Csatlakozz hozzánk
Fantic caballero

Hírek

Talma a dobogó harmadik fokán!

Talmácsi dobogósként végzett a hétvégén, először a szezonban!

Közzétéve

ekkor

GRINGO Kicsi
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

2010. szept. 17-19, Moto2 – Aragon

Talmácsi Gábor eredményei
         
  szabadedzés 1 (péntek) 1’56.891 + 0.668 6. hely részletes (klikk)
  szabadedzés 2 (péntek) 1’56.968 + 0.600 7. hely részletes (klikk)
  szabadedzés 3 (szombat) 1’57.271 + 1.605 22. hely részletes (klikk)
  időmérő edzés (szombat)  1’55.627 + 0.479 7. hely részletes (klikk)
  bemelegítő edzés (vasárnap) 1’56.240 + 0.737 5. hely részletes (klikk)
  verseny köridő (vasárnap) 1’55.562 + 0.559 4. hely részletes (klikk)
  verseny (vasárnap)   +6.276 3. hely részletes (klikk)
  világbajnoki pontverseny  95 pont + 129 pont  6. hely részletes (klikk)
Harmadik nap: verseny

Talmácsi Gábornak végre minden összejött. A magyar vezetésével ezennel sikerült megtalálniuk a megfelelő beállításokat, és azonnal bebizonyosodott, hogy a motor jó, Gáborban is benne van az élmenők tempója, de ha a motort nem sikerül tökéletesen a pályához igazítani, mindez mit sem ér. Talmácsi remek, stabil és támadó jellegű versenyzéssel az évben először dobogóra állhatot. A harmadik hely 16 pontot hozott a magyar konyhájára, ezzel az összesített pontversenyben jelenleg a 6. helyen áll.

A hőségtől ugyan nem kellett tartani az aragoni pályán, de az, hogy az eső a verseny napján nem esett máris egy pozitívum volt a MotoGP mezőnyének és a helyszínen szurkoló nézőknek. Vasárnap lévén a menetrend már a megszokottak szerint zajlott. A legkisebb kategória kezdte a bemelegítést, majd következett a Moto2 és végül a GP géposztály. Talmácsiék tovább finomították a motort a magyar versenyző kérései szerint és nem csak az időeredmény alapján, de szemmel láthatóan is kitűnt, hogy egyre jobb a kapcsolat, az összhang „ló és lovasa” között. A warm up-ot végül az 5. helyen zárta.

Aztán következett a verseny, ahol már a rajtnál beigazolódtak, amit korábban Talma mondott, miszerint már az első kanyar nagyon veszélyessé válhat – és szeretne kimaradni a csetepatéból, amire reális esélye is van, hiszen viszonylag elölről indul. Jól kapta el a rajtot és okosan a belső ívre helyezkedett, hogy minimalizálja annak esélyét, hogy kiüssék alóla a motort. Valamivel hátrébb, a középmezőnyben Fonsi Nieto hibázott, elesett és ezzel megpecsételte saját és még másik 4 versenyző versenyét is.

Talmácsi már az első kör végén a negyedik helyen robogott és a verseny végig tartani tudta a tempót. Elöl Iannone meglépett a mezőnytől, a második bolyt Simon, Corsi és Talmácsi alkotta. A magyar versenyző több kanyarban is más ívet választott, ezzel is kímélve a gumikat, amit ez a pálya felettébb gyorsan „megevett”. Közeledve a futam végéhez Talmácsinak sikerült megelőzni Simone Corsit ezzel feljött a 3. helyre. Az utolsó körben még megpróbálta megfogni a 2. helyen motorozó Simont, ami kis híján sikerült is neki, de végül 0.076-os különbséggel a harmadik helyen intette le a kockás zászló, aminek így is nagyon örült, hiszen idén először ő is dobogóra állhatott. A 3. helyért járó 16 ponttal pedig a tabellán is feljött, jelenleg a 6. helyen áll.


Beérett a munka gyümölcse: hosszú idő után ismét dobogóra állhatott Talmácsi

Gábor végre elégedett: “A hosszú és kemény munkának, amit a szezon kezdte óta végeztünk végre meglett az eredménye. Nem adtuk fel és úgy érzem, hogy a szerelőim is megértették, amit mondtam és megtaláltuk azt a beállítást, amivel elérhető lett a dobogó, ezek a beállítások biztosan jó alapot szolgáltatnak majd a későbbiekben is. Ezen az úton kell tovább mennünk”

“Jól működött a motorom, élveztem a versenyzést” – folytatta Talma.Nagyon boldog vagyok, hogy idén először én is dobogóra állhatok, és ha rajtam múlik, le sem szállok róla a hátralévő 5 versenyen. Nagyon örülök és büszke vagyok arra is, hogy elsőként a mi csapatunk tudott két versenyzővel az első háromban végezni. Szponzoraimnak köszönöm a bizalmat és a támogatást, szurkolóimnak pedig az egész éves biztatást, kitartást”

Második nap: időmérő edzés

Forrás: Faster Management

Talmácsi Gáborék a harmadik szabadedzésen további beállításokat próbáltak, de az irány nem bizonyult jónak. Az időmérőt egy komoly technikai meeting előzte meg, amit leginkább a magyar versenyző irányított. Az időmérőt szintén a Moto2 géposztály kezdte. A hőmérő higanyszála nem igen kúszott feljebb, csupán 20 fokot mutatott, de érzetre maradt a reggeli hideg a felerősödött szél miatt.

Talmácsi az edzés első felében a 3. körében futott idejével a 14. helyen állt, majd többször is látogatást tett a boxba, hogy finomítsanak a beállításokon. Érezte, hogy mik azok, amiken változtatniuk kell ahhoz, hogy gyors kört tudjon produkálni és ezt az utolsó etapban meg is mutatta. Bár eléggé nagy forgalom volt már a pályán az edzés végén, Talmának sikerült javítania és utolsó körében még jobb időre is képes lett volna, ha nem kell két vetélytársát is megelőznie. Viszont így is a második sorból, a 7. helyről várhatja majd holnap a versenyt, míg az első sorból, Iannone, Redding, De Angelis és Simon indulhat.

Talmácsi Gábor nyilatkozata: “Az időmérőre azokat a beállításokat használtunk, amiket én kértem, amikre éreztem, hogy ezen a pályán szükségem van, hogy gyors tudjak lenni. Azt kell, hogy mondjam meglepően jól vezethetővé vált a gép, élveztem a motorozást és ezekre a beállításokra valóban lehet majd építeni a jövőben is. Az első szektorban adódnak még kisebb problémák, de a T4-ben már az egyik leggyorsabb vagyok. A gumi kérdés minden csapatnál komoly fejtörést okoz, mivel a gumik bal oldala nagyon gyorsan elfogy, így nem tudni, hogy a versenyen meddig bírják, mi pedig meddig leszünk képesek hozni a gyors köröket.

Az első kanyar eléggé szépen szedte az áldozatait eddig. Ebben a kanyarban viszonylag én is nagyokat fékezek – kb. 10 Bar-ral húzom itt a féket, év elején még 4-5 Bar-ral húztam, de ez is azt bizonyítja, hogy sokkal jobb a motor, sokkal jobban érzem, így a határok is távolabbra kerültek. Erre a kanyarra holnap a verseny is oda kell majd figyelni, de szerencsére most az elejéről indulok, így az igazi lökdösődésből kimaradok. Ha pedig egy igazán jót rajtolok, akkor meg az egészből nem is látok majd semmit :)”

Első nap: szabadedzések

A balatonringi versenyt helyettesítő Motorland Aragon pályán folytatódik ezen a hétvégén a világbajnokság, mely immár a 12. nagydíj lesz.

A reggeli szabadedzésen még száraz volt a pálya, míg a második tréning feléhez érkezve leszakadt az ég. A pénteki nap eltért a megszokott menetrendtől, ugyanis nem egy, hanem két gyakorlási lehetőség adódott a mezőny számára.

Talmácsi Gábor az első edzésen hatodik lett, míg a másodikon a hetedik leggyorsabbként zárt. Utóbbihoz hozzátartozik, hogy az FP2 feléig a magyar versenyző neve mellett kétszer is a leggyorsabbnak számító köridő állt, majd elkezdett esni az eső és a csapattal közösen arra a döntésre jutottak, hogy nem érdemes feleslegesen kockáztatniuk. Az FP1-et Andrea Iannone, az FP2-et Mattia Pasini nyerte.


Reméljük az időmérőn sikerül kihozni magából és a motorból a maximumot

“A délelőtti edzést egy szett gumival teljesítettem, hiszen a plusz egy edzésnek köszönhetően okosan kell gazdálkodnunk az új gumikkal. Alapvetően jó a motor, de jelentkezett némi pattogás, amit holnap mindenképpen orvosolni szeretnénk. Az eső betett a tréning felénél, így nem tudtam igazán kimotorozni azt, ami bennem és a motoromban van, de majd szombaton. Még a versenyig hátra van egy szabadedzés, egy időmérő és egy bemelegítő edzés” – nyilatkozta Talma.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending