Csatlakozz hozzánk

Hírek

Szvoboda Bence bemutatkozott a Motokrossz-vb-n

Reményteljes világbajnoki kezdet: két forduló, négy verseny, 19. és 24. hely.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: Oxxo Energy Drink / Sárosi Brúnó, Tesztmotor
 Fotó: Sleider, www.szvoboda.com

Úgy tűnik, érdemes volt Szvoboda Bencének kipróbálnia magát a Motokrossz-világbajnokságon: élete első vb-futamán a 19. helyen zárt! Azért nem volt minden fenékig tejfel…

Június 9-én kezdődött Szvoboda Bence motokrossz-világbajnoki kalandja, amikor a portugál futam előtti csütörtökön megérkezett a verseny helyszínére, Águedába. Az Oxxo Energy Drink pilótáját nagy szeretettel fogadta vb-s csapata, a KTM Scott Racing Team. Bence a hosszú úttól fáradtan, de lelkesen mesélte, hogy még mindig nem hiszi el, hogy mindez vele történik, és hogy a fáradtság ellenére óriási energia van benne, nagyon várja a versenyeket.

Az események péntek reggeltől gyorsultak fel: be kellett állítani a vb-s motort Bence súlyára, és a magyar fiú elkezdhetett ismerkedni a géppel, hogy a szombati edzéseken már ismerősként üdvözölhessék egymást. Nos, az ismerkedés annyira jól sikerült, hogy Bence az időmérőn a 19. helyet szerezte meg a 34 fős MX2-es mezőnyben. Ezzel kapcsolatban el kell mondani, hogy a világbajnokságon másképp zajlik a kvalifikáció, mint azt itthon megszokhattuk: az időmérő maga is egy verseny rendes rajttal, 20 perc plusz 2 kör versenytávval. A pilóták a befutás sorrendjében állhatnak be másnap a rajtgépbe.

Bence az időmérő rajtja után a 26. hely környékén fordult, majd rögtön megkezdte a felzárkózást. A portugál pálya nagyon jó fizikai kondíciót igényel, de Bence folyamatosan jött előre, egészen a 19. pozícióig. A leintés előtt utolért egy hármas bolyt, s csak idő hiányában nem tudta megelőzni őket.

A vasárnapi első „igazi” futam rajtját jól kapta el az Oxxo pilótája, s a verseny feléig jó tempóban, több előzést bemutatva motorozott. Ezután azonban elkezdett fáradni, ami nem csoda, hiszen a világbajnokságon 40 perces versenyeket futnak, s Bence korábban még soha nem ment ilyen sokat versenytempóban, pláne nem vb-s mezőnyben; és persze a pálya is extrém nehéz volt. Bence rendesen elfáradt, meg is előzték a rutinos vb-pilóták, s fáradtan még nehezebb volt tartani a pozíciót s nem elesni a mély nyomos, egyre nehezebb pályán. A végén még így is tudott előzni, aminek köszönhetően a 21. helyen intette le a kockás zászló. Élete első világbajnoki futamán, ismeretlen motorral, idegen pályán ez óriási eredmény. Az pedig, hogy kört kapott, egyáltalán nem szégyen, hiszen már a 9. helyezett (!) is így járt.

Bence újult erővel, energiával telve vágott neki a második futamnak, ám a technika közbeszólt. Már a rajtgépben, amikor sebességbe rakta a motort, érezte, hogy baj van a kuplunggal. Csak úgy tudott elrajtolni, hogy fogta a féket, különben a motor ment volna magától előre. A körülményekhez képest még jól is indult, ám a kuplungja, ahogy melegedett a motor, egyre rosszabb lett, az első körben teljesen megadta magát. Bence megpróbált kuplung nélkül menni a mély nyomos pályán, de az egyik kanyarban nem tudott befordulni, átugratott a külső nyomba, ahol összeütközött egy másik pilótával. Szerencsére nem sérültek meg, de nem volt értelme kockáztatni, Bencének fel kellett adnia a viadalt.

A magyar motoros érthető módon el volt kenődve, de menedzsere, Jobbágy Ákos pozitívan értékelte a hétvégét: „Nagyon büszkék vagyunk Bencére, maximálisan elégedettek vagyunk a szereplésével. A technika ördögével már nem annyira, hiszen nem állt mellettünk a hétvégén. Bence remekül helytállt egy olyan nehéz pályán, ahol a világbajnokság élmezőnyében két súlyos sérülés is történt. Fantasztikusan motorozott, s bár kétszer is elesett, szerencsére nincs komoly sérülése. Sikeresnek ítélem a hétvégét, rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, Bence pedig nyugodtan készülhet a spanyol világbajnoki futamra.”

Az említett spanyol versenyen, amelyre az elmúlt hétvégén került sor La Banezában, Bence nagyszerűen motorozott. Az időmérő versenyen sokáig az első tízben láthattuk, s bár később néhány gyári pilóta megelőzte, a 14. hely biztosnak tűnt. Már csak a két pluszkör volt hátra, amikor a motor furcsán kezdett viselkedni: mint kiderült, Bence defektet kapott, s emiatt végül a kockás zászlóig sem ért el. Az Oxxo Energy Drink versenyzője ezt követően az első „éles” futamot a 24. helyen zárta, a második menetben viszont kiesett. Hamarosan erről a hétvégéről is részletesebben beszámolunk.

Ha kérdezni szeretnétek Bencétől, facebookos rajongói oldalán megtehetik – ha nem is az összes kérdésre, de néhányra tud majd válaszolni.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending