Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Talma Bimotát tesztelt

A hétfői nap Valenciában teszteléssel telt. Gábort a Bimota és a Suter is meghívta vázpróbára

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Forrás: Faster Management

A Bimota gyár jóvoltából Talmácsi Gábornak lehetősége nyílt kipróbálni Moto2-es versenygépüket. Az első fél órában a lábtartók, a fék- és váltókar, valamint az ülés beállítására került sor, majd amikor már a motor kényelmes érzetet szolgáltatott, megkezdődött a komolyabb körözés. Gábor érezte, hogy az első futóművel problémák vannak, így visszament a boxba. A Bimota gyár szerelői villámgyorsan kicserélték a futóművet és folytatódott a motorozás. Mivel a mai motorpróbák nem minősültek hivatalos tesztnek, így a motorokban saját erőforrást használtak a csapatok, melyek között jelentős lóerő különbségek mutatkoztak. De ez a nap nem arról szólt, hogy ki a gyorsabb, így igazából senkit sem foglalkoztattak a köridők.

49 kört teljesített a magyar versenyző, mindez pedig lehetővé tette, hogy összehasonlítsa az általa a vb-n használt vázzal a Bimota viselkedését. A pilóták délután kettőig tudtak értékelhető köröket motorozni, mert utána akkora szél kerekedett, hogy csak a legbátrabbak ültek újra motorra. Talmácsi Gábor a bátrak közé tartozott és számos alkatrészt kipróbált és elmondta, hogy mit tapasztalt, aminek a gyár képviselői nagyon örültek és kifejezetten kíváncsiak voltak a magyar világbajnok véleményére.

A Suter motor próbája ma ugyan elmaradt, – mivel pont a legnagyobb munka kellős közepén érkeztek meg az illetékesek a Bimota boxába és jelezték, hogy szeretettel várják Gábort hozzájuk, aki akkor nem tudott menni – de a tervek szerint hamarosan pótolják.

A nap végén mind a Bimota csapata, mind Talmácsi Gábor elégedetten összegezte a közös munkát. A gyár mérnökei nagyon sok adattal indultak útnak, Talmácsi pedig újabb tapasztalatokkal gazdagodott és motorozott egy jót. Tét nélkül, de motorversenyző módjára.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

“Azt kell, hogy mondjam egyáltalán nem rossz gép, bár elsőre kicsit „zömök” motornak tűnik kívülről. Ami drasztikusan más az FTR-hez képest, hogy a hátsó kerék tapadása már-már annyira jó, hogy sok. Kanyar közben teli gázzal tudtam menni, nem sodródtam ki, de azért ez a véglet sem tökéletes, úgy hogy hosszabbítottunk a hátsó lengővillán, ami által ideális lett a hátsó kerék tapadás. Amiben még különbség tapasztalható, hogy sokkal stabilabb a gép fékezéskor. Kellemes csalódás volt vezetni a Bimotát, ami külsőleg lehet, hogy nem éppen egy kezes bárány benyomását kelti, mégis meglepően kezelhető, ami egyáltalán nem hátrány, ha egy versenymotorról beszélünk. A Suter motor kipróbálása ma ugyan elmaradt, volt némi káosz és szervezetlenség a nap folyamán, de a tervek szerint a közeljövőben pótoljuk majd, amire szintén nagyon kíváncsi vagyok.”

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending