Szvoboda Bence, bemutatkozás: “26 éves koromra 9-szeres magyar bajnok, 3-szoros magyar válogatott, cseh felnőtt bajnok, osztrák junior bajnok, világbajnoki pontszerző, Európa-bajnoki dobogós motokrossz versenyző lettem. Gyerekkoromtól kezdve ez a cél hajt: dicsőséget szerezni magamnak, a családomnak, a támogatóimnak és Magyarországnak. Tudtam, hogy csak rajtam múlik, miként gyűröm le az akadályokat. A nehéz időszakok próbára teszik az ember kitartását, de azt mondják, minden nagy tett egy “csakazértissel” kezdődik. Bennem megvan a küzdeni akarás, különben már idáig sem jutottam volna el! A dicsőség ösvénye a nehezebbik út. A könnyebbiket nem ismerem…”
“Sokak számára talán átláthatatlan mi a különbség a két kategória között, pedig nagyon sok van!
Az MX1-ben 450 köbcentis motorral versenyzek, ami nagyjából 20 lóerővel erősebb, mint az MX2-es 250-es köbcentis motorja.
Másképp is kell vezetni őket: például a 450-esre nagyobb állóképesség és erő kell, mert hamarabb lefáraszt, de az íveket is másképp kell megválasztani a nagyobb nyomaték miatt. Ez több munkát jelent a motoron, és többet a felkészülésben.
Sebességben nagyjából 2,5-3 másodperc a különbség Csehországban a kategóriák között egy körön a gyorsabb pályákon (Dalecin, Kaplice). Ez nagyon sok!
Az agynak és a reflexeknek gyorsabban kell pörögni MX1-ben. Persze ez elsősorban pályafüggő, mert a kevésbé gyors, és kevésbé nehéz akadályokat tartalmazó pályán az MX2-esek is tudják azt a tempót, amit az MX1-esek (Petrovice, Pacov).
Tavaly Stribróban például gyorsabbak voltunk a futamokban, mint az MX1-esek.
Meglátjuk idén melyik kategória lesz a gyorsabb. Ha tippelnem kellene, akkor az MX1.”
Kérdések – Válaszok
-Mindentől eltekintve melyik kategóriát, köbcentimétert szereted jobban?
Mennyire látod versenyképesnek a 350-est a 450-essel szemben?
-Az MX2 jóval könnyebb az MX1-nél, ezt a saját bőrömön érzem. Könnyebben irányítható a motor, és nem kell rá olyan brutál kondi, plusz annyit gondolkozni sem kell az MX2-es motoron.
A 450-esen nagyon számít, hogyan tudsz spórolni az erőddel, és milyen íveket választasz. Lehet jól menni 350-essel, lásd: Henry Jacobi az ADAC-n, de nagyon kevés ember tud úgy motorozni, hogy 350-essel versenyképes legyen.
Talán Cairoli sem véletlenül hagyott fel a 350-nel. Ha valaki sikeres akar lenni MX1-ben, inkább szokjon át a 450-re, én azt mondom. Fájni fog, de nincs más út. 
Persze itt szóba jön még a tuning vs. széria kérdés. Egy széria 450-es KTM egy jó futóművel és egy jó versenyzővel tud a top 5-ben menni ADAC-n (japánokat felejtsétek el széria állapotban). Egy 350-est durván meg kell faragni mind ehhez.
VB-n a gyári csapatok ellen egy privát motor sem ütőképes, bárhogy meg legyen faragva.
Most VB top 20 az MX1 full gyári gép.
-Az MX1 MX2 es motor közt van súly különbség?
-4-5 kg, de a giroszkopikus hatás miatt nehezebbnek érződik a 450-esnél.
