Csatlakozz hozzánk

Hírek

Talma tizedik az idényzárón

Ezzel összetettben sikerült megőriznie a hatodik helyet

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: Faster Management

Esőtől nem kellett tartani a verseny napján sem, így leginkább csak az ellenfelekkel kellett megküzdeni a versenyzőknek – már ha motorjuk beállításai rendben voltak. A bemelegítő edzésen Talmácsi Gábor Speed Up-ja a hétvége során talán a legrosszabbul működött, így visszatértek az FP3 során használt beállításokhoz…

A Moto2-esek versenye 12.15 órakor rajtolt és az utolsó 26 kör megtétele sok mindenről döntött – többek között az összetett 2. és 3. hely sorsáról, számunkra azonban fontosabb volt, hogy Talmácsi Gábornak sikerült-e megőrizni – a körülmények tekintetében előkelőnek mondható – 6. helyét. Elsőre úgy tűnt, hogy a magyar versenyzőnek sikerült jól elkapni a rajtot, az első kanyarhoz érkezve belső íven néhány helyet előrelépett, majd a másodikban fékeznie kellett, így a megelőzöttek visszaelőzték. Az élen óriási és látványos csatát hozott az utolsó verseny.

Voltak, akik hibáztak, túlvállalták magukat, emiatt idő előtt búcsúzniuk kellett. Gábor motorja nem fordult és a féktávokon sem működött tökéletesen, így később tudott csak gázt adni, ezek a problémák pedig nem tették lehetővé, hogy felzárkózzon az élmezőnyre. A verseny folyamán végig maga mögött tartotta Jules Cluzelt, aki egyike volt azoknak a versenyzőknek, akik a pontversenyben veszélyeztették a 6. helyét. Pontosan tudta, hogy bár csúszkál alatta a motor, célba kell érnie és pontokat kell szereznie, hogy megőrizze pozícióját a tabellán.


Ilyen erős mezőnyben (és különösen ilyen körülmények közepette) elismerésre méltó az összetettbeli hatodik hely

Az élen Iannone, Simon, Abraham és Elias ádáz harcot folytatott, még az utolsó körben sem volt egyértelmű, hogy melyik versenyző hányadikként halad át a célvonalon, mikor Toni Eias hibázott, ez némileg kizökkentette Julian Simont is, amit a szemfüles cseh pilóta azonnal kihasználta és az élre állt. A 2-3. helyért Iannone és Simon küzdött, akik végül ebben a sorrendben értek célba. Talmácsi Gábort tizedikként ért célba – így összetettben maradt a hatodik.


Jól kapta el a rajtot, de a visszaesés sajnos ezúttal sem maradt el

Örül a lelkem, hogy sikerült megőriznem a 6. helyet, ami mégiscsak elárul valamit egy nem túl szerencsés szezont követően. Az idei évadot a Humangest-es korszakhoz (2006 – a szerk.) tudnám leginkább hasonlítani. Sokat küzdöttünk, de mindig a maximumra törekedtem, így nagy dolognak tartom, hogy egy ilyen erős mezőnyben hatodikként zártam. De visszatérve kicsit a mai versenyre: nem volt szenzációs, nem olyan volt, mint amilyet terveztem az utolsó versenynek. Végig küzdöttem a motorral a kanyarokban, féktávon és később tudtam csak gázt adni, mint ahogy szerettem volna. Mindeközben próbáltam arra is figyelni, hogy Cluzelt magam mögött tartsam. Sok minden összejött ebben az évben, de úgy gondolom, hogy hatodiknak lenni egy ilyen kiélezett kategóriában semmiképp sem lebecsülendő. A tárgyalások továbbra is folynak arról, hogy 2011-ben hol folytatom. Meglátjuk, mit hoz a jövő” – nyilatkozta a szezon utolsó versenyéről, illetve az egész idényről Talma.

2010. Gyorsasági Motoros Világbajnokság, Moto2 géposztály – végeredmény:

1. Toni Elias
2. Julian Simon
3. Andrea Iannone
4. Thomas Luthi
5. Simone Corsi
6. TALMÁCSI GÁBOR

Előzmények

Az időjárásra senkinek sem lehet panasza, ragyogó napsütés, kellemes 22 fok körüli hőmérséklet uralta a második edzésnapot is. A délelőtti tréningen Talma a 13. helyen végzett, többször is piros sisakkal indította megkezdett gyors körét, de előnye a pálya harmadik, illetve negyedik szakaszában elapadt… Folyamatos próbálkozásai jelzésértékűek voltak, hogy van benne potenciál, már csak a motor beállításán kellene csiszolni. Délután a szokott időben vette kezdetét a Moto2 géposztály időmérő edzése. Ezúttal is 50 perc állt a versenyzők rendelkezésére, hogy felállítsák egymás között a másnapi rajtsorrendet.

A magyar versenyző az utolsó boxkiállásáig 1.37.330-as idejével fokozatosan csúszott hátrébb, de az edzés végére ő is tartogatott még némi puskaport, hogy a hajrába előrébb verekedje magát. A tréning végén sikerült javítania és a hétvége folyamán megfutott legjobb köridejével a 12. helyre kvalifikálta magát. Az edzést 1.36.141-es idővel Toni Elias nyerte, Stefan Bradl, Andrea Iannone és Scott Redding előtt. Közülük Bradl és Redding is veszélyes még Talmácsira, az összetett állást tekintve.


Talma legfőbb célja az összetettbeli hatodik hely megőrzése

Nem rossz ez a 12. hely, nem túl nagyok a különbségek az elején. Mindenki nagyon jó formában van az utolsó versenyen és nagyon motiváltak is vagyunk. A délelőtti edzésen valamivel kezelhetőbb volt a motorom, így visszatérünk majd azokhoz a beállításokhoz. Élvezem a motorozást, de kell még finomítani a gépen, hogy egy jó versenyt tudjak produkálni. A gumi, az áttételezés rendben van, a hátsó geometrián kell még dolgoznunk. A célom mindenképpen az, hogy megtartsam összetettbeli 6. helyemet, de ez nem lesz egy egyszerű feladat, hiszen nyilván Bradl, Redding és Cluzel is szeretne hatodik lenni” – értékelte a szezon utolsó időmérő edzését Talmácsi.

A pénteki előzmények

Az utolsó versenyt megelőzően már az első edzésekre is viszonylag sokan voltak kíváncsiak, akik minden élményt, minden látnivalót szeretnének magukba szívni, még mielőtt a MotoGP sorozat szünetre megy.

Ezen a versenyhétvégén is négy edzéslehetőséget biztosítottak a szervezők a pilótáknak, amiből már kettőn túl is vannak. A Moto2-esek első tréningjére délelőtt utolsóként került sor, amikor már a hőmérséklet a kellemes 20 fokos érték körül mozgott.

Talmácsi Gábor szereti ezt a pályát, nagyon jól ismeri a vonalvezetését és nem titkolt célja, hogy szeretne szép eredménnyel búcsúzni az idei szezontól. A mai tréningeken egy új futómű alkatrészt próbáltak, de Talma úgy érzi, hogy nem jó úton indultak el, így holnap visszatérnek a kezdeti állapothoz és más irányba kezdik meg az építkezést. A Fimmco SpeedUp magyarja az első szabadedzésen 11., a másodikon a 16. helyen zárt, utóbbit az előző, portugál futam győztese, Stefan Bradl nyerte Julian Simon és Karel Abraham előtt.

Egy új himbarendszert próbáltunk, ami nem jött be… Minél gyorsabb próbáltam lenni, annál jobban pattogott a motor, a hátsó gátló nem dolgozott jól, emiatt az egész motor nehezen volt vezethető. Holnap visszatesszük a korábbi himbarendszert és változtatunk a geometrián is. Van még munka a motoron, de mindenképpen előrelépést várok” – bizakodott Talmácsi.


Holnap talán sikerül jó irányba csavargatni a SpeedUp futóművét

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending