Csatlakozz hozzánk

Hírek

Talma – Valencia – tesztelés

Talmácsi Gábor túl van az első Moto2-es tesztelésén. Hogy hogyan, milyen eredményekkel alakult, itt olvashatjátok

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Moto2-es mezőny végre megkapta a Honda egyen erőforrásait, melyekkel az első, Valenciában tartott teszt a tegnapi nappal (03.03) le is zárult. Mint -reméljük- már sokan tudjátok, Gábor idén az új 600-as, kétüteműeket nyugdíjba küldő kategóriában fog versenyezni az olasz Speed Up csapat fekete-arany színeiben, Andrea Iannone csapattársaként. Nem lesz könnyű dolga, mert olyan neveket kell majd maga mögé utasítania, mint Toni Elias, Anthony West, Yukhi Takahashi, Alex de Angelis, Mike Di Meglio, Julian Simon vagy éppen a nekünk kedvesen csengő Mattia Pasini, ám a sor még koránt sem ér véget.

Gábor -és persze a többiek is- már nagyon várta az Moto2-es blokkot, hogy az eddig használt CBR600RR helyett mielőbb elkezdhessék a munkát a tényleges versenymotorral. Erre egyébként március elsejével pont azon a pályán került sor, ahol a magyar motorsport eddigi legnagyobb diadala született, ahol Talma 2007-ben világbajnok lett.

A három napos tesztidőszak eleje a motor Gáborra szabásával telt, majd csak ezután gurult fel a spanyol aszfaltcsíkra. Összesen 12 kört teljesített a magyar, melynek célja egyelőre még nem a másodpercek kergetése volt, hanem a motor további finomhangolása, ez látszik az időeredményből is. Az 1’40.134-es idő a 26. helyre volt elegendő a 34 fős mezőnyből.

Talmácsi Gábor (március 1.): “Nagyon boldog vagyok, hogy kipróbálhattam a Moto2-es versenygépemet. Ez a negyedik kategória a világbajnokságon, amiben kipróbálhatom magam. A szerelőim és a mérnökeim tudatosan felépítették a teszteket, így a mai napra, amit terveztünk, teljesítettük. Szeretnénk lépésről lépésre haladni, hiszen így érhetjük el célunkat, hogy a leggyorsabbak közé kerüljek. Elégedett vagyok a mai nappal, és bizakodva várom a holnapi folytatást.”

Kedden jöhetett a következő lépcsőfok, Gábornak és a részben Honda motornak meg kellett egymást ismerniük. Ez viszont nem indult túl könnyen, ugyanis a telemetria rendszer rögtön a nap elején gyújtás problémákat okozott. A Honda szakemberei rögtön elkezdték keresni a probléma okát és a megoldást, s bár az elején úgy tűnt, hogy a 0024-es sorszámú kisorsolt blok hibásodott meg, később kiderült, hogy az amúgy kötelezően használatos adatrögzítő rendszer egyik csatornája akadt össze a motor elektronikájával. A hiba végül elhárulni látszott, azonban adódott egy másik, amit nem is sikerült megoldani. Gábor nem tudott megfelelő sebességet elérni a kanyarokban, mert egy bizonyos dőlési szög után igen erős pattogásba kezdett az első futómű. Természetesen mindenféle beállítást kipróbáltak Talmáék, de a probléma ugyanúgy megmaradt. Összesen 48 kört teljesített a magyar, és bár nem úgy alakult minden, ahogyan tervezték, így 1,5 másodperccel javult az időeredmény. Ha ez egy időmérőedzés lenne, Talmácsi az 1’38.512-es idejével a 16. rajthelyet csípte volna el. Nyílván ez még nagyon messze van a jótól.

Talmácsi Gábor (március 2.): “Voltak ma gondok. Először a kisorsolt blokk nem működött megfelelően, ezt nagy nehezen megoldották a Hondások. Utána a motor eleje kezdett el a kanyarok közben pattogni, így csak lassabban tudom a kanyarokat bevenni. Holnap azon leszünk, hogy megoldást találjunk erre a problémára, mert csak így tudunk továbblépni. Rengeteg munka vár még ránk, hogy minden rendben legyen a szezonnyitóra. “

A harmadik nap eseményeibe már az időjárás is erősen beleszólt, ugyanis még kedden este elkezdett zuhogni az eső. Emiatt sokáig úgy nézett ki, hogy a tesztelésnek lőttek, ám néhány versenyző, köztük Gáborral, mégis úgy döntött, hogy ilyen körülmények között is kimerészkednek a pályára, így legalább a vizes beállításokkal is lehet haladni. Talma ebben a szakaszban a második legjobb időt motorozta.

Szünet következezett, az idő pedig javult, minek következtében a csapat folytathatta az előre eltervezett, részletesen felépített munkát. A futómű kanyarbeli pattogását sajnos a harmadik és egyben utolsó tesztnap végére sem sikerült megszüntetni, ennek ellenére Talma a 1’38.716-tal a negyedik helyen zárta a napot. Nem hangzik rosszul, de még rengeteg munka áll Gáborék előtt. A következő tesztelés március 6. és 8. között lesz Jerezben.

Talmácsi Gábor (március 3., a teszt vége): “Ezzel a három napos teszttel megkezdtünk egy hosszú munkafolyamatot, melynek során össze kell csiszolódnom a motorral, hogy az élbolyban csatázhassak majd a világbajnokságon.
Sok információt megtudtunk a motorról, és a mérnökök hosszú órákon át elemzik majd még a rögzített adatokat. Mindent összevetve, szerintem jól sikerült az első találkozás az új Moto2-es motorral.”

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending