korábban már kétszer is sikerült futamgyőzelmet szereznie. A versenyt óriási csatában Sam Lowes nyerte Kenan Sofuoglu előtt, és Fabien Foret lett a harmadik.

Éppen hogy lemaradt az utolsó pontszerző helyről

“A hétvége egyetlen pozitívuma, hogy sikerült befejeznem a futamot, ettől eltekintve végig szenvedtünk. A motorom olyan, mintha nem is az enyém lenne és folyamatosan küzdenem kellett vele. Lassú volt a kanyarok bemenetelénél, kanyar közben és a kigyorsításoknál is, így pedig nagyon nehéz eredményesnek lenni. MInden tőlem telhetőt megpróbáltam és az utolsó körben is mindent beleadtam, de a célbaérésen kívül nem sikerült a pontszerzés. A csapatom apró darabokra szedi majd a motort és mindent alaposan átvizsgálnak a következő monzai versenyig, mert valami nem stimmel és megoldást kell találnunk rá” – nyilatkozta Talmácsi.

EJC: Bódis Richárd alatt megállt a motor…

A fiatal magyar motoros mindennél jobban várta az asseni betétfutamot, hiszen tegnap sikerült egy remek rajtpozíciót kiharcolnia (lásd lejjebb – a szerk.), ami azt jelezte, hogy nagyon egyben vannak a dolgok. Bódis Ricsiék 10 körös versenyére a Supersport kategória futama után, 14:35 órakor került sor.

Ricsi jól rajtolt és nemcsak a 6. helyét tartotta meg, de sikerült előznie is. Négy kör elteltével az 5. helyen robogott, amikor Hondája váratlanul megállt alatta és nem tudta folytatni a versenyt. A műszaki hiba okát jelenleg is vizsgálják, de bármi legyen is az eredmény, Ricsit nem vigasztalja, mert óriási verseny lehetőségét húzta számára keresztbe a technika ördöge.

A verseny végeredménye:
1. B. Bendsneijder
2. A. Fernandez
3. M. Canducci
4. P. Sebestyén

“Ezt a pechet! Elmondani sem tudom, hogy mennyire sajnálom a dolgot, mert minden nagyon jól ment, és éreztem belülről, hogy akár a dobogó is meglehet ezen a versenyen. Először nem is akartam elhinni, hogy megállt alattam a gép, de a technikai versenysport már csak ilyen. Sokat tanultam ezen a versenyhétvégén is és várom a következő futamot, ami két hét múlva Monzában lesz. Sebestyén Petinek gratulálok az elért eredményéhez és ha nincs ez a műszaki hiba, akkor szerintem jót csatáztunk volna ott elöl” – nyilatkozta Bódis.

Szombati előzmények

Pénteken az eső elkerülte az asseni pályát, így a tréningek száraz körülmények között zajlottak. Talmácsiék a délelőtti szabadedzésen kipróbáltak néhány új beállítást, de az eredmények azt mutatták, hogy nem jó irányban indultak el. Gábor végig küzdött a motorral, ami miatt nem is tudott igazán jó köröket futni és a 16. helyen fejezte be az edzést.

A délutáni időmérőn mindenki nagyon keményen kezdett már a legelején. Talmácsiék állítottak a futóművön és az áttételen, de minden igyekezet ellenére a motor nem az elvártak szerint működik (lévén pedig, hogy technikai sportról beszélünk a jól beállított technika legalább olyan fontos tényező, mint a versenyre kész pilóta). Gábor 17 kört teljesített és végül a 13. helyre kvalifikálta magát. Egyedül Sam Lowes tudott 1:38-as köridőt repeszteni, ezzel meg is szerezte az első rajtkockát. Mögötte nagyon szoros a további sorrend: 14 versenyző van egy másodpercen belül, ami egy nagyon izgalmas versenyt vetít előre.

A Supersport kategória 21 körös versenyét vasárnap 13:30 órától az Eurosport élőben közvetíti

“Eléggé bosszús vagyok és elsősorban nem az elért köridőm vagy a 13. helyem miatt, hanem mert nincs egyben a Hondám és emiatt nem tudok felszabadultan motorozni. Helyette végig küzdenem kell a géppel. Kipróbáltunk már több beállítást is, ezzel el is ment a második szabadedzés, de a motor továbbra sem fordul úgy, ahogy szeretném. Folyton kisodródok a kanyarokban, így pedig nagyon nehéz ideális, tiszta köröket produkálni. Itt Assenben mindig nagyon izgalmas versenyek láthatóak. Bízom benne, hogy egy ilyen vár ránk, melynek én is aktív részese leszek” – nyilatkozta Talmácsi.

Talma mentoráltja – Bódis Richárd – European Junior Cup (CBR500R)

Bódis Ricsi még pénteki a szabadedzés után eltökélten kijelentette (lásd lejjebb – a szerk.), hogy az időmérőn mindenképpen szeretne előrébb végezni, ami által nagyobb az esély arra, hogy a rajt után nem ragad be és kimarad az adok-kapokból, hiszen nagyon sokan vannak a mezőnyben. Az időmérő alatt ugyan erősen felhős volt az ég, de végig száraz aszfalton teljesítették az újoncok a tréninget. Ricsiék állítottak kicsit a futóművön, majd friss gumikkal tért vissza a pályára és folyamatosan gyorsult. Még az utolsó körében is javított, így az 1:59:289-es köridővel a 6. helyen végzett, ami holnapi versenyen a 2. sorból való indulást jelenti számára.

“Iszonyatosan boldog vagyok. Sikerült teljesítenem a kitűzött célt. Még tegnap este lefekvés előtt is a pálya vonalvezetését tanulmányoztam és nagyon sok hasznos információt kaptam Talmácsi Gábortól, aki jól ismeri a pálya csínját-bínját. Nagyon köszönöm a szerelőm, Vargha Balázs munkáját is, akivel kezdünk eljutni odáig, hogy fél szavakból is megértjük egymást. Egyre jobban tetszik a pálya, főleg a technikásabb része, és büszkeséggel tölt el, hogy itt versenyezhetek én is. Remélem, holnap sikerül egy jó eredményt elérnem és még szebbé tennem majd az asseni emlékeimet” – mondta Bódis.

Pénteki előzmények

A hétvégén immár a harmadik versenyre kerül sor a Superbike világbajnokság keretén belül. Vasárnap a mezőny résztvevői a híres asseni pályán küzdenek majd a pontokért. Két hete még a spanyolországi nyárban motorozhattak a versenyzők, most azonban lényegesen zordabbak az időjárási körülmények: a hőmérséklet nincs több 8-10 foknál és hol jobban esik az eső, hol kevésbé.

Talmácsi Gábor a délelőtti szabadedzésen 7. lett, míg a délutáni első időmérőn az edzés első felében futott legjobb köridejével – mellyel sokáig az első helyen állt – végül a 10. helyen zárt. A magyar motoros a tréning elején folyamatosan gyorsult és volt olyan időszak, hogy megközelíteni sem tudták a köridejét. Majd mindenki az utolsó rohamra készült: Talmácsi is látogatást tett a boxban friss gumikért, de visszatérve a pályára hiába próbálkozott, nem sikerült javítania, ellenben a többieknek igen. Az ideiglenes pole pozíciót Antonelli szerezte meg.

Talma sokáig első volt, egyelőre a tizedik

“Minden jól ment az edzés elején, majd kijöttem új gumikért, ami valamiért nem működött. Már akkor éreztem, hogy valami nem stimmel, amikor a gumikat borító külső réteget alig tudtam lejáratni róluk. Aztán a balos kanyarokban szinte egyátalán nem volt tapadása a gumiknak, emiatt nem tudtam gyorsulni. Az időmérő elején elért körömmel lettem végül 10. A gumiproblémától eltekintve, amit egyébként vizsgálnak a szakemberek, az esős alapbeállítások rendben vannak és az elektronika is jól működött. Holnap folytatjuk a munkát és szeretnék jobb kvalifikációs eredményt elérni, hogy minél előrébbről indulhassak vasárnap” – nyilatkozta Talmácsi.

Talma mentoráltja – Bódis Richárd – European Junior Cup (CBR500R)

Bódis Ricskó számára minden versenypálya ismeretlen, így a nagy múltra visszatekintő asseni pályán is most ült nyeregbe először. A 45 perces edzésen igyekezett memorizálni a pályát. Az eső a fiatalokat sem kímélte, így vízen kellett a lehető leggyorsabbnak lenniük. Ricsi köridejei mutatták, hogy egyre jobban érzi a pályát és bár az eső egyre csak esett, mégis sikerült folyamatosan gyorsulnia és az utolsó körében elért 2:18:632-es idejével a harminchárom fős mezőnyből a 15. helyen fejezte be a tréninget.

“Nagyon boldog vagyok, hogy lehetőségem nyílt motorozni itt Assenben, a motorsport szentélyének tartott versenypályán. Mivel számomra minden pálya új, így az elsődleges cél, hogy minél gyorsabban megtanuljam a vonalvezetéseket. Próbáltam olyan versenyzők mögött menni a tréningen, akik ismerték a pályát, hogy lássam milyen íveket használnak. Az edzésmenetek felépítésével kapcsolatban már van némi tapasztalatunk két héttel ezelőttről, ezt igyekszünk is kamatoztatni. Holnap még állítunk kicsit a motoron és mindent megteszek, hogy még előrébb végezzek az időmérőn” – nyilatkozta Bódis.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending