Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Talma 2009. És 2010?

Komoly kihívásokat tartogatott a 2009-es év Talmácsi Gábornak. Nehéz szezon volt.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Komoly kihívásokat tartogatott a 2009-es év Talmácsi Gábornak. Nehéz szezon volt.

Ha valaki nézte Talmácsi Gábor idei MotoGP versenyeinek egyikét, jó eséllyel láthatta utolsó helyen végezni a magyart. Valóban nem tőle kellett félniük a bajnok aspiránsoknak, ha pontokat szerzett, azt ezért, mert kiestek előle. Nem csoda hát, hogy a „jóban-rosszban” kifejezést megtaposó „szurkolók” szinte az első király kategóriás futam óta edzik rajta és persze menedzserén a nyelvüket.

Pedig az év elején nagy volt a boldogság, hiszen a legsikeresebb magyar motorversenyzőnk, a 125-ös világbajnok felkerült a 250-esek közé. Régóta vártuk ezt a pillanatot, mert valljuk be, a legkisebb kategóriából már kezdett kiöregedni a “mi fiúnk”. Aspar Martinez, Talma csapatfőnöke ráadásul külön, egyszemélyes csapatot hozott létre a magyarnak, komoly szerelőgárdával és versenyképes motorral. Tejbetökként vigyorgott Gábor, köztiszteletnek örvendett Stefano Favaro, a szurkolók pedig mennybe mentek a boldogságtól. Ráadásul akkor már szóban volt a magyar, sávolyi GP létrejötte, melynek nevét a csapat is megkapta: BalatonRing. “Tiszta kánaán, a magyar motorsport legszebb éve” – gondoltuk.

Nem tudom emlékeztek-e az idei első, katari szabadedzés eredményére? Talmácsi Gábor – ugyan nem sokkal, de – nyerte, óriási dolog volt. Ezzel egyébként talán saját magát is meglepte, mert a papírforma szerint az első évben az ötödik helyet tartották reálisnak. Erős volt tehát a kezdés, de végül a hatodik helyről rajtolva “csak” tizeddiként száguldott át a célvonalon. Aztán Japánban negyedik, Spanyolországban hetedik tudott lenni, a franciáknál pedig… nem indult. Nem, mert akkor kezdődött a nagy botránynak számító gyászmenet, Talmáék érthetetlen módon felbontották a szerződést a csapattal. A szakítás indokaként a médiajogok megsértését jelölték meg, na meg az előre megbeszélt technikai háttér nem létét. Kicsit még mindig ködös a történet, de akkor a szakértőket is beleértve mindenki számára érthetetlen volt, hogy mehet el ilyen dolgokon egy karrier. Stefanot, Talmácsi menedzserét és barátját legszívesebben Olaszországig kergették volna a magyarok, őt tartották a magyar álmok gyilkosának, míg Gábort egy buta, zsinóron rángatható bábunak tekintették a szrukolók. Szomorú volt mindenki, hiába volt magyar csapat, hiába beszéltek a magyar GP-ről, feketébe öltözött a magyar motorsport.

Talma rajtbemutatója a Hungaroringen

Mindenki találgatott, hogy mi fog történni. Vége a világbajnoki szereplésnek, visszamegy a 125-ös kategóriába, vagy talál egy 250-es, valószínűleg versenyképtelen csapatot erre az évre. Emlékszem, néhány pletkya már akkor is szárnyra kapott, hogy Talma még feljebb fog lépni, egyenesen a MotoGP-be. “Hülyeség” – vágták rá az emberek, év közben ilyenre nem igen van példa, bár igaz az se szokás, amit Talmáék csináltak Asparral. Aztán pár hét, felgyorsultak az események és bejelentésre került, amit senki sem akart elhinni: a Katalán Nagydíjtól magyar versenyző a MotoGP-ben, a Scot Honda színeiben! Újra mindenki boldog, és kicsit álszent módon újra keblére ölelték Stefanot az emberek, “így kell ezt csinálni”!

Mi történt idén a MotoGP-ben? 11 versenyéből (1 még hátra van) összesen hármon fordult elő, hogy nem utolsóként végzett, a legjobb eredmény a Britt Nagydíjon elért 12. helye. A motorsport iránt rajongók kezdeti öröme még az első pár futamig kitartott, utána viszont nem nézték el Gábornak, hogy – finoman fogalmazva – nincs versenyben a többiekkel. Ha megnézzük az időmérőket, a legkisebb hátránya 2,4 mp volt az elsőhöz képest, de átlagban kb. 3-ról beszélhetünk. Valóban sok, és az elején ígért javulás, az “összeszokás” elmaradt.

Igazából nincs mit csodálkozni az eredményeken, mert hiába csillog-villog az az RCV, nincs olyan technikai színvonalon, mint a versenytársaké, és ne feledjük, Talma szinte rögtön a 125-ből ugrott fejest a mélyvízbe. A kis létszámú mezőny sem hétköznapi, ugyanis a komoly pénzeket megmozgató királykategóriában nincsenek töltelék emberek. Vegyük példának Sete Gibernau-t, aki ugyan csak négy versenyen indult idén, de a 11. helynél egyszer sem végzett előrébb. Pedig aki visszaemlékszik 2004-re, az tudja, hogy világbajnoki második a spanyol, egyedül Rossi tudta megverni, Barros, Nakano, Biaggi, Checa már nem. De mondhatnám a kétszeres SBK világbajnok Toseland-et is, aki 2009-ben hétszer nem fért be az első 10-be a versenyek végén. Szóval Gábor elé írtózatosan kemény feladat került, és nagyon nehéz objektíven megmondani, hogy alulmúlja-e a reálisan elvártakat. A csapatán kívül ezt senki sem tudhatja megítélni.

Hogy mi lesz jövőre? Egyelőre még nem tudni, a hivatalos bejelentést vélhetően most, a valenciai hétvégén teszik meg Talmáék és a Scot Racing csapat. Az viszont tény, hogy jó ideje újabb pletykák repülnek szájról szájra, miszerint Gábor elbúcsúzhat a MotoGP-től. Az első hírek szerint az ezüst Hondát Alex de Angelis örökli meg, aki a német nagydíj óta valóban szenzációsan jól megy, érdekes módon előtte egyszer sem végzett 10-en belül. Nem akarok erre összeesküvés elméleteket gyártani. A magyar fiú viszont – kerekítve az eredményeket – állandó utolsó, és külföldi hangok szerint, ezt a Honda vezetősége sem nézi túl jó szemmel. Szóval állítólag Gábort Alex de Angelis és fő támogatója, maga a san marinói kormány, és a tetejébe a motorját bérbe adó Honda is fúrja. Nem túl jó a helyzet, így akár csak Toni Elias, aki szintén nem kis név a szakmában, Talma is valószínűleg a teljesen új kategóriában, a 600-as Moto2-ben folytathatná a versenyzést 2010-ben. És itt jegyezném meg, hogy ha reálisak akarunk lenni, sokkal jobb esélyekkel indulhatna ott, mint a MotoGP-ben, mindenképpen észszerűbb döntés lenne.

A Scot csapat és Favaroék egyelőre határozottan cáfolják az előbbieket. Ettől függetlenül Angelis helye szinte biztos, hiszen cserébe a szerződésért a san marinói kormány komoly öszegekkel támogatja meg a csapatot. Mivel többet nem tudni, a továbbiakért felhívtuk a minap Stefano Favarot, aki természetesen semmi konkrétat nem mondott, de alternatívákat azért kaptunk tőle. Ha a Honda elfogadja azokat a technikai feltételeket, amiket Gáborék kérnek, hogy versenyképesek lehessenek, akkor nem kizárt a királykategóriás folytatás. Egyébként pedig a Moto2-be szerződnek “nem árulja el, hogy hova”. Mi viszont hallottunk még egy érdekes, pult alatti pletykát. A szponzorok miatt már a konkrét szerződéskötések előtt kész látványtervekkel kell szolgálnia a versenyzőknek a csapat kinézetét illetően, tehát a kamion, a box, a ruha és a motor dizájnjával már Talmáék is kész vannak. Állítólag két verzió készült: az egyik egy Moto2-es motorral, a másik pedig egy MotoGP-s Ducatival…

Azt hiszem ez jó végszó. Nézzétek az idei utolsó versenyhétvégét, ahol minden ki fog derülni. És ami a legfontosabb, szurkoljatok Talmának és a többi magyarnak!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending