Most, a Fireblade megjelenésének 30. évfordulóján a Honda elhozta a régen visszavonult Baba urat a híres Honda Collection Hall múzeumba, ahol kiállították az 1992-es és 2022-es Fireblade-et.
A mesterrel tartottak utódai, vagyis a későbbi CBR-ek projektvezetői is. Így készült el ez a tanulságos, mélyreható és felettébb érdekes, negyedórás kisfilm, melyben szemtanúi lehetünk ritka, korábban nem látott archív felvételeknek is.
Tadao Baba tulajdonképpen a természet erejének megtestesülése – ahol feltűnik, energiával tölti be a teret. Nem véletlenül őt választotta a Honda, hogy a kilencvenes évek elején projektvezetőként felügyelje a korszakalkotó CBR900RR születését. Harminc évvel ezelőtt más idők jártak, és a legerősebb motorkerékpárok gyorsak, de túl nagyok voltak. Mi több, nehézkesek. Baba-san megkérdőjelezte ezt az ortodox, egyben kissé elavult építési elvet, és újszerű filozófiája a mindent felforgató Fireblade-ben öltött testet. Mondhatni, sikeresen ötvözte a literes motorok teljesítményét a középméretű modellek könnyedségével.

Tadao Baba és tanítványai
A fönti negyedórás kisfilmhez jó szórakozást kívánunk!
Kicsit nekem is jó erre visszaemlékezni, mert a Fireblade mindig jó szórakozást nyújtott, sőt több évnyi versenytapasztalatom is van a 92-es, 97-es és a 2004-es CBR1000RR is volt alattam versenymotorként, amiből akkor is nehéz volt ütőképes versenymotort faragni, de azért sokszor sikerült vele dobogóra állnom és pár versenyt sikerült vele megnyernem a Dunlop Trophyban és az akkori Országos Bajnokság futamain.
Legutolsó élményem a Firebladdel a Szlovák ringen a 2017-es modell tesztje volt, amit nagyon szerettem…
FireBlade pályán és utcán – Honda CBR1000RR teszt
Holnap indul az EICMA úgyhogy ha időnk engedi, jelentkezünk a többi 2022-es újdonsággal is itt a tesztmotor.hu hasábjain.