Csatlakozz hozzánk
MPS SC Vintage

Hírek

Szavazz a Sapka-féle Harleyra!

Szemrevaló, flat-track stílusú magyar építés is indul a Harley-Davidson Street750-ek kelet-európai custom-versenyében – nyerjük meg! Képekkel és infókkal frissítve!

Közzétéve

ekkor

hd sm 2015
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Harley-Davidson alig dobta piacra legújabb modelljét, a Street 750-es gépet, a modell máris hatalmas népszerűségnek örvend. A Dark Custom családba tartozó motor a Battle of the Kings, közép-európai régióban, március 5. és április 15. között megrendezett motorépítő verseny főszereplője lett. Letisztultsága miatt tökéletesen alkalmas rá, hogy a tehetséges építők kiéljék rajta kreativitásukat. A budapesti csapat is részt vesz a megmérettetésben – alkotásuk az olvasói szavazatokra vár, hogy megnyerje a versenyt!


A Harley-Davidson versenyt hirdetett, amely nem kisebb volumenű esemény, mint Közép-Európa eddigi legnagyobb és legrangosabb motorépítő versenye. A Battle of the Kings keretein belül 7 ország 19 versenyző-csapatának 3 hónap és egy gyári Street állt a rendelkezésükre, hogy megmutassák a képzelet szárnyalását és a lehetőségek határtalanságát, a motor minden részletéből áradó nagybetűs SZABADSÁG-ot. A budapesti műhely szakértői is beleálmodták a vasba fantáziavilágukat. De kik azok az alkotók, akik annyira elszántak és vakmerőek, hogy ötleteiket a legmagasabb szintű szakértelemmel párosítva kivitelezzék?


A magyar Street alkotásában résztvevő csapatot Rapkay Zoltán, a Harley-Davidson Budapest szervizvezetője fogta össze Pákozdi Sapka Tamással, a Sapka Művek vezetőjével.

„A Street modern, egyszerű, letisztult típusú Harley. Az átépítésében az volt a filozófiánk, hogy belevigyük a gépbe az amerikai tradicionális motorsport-kultúrát: a funkció és a hagyomány követése pedig életre hívta ezt a minimál-stílusú, kevés, de élénk színnel megvariált gépet. Az építés igazi csapatmunka volt: szinte csak Harley-alkatrészeket használtunk fel, így a vasról hamisítatlan Harley-stíluselemek köszönnek vissza. A formája kecses, de dögös, arányos, áramvonalas, néhol aszimmetrikus, ami miatt egyszerre harmonikus és egyedi. Nagy esélyünk van a dobogós helyek egyikére” – nyilatkozta Rapkay Zoltán.


Pákozdi Sapka Tamás szerint a Streettel igazán szórakoztató a motorozás: „A Streetből olyasmi huncutságot érdemes kihozni, amit mi is készítettünk. Fő motivációnk volt, hogy amit építünk belőle, sportos, száguldozós legyen, a motorozás pedig élvezetes, szórakoztató. Ez főleg kezdőknek és fiataloknak testhezálló. A Street egyik legjobb része a motorblokkja: erős, nyomatékos gép – aszfalton is lehet neki húzni, vagy árkon-bokron át mókázni rajta, ugyanakkor meg lehet vele jelenni. Amit kihoztunk belőle, funkcióit tekintve univerzális, mégis ízig-vérig Harley!”

Az idei Open Road Festen, június 10-14. között is kiemelt szerepet kapnak az épített motorok. A Custom Bike Show-ra a szervezők ugyanis meghívták a Battle of the Kings verseny valamennyi résztvevőit is! Matt vagy csillogó, kompakt vagy full-extrás, karcsú vagy robosztus – lesz mit megcsodálnia annak, aki ellátogat az idei alsóörsi fesztiválra!

Szavazni ITT lehet a hazai építésre!

A dealer neve: Harley-Davidson Budapest
Helység: Budapest – Hungary
Az építő(k) neve: Rapkay Zoltan & Sapka Művek
Kedvenc motortípus: FXDWG … és több más Harley
Az építő mottója: “A legunalmasabb motor egy, a gyártósorról éppen leguruló széria”


Honnan jött az inspiráció?

A Harley nagymultú versenytörténete mindig is arra sarkallt, hogy ezekben a nagyszerű motorokban megtaláljam a szunnyadó vadállatot. Egy olyan könnyű, nyomatékos, fürge moci mint az új XG750 szó szerint könyörög egy dögös kinézetért és dörgős hangért, amivel egy igazi vad motoros élményt tud nyújtani. A FlatTrack-stílusú átépítés ráadásul mind a részlet-megoldásokban mind pedig az ütős fényezésben meglódítja a fantáziánkat.

Miket cseréltetek le az eredeti XG-n ?

Úgy gondoltuk, hogy a motort “gyorsítósávra” helyezzük, a dinamikus kinézet és hang kifejezetten fiatal, kalandot kereső motorosoknak való. Valójában egyszerűbb lenne azt felsorolni, hogy mit nem cseréltünk le, viszont a lényeg az, hogy miképpen valósult meg ez a gép. Hiszek abban és ez a koncepciónk lényege is, hogy jól bevált Harley-gének alkalmazásával egy sikeres új modellt könnyen elő lehet állítani. Ezért, többnyire eredeti H-D alkatrészeket – új és használt – vettünk kölcsön különböző H-D motorokról, épp úgy mintha otthon a garázsban fabrikáltuk volna. Mindazonáltal ez a versenygép nem egy maradék alkatrészekből összetákolt motor, hanem egy valódi egyedi különlegesség.

Mit reméltek elérni ezzel a motorral a versenyen ?

Nagy tetszést és 1. helyet a pódiumon…

– még több kép a szavazás oldalán!

– Harley-Davidson Street750 (széria) premier teszt ITT!

– Ha pedig motorépítésben gondolkodtok, Harley-Davidsonokhoz szinte minden alkatrész és kiegészítő itt az MPS Webshopban rendelhető!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending