Csatlakozz hozzánk

Hírek

Szvoboda Bence bemutatkozott a Motokrossz-vb-n

Reményteljes világbajnoki kezdet: két forduló, négy verseny, 19. és 24. hely.

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Szöveg: Oxxo Energy Drink / Sárosi Brúnó, Tesztmotor
 Fotó: Sleider, www.szvoboda.com

Úgy tűnik, érdemes volt Szvoboda Bencének kipróbálnia magát a Motokrossz-világbajnokságon: élete első vb-futamán a 19. helyen zárt! Azért nem volt minden fenékig tejfel…

Június 9-én kezdődött Szvoboda Bence motokrossz-világbajnoki kalandja, amikor a portugál futam előtti csütörtökön megérkezett a verseny helyszínére, Águedába. Az Oxxo Energy Drink pilótáját nagy szeretettel fogadta vb-s csapata, a KTM Scott Racing Team. Bence a hosszú úttól fáradtan, de lelkesen mesélte, hogy még mindig nem hiszi el, hogy mindez vele történik, és hogy a fáradtság ellenére óriási energia van benne, nagyon várja a versenyeket.

Az események péntek reggeltől gyorsultak fel: be kellett állítani a vb-s motort Bence súlyára, és a magyar fiú elkezdhetett ismerkedni a géppel, hogy a szombati edzéseken már ismerősként üdvözölhessék egymást. Nos, az ismerkedés annyira jól sikerült, hogy Bence az időmérőn a 19. helyet szerezte meg a 34 fős MX2-es mezőnyben. Ezzel kapcsolatban el kell mondani, hogy a világbajnokságon másképp zajlik a kvalifikáció, mint azt itthon megszokhattuk: az időmérő maga is egy verseny rendes rajttal, 20 perc plusz 2 kör versenytávval. A pilóták a befutás sorrendjében állhatnak be másnap a rajtgépbe.

Bence az időmérő rajtja után a 26. hely környékén fordult, majd rögtön megkezdte a felzárkózást. A portugál pálya nagyon jó fizikai kondíciót igényel, de Bence folyamatosan jött előre, egészen a 19. pozícióig. A leintés előtt utolért egy hármas bolyt, s csak idő hiányában nem tudta megelőzni őket.

A vasárnapi első „igazi” futam rajtját jól kapta el az Oxxo pilótája, s a verseny feléig jó tempóban, több előzést bemutatva motorozott. Ezután azonban elkezdett fáradni, ami nem csoda, hiszen a világbajnokságon 40 perces versenyeket futnak, s Bence korábban még soha nem ment ilyen sokat versenytempóban, pláne nem vb-s mezőnyben; és persze a pálya is extrém nehéz volt. Bence rendesen elfáradt, meg is előzték a rutinos vb-pilóták, s fáradtan még nehezebb volt tartani a pozíciót s nem elesni a mély nyomos, egyre nehezebb pályán. A végén még így is tudott előzni, aminek köszönhetően a 21. helyen intette le a kockás zászló. Élete első világbajnoki futamán, ismeretlen motorral, idegen pályán ez óriási eredmény. Az pedig, hogy kört kapott, egyáltalán nem szégyen, hiszen már a 9. helyezett (!) is így járt.

Bence újult erővel, energiával telve vágott neki a második futamnak, ám a technika közbeszólt. Már a rajtgépben, amikor sebességbe rakta a motort, érezte, hogy baj van a kuplunggal. Csak úgy tudott elrajtolni, hogy fogta a féket, különben a motor ment volna magától előre. A körülményekhez képest még jól is indult, ám a kuplungja, ahogy melegedett a motor, egyre rosszabb lett, az első körben teljesen megadta magát. Bence megpróbált kuplung nélkül menni a mély nyomos pályán, de az egyik kanyarban nem tudott befordulni, átugratott a külső nyomba, ahol összeütközött egy másik pilótával. Szerencsére nem sérültek meg, de nem volt értelme kockáztatni, Bencének fel kellett adnia a viadalt.

A magyar motoros érthető módon el volt kenődve, de menedzsere, Jobbágy Ákos pozitívan értékelte a hétvégét: „Nagyon büszkék vagyunk Bencére, maximálisan elégedettek vagyunk a szereplésével. A technika ördögével már nem annyira, hiszen nem állt mellettünk a hétvégén. Bence remekül helytállt egy olyan nehéz pályán, ahol a világbajnokság élmezőnyében két súlyos sérülés is történt. Fantasztikusan motorozott, s bár kétszer is elesett, szerencsére nincs komoly sérülése. Sikeresnek ítélem a hétvégét, rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, Bence pedig nyugodtan készülhet a spanyol világbajnoki futamra.”

Az említett spanyol versenyen, amelyre az elmúlt hétvégén került sor La Banezában, Bence nagyszerűen motorozott. Az időmérő versenyen sokáig az első tízben láthattuk, s bár később néhány gyári pilóta megelőzte, a 14. hely biztosnak tűnt. Már csak a két pluszkör volt hátra, amikor a motor furcsán kezdett viselkedni: mint kiderült, Bence defektet kapott, s emiatt végül a kockás zászlóig sem ért el. Az Oxxo Energy Drink versenyzője ezt követően az első „éles” futamot a 24. helyen zárta, a második menetben viszont kiesett. Hamarosan erről a hétvégéről is részletesebben beszámolunk.

Ha kérdezni szeretnétek Bencétől, facebookos rajongói oldalán megtehetik – ha nem is az összes kérdésre, de néhányra tud majd válaszolni.

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending