Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

Talma interjú Le Mans után

Talma túl van a bolond, de szép eredménnyel záruló le mans-i futamon, sőt mi több, közben betöltötte a 29-et!

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg: MotoGPhírek.hu – Meincziheni

A Francia Nagydíjat követően rövid interjút készítettünk (MotoGPhírek.hu) a 19. helyről rajtoló majd ötödikként célba érő Talmácsi Gáborral. Világbajnokunk a múlt hétvégén ünnepelte 29. születésnapját, akinek ezúton is sok boldogságot kívánunk!

Egy éven belül megjártál három kategóriát. A 2009-es szezont a 250-ben kezdted, majd a MotoGP-ben folytattad a Katalán Nagydíjon. Idén az új Moto2-es kategóriában túl vagy már három versenyen, eredményeidből ítélve a kezdeti nehézségeken és bizonytalanságokon is. Milyen véleménnyel vagy most a 250-et felváltó géposztályról? Hogy érzed itt magad?

Hogy egészen pontosak legyünk, 2008 óta négy kategóriában indultam. Két éve még a 125 ccm-es géposztályban versenyeztem, tavaly a 250-esek között kezdtem, majd jött a királykategória, idén pedig a Moto2. Szerintem ennek az új kategóriának a versenyei a legizgalmasabbak. Az induláskor voltak homályos részek, de egyre olajozottabban mennek már a dolgok, mindenki teszi a dolgát. Szeretem a négyütemű motorokat, és ezek a 600 köbcentis gépek igen erősek. Minden verseny egy új kihívás a csapatoknak és a versenyzőknek egyaránt.

Két kilencedik hely után most ötödikként értél célba Le Mansban azon a technikás pályán, ami sok versenyzőtársadon kifogott. Az edzéseken még gyengélkedett a motorod, ezért a 19. rajtpozícióból indultál, végül 14 helyet javítottál. Minek volt ez köszönhető? Sikerült Jerez után előrelépést tenni a fejlesztésekkel, s a helyszínen a pályakörülményekhez alakítva ráncba szedni a gépet? Bízhatunk tehát a további sikeres szereplésedben, a felfelé ívelő pályában?

Ahhoz képest, hogy milyen nehezen indult a le mans-i hétvége mégis jól végződött. A szerelőim remek munkát végeztek. A verseny napján mindent egy lapra feltéve kockáztattunk a beállítások terén, és bejött. Én is 100%-an koncentráltam kanyarról kanyarra. A rajtnál bekerültem a darálóba, ment a lökdösődés, helyezkedés rendesen, de ez nem is csoda, hiszen a mezőny ezen a futamon is 41 versenyzőből állt. Mindenképpen a további előrelépés a cél, és versenyről versenyre szeretném a legjobb eredményt elérni.

Thomas Lüthivel holtversenyben 25 ponttal a hatodik helyen állsz jelenleg a világbajnokság összetettjében, a harmadik Simone Corsihoz képest csupán 10 pont hátrányban. A 41 főt számláló, s nem utolsó sorban igen erős mezőnyben ez az eredmény elégedettségre adhat okot, ugyanakkor növelheti az önbizalmadat, a motivációdat, pozitívan hathat a teljesítményedre. Így működik Talma? Kiket tartasz egyébként legnagyobb riválisaidnak, az esélyeseknek?

A hétvégi eredmény számomra is egy plusz löketet ad, de azt gondolom, hogy ez természetes is. Mindig pozitívan gondolkodom, és minden egyes versenyre hatalmas motivációval érkezek. Ahogy látni is lehet, a mezőny eléggé kiegyensúlyozott, nagyon sok jó versenyző van. Több nevet is felsorolhatnék, Elias mindenképpen közöttük lenne. De messze még a bajnokság vége…

A tavaly még a 125-ös géposztályban szereplő Andrea Iannone a csapattársad, aki a 2009-es szezon első felében ott volt a világbajnoki cím esélyesei között. A Francia Nagydíjon az olasz versenyző egy pozícióval előtted végzett, ami arra enged következtetni, hogy egyformán jók a motorjaitok. Együttműködtök, vagy elszigetelődve dolgoztok a motorokon a csapaton belül? Milyen kapcsolatban vagytok?

Jó a kapcsolatunk, az edzések után meg szoktuk beszélni a tapasztalatokat, de nem vagyunk egyformák. Nem egyforma a vezetési stílusunk, így azok a beállítások, amik nálam jók nem biztos, hogy neki is megfelelő vagy fordítva. A pályán pedig Iannone is ugyanolyan ellenfél, mint Corsi, Elias és a többiek.

Most az Olasz Nagydíj következik a MotoGP versenynaptárában. 2005-ben futamot nyertél, 2008-ban pedig második lettél Mugelloban. Mondhatjuk, hogy kedveled a pályát, s fekszik neked? Van valami trükkje? Mit kell tudni róla?

Az olasz versenyeknek már önmagában is varázslatos hangulata van, így Mugelloba is mindig szívesen térek vissza, arról nem beszélve, hogy az első futamgyőzelmem emlékét semmi sem feledtetheti. Minden pályának az a trükkje, hogy jól be kell állítani a motort, ha ez megvan, és minden klappol, akkor már nagy baj nem lehet.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

ohropax

INSTAGRAM

Trending