Csatlakozz hozzánk

Hírek

Talma Bimotát tesztelt

A hétfői nap Valenciában teszteléssel telt. Gábort a Bimota és a Suter is meghívta vázpróbára

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: Faster Management

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A Bimota gyár jóvoltából Talmácsi Gábornak lehetősége nyílt kipróbálni Moto2-es versenygépüket. Az első fél órában a lábtartók, a fék- és váltókar, valamint az ülés beállítására került sor, majd amikor már a motor kényelmes érzetet szolgáltatott, megkezdődött a komolyabb körözés. Gábor érezte, hogy az első futóművel problémák vannak, így visszament a boxba. A Bimota gyár szerelői villámgyorsan kicserélték a futóművet és folytatódott a motorozás. Mivel a mai motorpróbák nem minősültek hivatalos tesztnek, így a motorokban saját erőforrást használtak a csapatok, melyek között jelentős lóerő különbségek mutatkoztak. De ez a nap nem arról szólt, hogy ki a gyorsabb, így igazából senkit sem foglalkoztattak a köridők.

49 kört teljesített a magyar versenyző, mindez pedig lehetővé tette, hogy összehasonlítsa az általa a vb-n használt vázzal a Bimota viselkedését. A pilóták délután kettőig tudtak értékelhető köröket motorozni, mert utána akkora szél kerekedett, hogy csak a legbátrabbak ültek újra motorra. Talmácsi Gábor a bátrak közé tartozott és számos alkatrészt kipróbált és elmondta, hogy mit tapasztalt, aminek a gyár képviselői nagyon örültek és kifejezetten kíváncsiak voltak a magyar világbajnok véleményére.

A Suter motor próbája ma ugyan elmaradt, – mivel pont a legnagyobb munka kellős közepén érkeztek meg az illetékesek a Bimota boxába és jelezték, hogy szeretettel várják Gábort hozzájuk, aki akkor nem tudott menni – de a tervek szerint hamarosan pótolják.

A nap végén mind a Bimota csapata, mind Talmácsi Gábor elégedetten összegezte a közös munkát. A gyár mérnökei nagyon sok adattal indultak útnak, Talmácsi pedig újabb tapasztalatokkal gazdagodott és motorozott egy jót. Tét nélkül, de motorversenyző módjára.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

“Azt kell, hogy mondjam egyáltalán nem rossz gép, bár elsőre kicsit „zömök” motornak tűnik kívülről. Ami drasztikusan más az FTR-hez képest, hogy a hátsó kerék tapadása már-már annyira jó, hogy sok. Kanyar közben teli gázzal tudtam menni, nem sodródtam ki, de azért ez a véglet sem tökéletes, úgy hogy hosszabbítottunk a hátsó lengővillán, ami által ideális lett a hátsó kerék tapadás. Amiben még különbség tapasztalható, hogy sokkal stabilabb a gép fékezéskor. Kellemes csalódás volt vezetni a Bimotát, ami külsőleg lehet, hogy nem éppen egy kezes bárány benyomását kelti, mégis meglepően kezelhető, ami egyáltalán nem hátrány, ha egy versenymotorról beszélünk. A Suter motor kipróbálása ma ugyan elmaradt, volt némi káosz és szervezetlenség a nap folyamán, de a tervek szerint a közeljövőben pótoljuk majd, amire szintén nagyon kíváncsi vagyok.”

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending