Hírek
Talmácsi szenvedett Assenben (frissítve!)
WSSP: Talmácsi végig küzdött a motorral, de célba ért – igaz, a pontszerzésről pont lemaradt. Három forduló után nulla pontos, ahogy a kategória többi magyarja is
Published
10 év agoon
By
Teszt Motor
A Prorace csapat boxában tegnap késő estig ment az egyeztetés, hogy valami megoldást találjanak a beállítási problémákra. A reggeli 15 perces bemelegítő edzésen változtattak a motor áttételezésén, ami a vártnál kisebb javulást eredményezett. Talmácsi 13. lett.
Gábor a versenyen a 13. helyről indult és jól kapta el a rajtot. Az első kör végén már a 8. helyen ment, majd sajnálatos módon Hondájával nem tudta tartani a lépést a többiekkel és fokozatosan hátrébb csúszott. Talmácsi végül nem is a versenytársaival küzdötte a legnagyobbat a futamon, hanem saját motorjával. A legutolsó körben megkísérelte elcsípni az egy pontot érő 15. helyet, de az orosz versenyző, Vladimir Ivanov haladt át először a célvonalon. Így Talmácsi Gábor a 16. helyen fejezte be a holland versenyt, ahol korábban már kétszer is sikerült futamgyőzelmet szereznie. A versenyt óriási csatában Sam Lowes nyerte Kenan Sofuoglu előtt, és Fabien Foret lett a harmadik.

“A hétvége egyetlen pozitívuma, hogy sikerült befejeznem a futamot, ettől eltekintve végig szenvedtünk. A motorom olyan, mintha nem is az enyém lenne és folyamatosan küzdenem kellett vele. Lassú volt a kanyarok bemenetelénél, kanyar közben és a kigyorsításoknál is, így pedig nagyon nehéz eredményesnek lenni. MInden tőlem telhetőt megpróbáltam és az utolsó körben is mindent beleadtam, de a célbaérésen kívül nem sikerült a pontszerzés. A csapatom apró darabokra szedi majd a motort és mindent alaposan átvizsgálnak a következő monzai versenyig, mert valami nem stimmel és megoldást kell találnunk rá” – nyilatkozta Talmácsi.
A fiatal magyar motoros mindennél jobban várta az asseni betétfutamot, hiszen tegnap sikerült egy remek rajtpozíciót kiharcolnia (lásd lejjebb – a szerk.), ami azt jelezte, hogy nagyon egyben vannak a dolgok. Bódis Ricsiék 10 körös versenyére a Supersport kategória futama után, 14:35 órakor került sor.
Ricsi jól rajtolt és nemcsak a 6. helyét tartotta meg, de sikerült előznie is. Négy kör elteltével az 5. helyen robogott, amikor Hondája váratlanul megállt alatta és nem tudta folytatni a versenyt. A műszaki hiba okát jelenleg is vizsgálják, de bármi legyen is az eredmény, Ricsit nem vigasztalja, mert óriási verseny lehetőségét húzta számára keresztbe a technika ördöge.
A verseny végeredménye:
1. B. Bendsneijder
2. A. Fernandez
3. M. Canducci
4. P. Sebestyén
“Ezt a pechet! Elmondani sem tudom, hogy mennyire sajnálom a dolgot, mert minden nagyon jól ment, és éreztem belülről, hogy akár a dobogó is meglehet ezen a versenyen. Először nem is akartam elhinni, hogy megállt alattam a gép, de a technikai versenysport már csak ilyen. Sokat tanultam ezen a versenyhétvégén is és várom a következő futamot, ami két hét múlva Monzában lesz. Sebestyén Petinek gratulálok az elért eredményéhez és ha nincs ez a műszaki hiba, akkor szerintem jót csatáztunk volna ott elöl” – nyilatkozta Bódis.
Szombati előzmények
Pénteken az eső elkerülte az asseni pályát, így a tréningek száraz körülmények között zajlottak. Talmácsiék a délelőtti szabadedzésen kipróbáltak néhány új beállítást, de az eredmények azt mutatták, hogy nem jó irányban indultak el. Gábor végig küzdött a motorral, ami miatt nem is tudott igazán jó köröket futni és a 16. helyen fejezte be az edzést.
A délutáni időmérőn mindenki nagyon keményen kezdett már a legelején. Talmácsiék állítottak a futóművön és az áttételen, de minden igyekezet ellenére a motor nem az elvártak szerint működik (lévén pedig, hogy technikai sportról beszélünk a jól beállított technika legalább olyan fontos tényező, mint a versenyre kész pilóta). Gábor 17 kört teljesített és végül a 13. helyre kvalifikálta magát. Egyedül Sam Lowes tudott 1:38-as köridőt repeszteni, ezzel meg is szerezte az első rajtkockát. Mögötte nagyon szoros a további sorrend: 14 versenyző van egy másodpercen belül, ami egy nagyon izgalmas versenyt vetít előre.

“Eléggé bosszús vagyok és elsősorban nem az elért köridőm vagy a 13. helyem miatt, hanem mert nincs egyben a Hondám és emiatt nem tudok felszabadultan motorozni. Helyette végig küzdenem kell a géppel. Kipróbáltunk már több beállítást is, ezzel el is ment a második szabadedzés, de a motor továbbra sem fordul úgy, ahogy szeretném. Folyton kisodródok a kanyarokban, így pedig nagyon nehéz ideális, tiszta köröket produkálni. Itt Assenben mindig nagyon izgalmas versenyek láthatóak. Bízom benne, hogy egy ilyen vár ránk, melynek én is aktív részese leszek” – nyilatkozta Talmácsi.
Bódis Ricsi még pénteki a szabadedzés után eltökélten kijelentette (lásd lejjebb – a szerk.), hogy az időmérőn mindenképpen szeretne előrébb végezni, ami által nagyobb az esély arra, hogy a rajt után nem ragad be és kimarad az adok-kapokból, hiszen nagyon sokan vannak a mezőnyben. Az időmérő alatt ugyan erősen felhős volt az ég, de végig száraz aszfalton teljesítették az újoncok a tréninget. Ricsiék állítottak kicsit a futóművön, majd friss gumikkal tért vissza a pályára és folyamatosan gyorsult. Még az utolsó körében is javított, így az 1:59:289-es köridővel a 6. helyen végzett, ami holnapi versenyen a 2. sorból való indulást jelenti számára.
“Iszonyatosan boldog vagyok. Sikerült teljesítenem a kitűzött célt. Még tegnap este lefekvés előtt is a pálya vonalvezetését tanulmányoztam és nagyon sok hasznos információt kaptam Talmácsi Gábortól, aki jól ismeri a pálya csínját-bínját. Nagyon köszönöm a szerelőm, Vargha Balázs munkáját is, akivel kezdünk eljutni odáig, hogy fél szavakból is megértjük egymást. Egyre jobban tetszik a pálya, főleg a technikásabb része, és büszkeséggel tölt el, hogy itt versenyezhetek én is. Remélem, holnap sikerül egy jó eredményt elérnem és még szebbé tennem majd az asseni emlékeimet” – mondta Bódis.
Pénteki előzmények
A hétvégén immár a harmadik versenyre kerül sor a Superbike világbajnokság keretén belül. Vasárnap a mezőny résztvevői a híres asseni pályán küzdenek majd a pontokért. Két hete még a spanyolországi nyárban motorozhattak a versenyzők, most azonban lényegesen zordabbak az időjárási körülmények: a hőmérséklet nincs több 8-10 foknál és hol jobban esik az eső, hol kevésbé.
Talmácsi Gábor a délelőtti szabadedzésen 7. lett, míg a délutáni első időmérőn az edzés első felében futott legjobb köridejével – mellyel sokáig az első helyen állt – végül a 10. helyen zárt. A magyar motoros a tréning elején folyamatosan gyorsult és volt olyan időszak, hogy megközelíteni sem tudták a köridejét. Majd mindenki az utolsó rohamra készült: Talmácsi is látogatást tett a boxban friss gumikért, de visszatérve a pályára hiába próbálkozott, nem sikerült javítania, ellenben a többieknek igen. Az ideiglenes pole pozíciót Antonelli szerezte meg.

“Minden jól ment az edzés elején, majd kijöttem új gumikért, ami valamiért nem működött. Már akkor éreztem, hogy valami nem stimmel, amikor a gumikat borító külső réteget alig tudtam lejáratni róluk. Aztán a balos kanyarokban szinte egyátalán nem volt tapadása a gumiknak, emiatt nem tudtam gyorsulni. Az időmérő elején elért körömmel lettem végül 10. A gumiproblémától eltekintve, amit egyébként vizsgálnak a szakemberek, az esős alapbeállítások rendben vannak és az elektronika is jól működött. Holnap folytatjuk a munkát és szeretnék jobb kvalifikációs eredményt elérni, hogy minél előrébbről indulhassak vasárnap” – nyilatkozta Talmácsi.
Bódis Ricskó számára minden versenypálya ismeretlen, így a nagy múltra visszatekintő asseni pályán is most ült nyeregbe először. A 45 perces edzésen igyekezett memorizálni a pályát. Az eső a fiatalokat sem kímélte, így vízen kellett a lehető leggyorsabbnak lenniük. Ricsi köridejei mutatták, hogy egyre jobban érzi a pályát és bár az eső egyre csak esett, mégis sikerült folyamatosan gyorsulnia és az utolsó körében elért 2:18:632-es idejével a harminchárom fős mezőnyből a 15. helyen fejezte be a tréninget.
“Nagyon boldog vagyok, hogy lehetőségem nyílt motorozni itt Assenben, a motorsport szentélyének tartott versenypályán. Mivel számomra minden pálya új, így az elsődleges cél, hogy minél gyorsabban megtanuljam a vonalvezetéseket. Próbáltam olyan versenyzők mögött menni a tréningen, akik ismerték a pályát, hogy lássam milyen íveket használnak. Az edzésmenetek felépítésével kapcsolatban már van némi tapasztalatunk két héttel ezelőttről, ezt igyekszünk is kamatoztatni. Holnap még állítunk kicsit a motoron és mindent megteszek, hogy még előrébb végezzek az időmérőn” – nyilatkozta Bódis.
You may like
-
Sebestyén Peti Yamahával az OXXO Hungary Yamaha Toth Team csapatban
-
Györfi Alen a Team Tóth színeiben indul a Supersport-világbajnokságon
-
Magyar motorsport bravúr, Sebestyén Peti TOP10-es eredménnyel zárta a Supersport-világbajnokság katari versenyhétvégéjét!
-
Talma lábát összecsavarozták. 6-8 hétig biztos nem versenyez… (frissítve!)
-
Németh Balázs interjú az Ausztrál futam után
-
Németh Balázs: “Ha sikerül fejlődni, akkor jó esélyem van a pontszerzésre”
Kövess bennünket az Instagramon is!