Csatlakozz hozzánk

Blog

Szavazás: Az Év Tesztmotorja 2015

Egy kis játék: válaszd ki kedvenc 2015-ös modelljeidet, kategóriánként! Szavazatoddal nyerhetsz is… Mi is eláruljuk, idén mik vitték a prímet nálunk – sőt, meg is indokoljuk!

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Elérkezett az év vége, hagyományainkhoz híven, nevünkhöz méltóan, megválasztjuk 2015 legjobb tesztmotorjait! Illetve Ti jöttök: kilenc kategóriából kell kiválasztanotok (az oldal alján) az általatok leginkább kívánatosnak vélt, általunk idén kipróbált modellt, és a végén még azt is meg kell mondanotok, mit fogadnátok el, illetve mire fizetnétek be a legszívesebben! (az eredményeket ki fogjuk értékelni)

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Már ahhoz kell, hogy nyerjetek – mutatjuk, mit:

Szavazatoddal menő THOR motoros pólót nyerhetsz

Amennyiben leadod szavazataidat az oldal alján, illetve megosztod Facebook oldalunkon a Szavazás posztját (a legfelső), és téged sorsolunk ki, akkor választhatsz egy kiváló minőségű, 2015-ös THOR motoros pólót a MotoPartsShop Mintaboltjából! Csak a készleten lévő termékekből választható ki a nyeremény, férfi és női modellek egyaránt vannak.

Egyfajta bemelegítésként fogadjátok szeretettel, hogy mi is osztottunk-szoroztunk (már aki), és megválasztottuk idei abszolút győztesünket. Egy kis indoklást is fűztünk hozzá, miért az adott motor gyakorolta ránk a legnagyobb hatást.

Szóval a mi egyéni győzteseink – természetesen négyen négyfélét íratnánk a nevünkre:

BenZso – Yamaha YZF-R1

A Yamaha R1-et úgy vártuk, mint a messiást, és hát érdemes is volt rá várni, mert egy utcai MotoGP szörnyet kaptunk – a lagymatag régi bigbang helyett. Minden porcikájából érződik a high-tech. A futóműve a világ legjobbja, elég csak rágondolni, hogy merre akarsz kanyarodni, és már csinálja is – méghozzá olyan szűken tartva, amit eddig még sosem tapasztaltam…

A blokk erejével sem kell már szégyenkeznie az ezresek mezőnyében és az elektronikai csomag, ami a fedélzeten található, azzal már a NASA űrrepülőit is el lehetne navigálni. Ebbe az elektronikus irányba megy maga a motorozás is, ami minden bizonnyal biztonságosabbá teszi ezeket a gépeket – de tényleg kellett egy robotot is fejleszteni hozzá, ami vezetni is tudja?! Lehet, hogy ő lesz a MotoGP motorok tesztpilótája???

KT – BMW S1000XR

Minden szempontból csodás napokat éltem meg a ziXeR nyergében, nem (csak) azért nyert nálam, mert egy gyorsulási versenyt is nyertem vele. Bár a kunmadarasi győzelem kétségkívül hozzájárult, hogy mindig egyfajta Nicolas Cage-mosollyal gondoljak vissza a “túraenduró” BMW-re. Természetesen az XR pont annyira túraenduró, mint amennyire Voksán Virág lemezlovas, de ez engem pont nem érdekel. Közelebb áll egy gyorsasági versenymotorhoz, mint ahhoz a műfajhoz, aminek látszani akar – de ez engem nem zavar. Például a dragpálya szélén Hadnagy Józsi “sem akarta elhinni”, hogy egy “túraenduró-jellegű” BMW megveri a Hayabusát 🙂 Meg is jegyezte a közönség a nagy piros dögöt.

KT identitás zavarban: még a dragpályán is helyt állt az XR BMW

Úgy kell elképzelned ezt a dögöt, hogy…mentél már S1000RR-rel? Képzeld, hogy azzal mész, csak nem hasalsz, hanem GS-esen kényelmesen ülsz. És ennyi. Komolyan. Őrült motorerő, felsőpolcos futómű, rendes fék, profi elektronika – és mindezek között félelmetes (össz)hang. És még mindig van tovább, mert az XR mindent tud: például nemcsak lehet, de érdemes is vele pályázni, természetesen túrára és városba is jó, sőt, annyit mindenképpen tud a földúton, mint a többi túraendurónak csúfolt nagy allrounder (kipróbáltuk). Fotelversenymotornak neveztem el, mert a részing-fíling ilyen kényelemmel még nem párosult – nagyon összeszedett, nagyon megérdemelte a győztesnek járó pezsgőt (Kunmadáron is:))

RSVRocky – BMW S1000RR

A bajorok sornégyes sportmotorját már megjelenése óta a legjobb literes sportmotorok közé sorolják. Az S1000RR 2015-re megkapta első komolyabb ráncfelvarrását, ami még gyorsabb és még biztonságosabb motorozást eredményezett. A közösen töltött hétvége alatt a Bömös rámutatott, hogy ebben a korban a versenyt már bitekben mérik, és az általuk kínált elektronikai csomag az egyik legjobb a piacon! A rendszer természetesen nem hülyebiztos, de elhiteti veled, hogy uralmad alá hajthatod az erőforrásban rejlő 200 lóerőt, és pofátlanul magas végsebességeket érhetsz el különösebb erőfeszítések nélkül.

Az esztergomi Bazilika mondjuk szebb, mint a BMW, de Robi szerint ezzel a legjobb most motorozni (az R1 is volt nála)

A kiváló teljesítmény-leadáshoz a jelenleg kapható legjobb sebességváltó dukál, melyet kuplung nélkül használhatsz felfelé és lefelé is. Habár a külső vonalak közel sem letisztultak, és könnyen bele lehet kötni dizájnbeli apróságokba, annyira jó érzés vezetni, hogy mindezek már pár kilométerrel később elhalványulnak. A modell már a megjelenésekor felkerült a bakancslistámra, és bizony fájó szívvel adtam vissza a kulcsokat azzal a reménnyel, hogy egyszer még visszakerülnek hozzám!

Dani – Suzuki GSX-S1000F

A legjobb tesztmotor idén? Nem is lehet kérdés. Messze-messze a legjobb volt Suzuki GSX-S 1000F. Bár ennek ahhoz is köze lehet, hogy ez volt az egyetlen tesztmotorom idén.

Természetesen bánom, hogy csupán ez a motor került a kezeim közé, de ez semmit nem von le a Suzuki új idomos naked motorjának érdemeiből. Egyébként mennyire paradox dolog az idomos naked? Az öltöztetett csupasz motor? Mintha vennénk a barátnőnknek egy Victoria Secret fehérneműt, hogy aztán ráadjunk egy susogós melegítőt. Elnézést a hölgyektől, hogy ilyen példával élek, de hát mint azt megtudtuk, a női princípium úgysem a motorozás…

Dani a Man-szigeti TT-pályán karcolt az új túrasport Suzukival – azóta utálja a szerkesztőség többi tagja…

A motor egyébként valóban parádés. A K5-ös GSX-R1000 blokkját méltatták már éppen elegen előttem is. Jómagam is csak szuperlatívuszokban tudnék írni róla. Megvannak az elvárható elektronikus segédletek is, mint az ABS vagy a kipörgésgátló, bár az utóbbihoz nem jár dőlésszög érzékelő. A forma japánosan szép és egyszerű, akárcsak a műszerfal. Jól olvasható, informatív és millió módon modifikálható kis kijelzőt kapunk. Simán odavág a konkurenciának. Mondjuk azt se értem. Nem vagyok híve a kompromisszumoknak, motorok terén. Vagy legyen sportos, vagy túra, vagy naked, de ne mind egyszerre, mert akkor az olyan lesz, mint a gazdálkodás és menedzsment diplomám. Majdnem mindenre jó, de igazából semmire.

Egy szó mint száz a GSX-S 1000F jó motor, bár nem tudom, hogy a Man-szigeti tesztút vagy maga a motor adja a pozitív benyomás döntő többségét. Nem is számít. Úgyse objektív műfaj ez a motor tesztelés. Arra ott van a köztévé.

Egy kis segítség, ha nem tudnál dönteni – a modellre klikkelve a teszt jön be

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending