Csatlakozz hozzánk

Hírek

Talma – Indianapolis (2010, Moto2)

Talma a 16. helyről indulva nyolcadikként látta meg a kockás zászlót

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg és képek: Faster Management

2010, Moto2 – Amerikai Nagydíj – Indianapolis – Talmácsi Gábor

Eredmények
         
  szabadedzés (péntek) 1’47.394 + 0.666 9. hely részletes (klikk)
  szabadedzés (szombat) 1’46.793 + 0.725 11. hely részletes (klikk)
  időmérő edzés (szombat)  1’46.962 + 0.823 16. hely részletes (klikk)
  bemelegítő edzés (vasárnap) 1’46.825 + 1.105 13. hely részletes (klikk)
  verseny köridő (vasárnap) 1’47.172 + 0.592 7. hely részletes (klikk)
  verseny (vasárnap)   +10.141 8. hely részletes (klikk)
  világbajnoki pontverseny  70 pont + 116 pont  9. hely részletes (klikk)

A verseny (2010. augusztus 29.)

Bizonyára minden motorsport kedvelő várta már a versenyt, azonban ilyen fordulatokra senki sem számított. A délelőtti bemelegítő edzésen Talmácsi Gábor a 13. legjobb köridőt futotta, és bár egész hétvégén küzdöttek a setupokkal, mindenre elszántan készült a versenyre.

A rajtrácson némileg átrendeződött a sorrend Fonsi Nieto hiányzása miatt, aki a 12 helyről indulhatott volna, de a szombati edzésen megsérült, így Talmácsi a 15. helyről várta a lámpák szabad jelzését. Jól kapta el a rajtot és próbált helyezkedni. Az első kanyaron bukás nélkül ment át a nem kis létszámú mezőny, majd jött a második, ahol Lukas Pesek manőverének köszönhetően Talmácsi Gábor is a sóderágyba landolt. Egyszerűen kiütötték alóla a motort, esélye sem volt elkerülni a bukást. Néhány méterrel tőlük történt egy másik tömeges baleset is, aminek következtében piros zászlóval megállították a futamot. A piros zászló ebben az esetben pedig egy újabb lehetőséget jelent.

Az eredetileg 26 körösre tervezett nagydíjat 17 körösnek hirdették ki és helyi idő szerint 13.45 órára rendelték el az új rajtot. A szabályok értelmében a piros zászló után 5 perc áll a versenyzők rendelkezésére, hogy motorjukon visszaérkezzenek a boxba. Talmácsi Gábornak még sikerült életet lehelni a motorjába, így amint beért a boxba, szerelői villámgyorsan nekiláttak helyrehozni annak sérüléseit.

13.45 óra: 34 fok, 52 fokos aszfalt hőmérséklet mellett új rajt, ahol már érezhető volt, hogy minden versenyző kicsit óvatosabb volt, próbáltak bukás nélkül túljutni a pálya első néhány, kritikusabb pontján. Talmácsi Gábor az első kör felénél 12. helyen motorozott, utána körről körre, kanyarról kanyarra sikerült még előrébb kerülnie és már a 4. helyen robogott. A küzdelmet további esések tarkították, de a magyar motoros ezekből kimaradt. Végül 4-en visszaelőzték, ezzel a 8. helyen fejezte be az indianapolisi futamot, újabb 8 vb pontot szerezve. A versenyt Toni Elias nyerte, Julian Simon lett a második, míg mögötte Scott Redding állhatott fel a dobogó legalsó fokára.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

„Nagyon nagy volt a tumultus a start után, próbáltam én is helyezkedni. Egyszer csak éreztem, hogy valaki kiütötte a motort alólam. A bukás után egyből felpattantam, majd láttam, hogy piros zászlót lengetnek. Letéptem mindent a motorról, szpojlereket, fűcsomót, hiszen tudtam, hogy vissza kell minél előbb érnem a boxba. Először alig sikerült betolni a motort, de végül szerencsére összejött. A szerelőim óriási munkát végeztek néhány perc leforgása alatt és kezdődött minden elölről. Kicsit másként álltak ugyan a motoromon a karok és a kormány is, de néhány kör elteltével hozzászoktam. Sikerült feljönnöm a 4. helyre, bár végig szenvedtem a géppel, hiszen egész hétvégén küzdöttünk a beállításokkal. Jó lett volna negyedikként célba érni és nem nyolcadikként, de ha nincs az elején a piros zászló, akkor számomra két kanyar után ért volna véget a verseny. Ma erre voltunk képesek és úgy érzem, hogy kihoztam magamból a legtöbbet.”

Időmérő edzés (2010. augusztus 28.)

Az időjárást illetően szombaton is a forróságé volt a főszerep, ami továbbra sem könnyítette meg a versenyzők helyzetét. Talmácsi Gábor a tegnapi szabadedzésen a 9. helyen zárt, 5 tizedet javítva pénteki legjobbján. A kvalifikáció érdekes eredményeket hozott: olyan versenyzők kerültek be az első 10-be, akikről az idei szezonban viszonylag keveset lehetett hallani. Persze nem azért, mert elfelejtettek volna motorozni, hiszen egy dolgot biztosra kijelenthetünk: senki sem ok nélkül van a világbajnokságon, mindenki letett már valamit az asztalra.


Talma alaposan eltaktikázta magát – megint nagy szükség lesz “csoda rajtjára”

A magyar motoros az edzés végéhez közeledve 1.46.962-es köridőt futott, majd rosszul taktikázott és túl sokat várt, ami azt eredményezte, hogy a maradék időben már nem tudott tiszta kört futni és meg kellett elégednie a 16. hellyel, ami a versenyen a negyedik sort jelenti számára. Az edzést Julian Simon nyerte, Hector Faubel és Scott Redding előtt.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

“A motorral minden rendben volt, az edzés végét én rontottam el, sokat vártam és már nem tudtam tiszta kört futni. Haragszom is emiatt magamra, de nem fogok összetörni. Az eddigi jelek azt mutatják, hogy az FTR-eknek nem fekszik ez a pálya. Úgy érzem, hogy a ritmusom jó és
a versenyen mindent megteszek, hogy a 16. helyről lényegesen jobb helyen zárjam a futamot” 

Előzmények – pénteki szabadedzés

Talma és menedzsere szerdán utazott el az USA-ba, ahol immár az idei 12. vébé futamra kerül sor a Moto2-es géposztály számára. A hosszú repülőút és az időeltolódás némileg megviselte őket, de a magyar motoros már azon rutinos rókák közé tartozik, akik hozzászoktak a folytonos utazáshoz és pontosan tudják, mivel és hogyan tudnak leginkább relaxálni, regenerálódni.

Magyar idő szerint 21 óra 10 perckor vette kezdetét az első szabadedzés, melyen Talmácsi Gábor is végig az élmezőnyhöz, a sokat képernyőn lévő versenyzők közé tartozott. Az edzés felénél egy időre a vezetést is átvette és a boxkiállásig magabiztos teljesítményt nyújtott. Majd kicserélték a hátsó futóművet és állítottak a motor áttételezésén is, de ez nem hozott eredményt – végül az egy órás tréninget a 9. helyen zárta.


Talma mérnökei javítani akartak a motoron, de csak rontottak rajta – szombaton kezdik elölről

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

“A brnoi beállításokkal kezdtünk, majd folyton egykerekezett a motorom, így kijöttem a boxba. A jobb súlyelosztás érdekében kicseréltük a hátsó futóművet, változtattunk az áttételezésen, de nem lett jobb, sőt. Kipróbáltunk néhány dolgot, hiszen ez még csak az első szabadedzés volt, de szombaton visszatérünk a kezdeti beállításokra, mert az egy jó alapnak tűnik. Nagyon meleg van, ami fizikailag is fárasztó, de holnap már ez sem fog zavarni, mivel nagyon gyorsan alkalmazkodom a külső körülményekhez”

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending