A Superbike vb-n induló Team Pedercini és a Kawasaki gyár minden kötelezettség nélküli tesztelési lehetőségre hívta Talmácsi Gábort. Az eseményre január 10-14 között Malájziában kerül sor, ahol a sepangi pályán a csapat Kawasaki ZX10-es versenymotorját próbálhatja ki majd a magyar motoros. A kínálkozó alkalmat természetesen nem hagyja ki Talmácsi, hiszen amellett, hogy a malajziai pálya az egyik kedvence, a téli időszakban kitűnő motorozási lehetőség is számára ez a négy nap. A 2011-es idényben is Kawasaki motorral induló Pedercini csapat mellett ott lesz a teszten a Kawasaki gyár teljes versenymérnöki gárdája is, akik nagyon kiváncsiak a világbajnok motoros szakmai véleményére.
A Superbike versenysorozat a MotoGP-t követően a második legnézettebb bajnokság a motorsportban, népszerűsége egyre inkább növekszik. Világszerte 97 TV társaságnak köszönhetően 175 országban tudják nyomon követni a Superbike vb történéseit. Számos ismert versenyző neve fémjelzi a sorozatot, melyek között több MotoGP-s pilóta is van. Max Biaggi mellett Checa, Melandri, Toseland, Vermeulen, Guintoli, Rolfo is úgy döntött, hogy kipróbálja magát a Superbikeban. Roberto Rolfo tavaly még Talmácsi Gábor ellenfeleként a Moto2 kategóriában szerepelt, 2011-ben pedig már a Team Pedercini színeiben áll rajthoz a Superbike vb-n. A tervek szerint 2012-ben a GP királykategória jelenlegi 800cc-s motorjait 1000 köbcentisek váltják, ami a Superbikeból visszatérő versenyzők számára némi előnyt is jelenthet.
Talmácsi Gábor:
A 2010-es szezon végén a folytatást a MotoGP sorozatban terveztem, azonban az időközben bekövetkezett fordulatok miatt nem határolom el magamat a Superbike világbajnokságon történő indulás lehetőségétől sem. Egyelőre még nem tudok konkrétumokkal szolgálni a 2011-es folytatást illetően, de ahhoz, hogy dönteni tudjak mindenképpen fontosnak tartom, hogy kipróbáljak egy superbike motort is. Mindenre nyitott vagyok.
Ez a teszt semmi kötelezettséggel nem jár, viszont nagy mértékben hozzájárul a téli motoros edzésekhez, amivel fenn tudom tartani a kondimat. Korábban még nem volt alkalmam kipróbálni ezt a típust, így a teszten újabb tapasztalatokkal gazdagodhatok. Ezeknek a motoroknak az ereje hasonló a GP kategóriában használtakhoz, teljesítményük 200 lóerő feletti és az egyenesekben több mint 300 km/h végsebességet érnek el.
Pedercini nyilatkozata:
„Szívesen szerződtetnénk Talmácsi Gábort, már akkor felvettük vele a kapcsolatot, amikor még úgy volt, hogy biztos a helye a Moto2-ben – mondta Pedercini. – Gábor azt kérte, hogy a szerződésünk aláírása előtt kipróbálhassa a motort. Jogos a kérése, hiszen jobb, ha még idejében kiderül, hogy esetleg nem fekszik neki ez a kategória. Ha minden rendben lesz, máris aláírhatjuk a papírokat, és hivatalosan is elkezdődhet az együttműködésünk.”
Az előző idényben az amerikai Roger Lee Haydent és az olasz Matteo Baioccót alkalmazó Pedercini csapatfőnöke elmondta, Talmácsi első éve még mindenképpen a tanulásról szólna. Ezért el kell fogadnia, hogy a csapat által korábban szerződtetett, superbike-múlttal is rendelkező, olasz Roberto Rolfo mögött második számú pilóta lenne (az olasz szakember már arra is felkészült, ha Talmával nem sikerül megegyezni, ebben az esetben Lukas Peseknek ajánl szerződést).