Csatlakozz hozzánk

Hírek

Számszerűsítve: a BMW és a Suzuki eladásairól

A BMW “erős” januárt produkált; a Suzuki a növekedés ellenére veszteséges volt 2010-ben

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Két érdekes piaci hír is napvilágot látott az utóbbi napokban. Az egyik, hogy a BMW eladásai januárban majd’ 24 százalékkal növekedtek, a másik pedig, hogy bár a Suzuki egyre több motort adott el, 2010-ben mégis veszteségesen zárt a gyártó…

Irigylésre méltó a többi márka számára a bajorok teljesítménye, mert ilyen “válságos, holtszezonos” időszakban nem rossz teljesítmény 24 százalékkal megnövelni az eladásokat. Bár nem magyarországi adatokról van szó, mégis nagyon kellemes ilyesmit hallani, különösen annak tudatában, hogy itthon például 2010-ben 38%-kal csökkentek az újmotor-eladások az előző évi eredményekhez képest – ahogy arról A motoros piac változásairól c. írásunkban is beszámoltunk.

A BMW világszerte 4.714 motorkerékpárt adott el januárban, ami a tavaly januári 3.814 eladott darabhoz képest 23.6%-os növekedést jelent! A BMW Motorrad 12.3%-os növekedést ért el 2010-ben, ami igencsak becsülendő ebben a nem éppen egyszerű piaci helyzetben. Ennek megfelelően a bajor gyártó 2011-el kapcsolatban is optimista: növekedésre számít az összes általa képviselt piaci szegmensben, beleértve a motorkerékpárokat is. Bár nem vagyok piaci elemző, de véleményem szerint komoly tényezője a német presztízsmárka sikerének a BMW által megszólított vevőkör. Magyarul, általánosítva: egy új BMW leginkább a tehetősebb motorosoknak jelent potencionális lehetőséget, akiket nem érint annyira érzékenyen ez a válság-téma. Persze nem csak a BMW-k drága motorok, de exkluzivitásánál fogva sosem volt a “pénzügyileg-ingoványos” réteg játékszere. Egyáltalán nem alaptalan a bajorok optimizmusa az idei elvárásokat tekintve, hiszen olyan újdonságokkal készültek 2011-re, mint a hathengeres szupertúrázó páros, a K1600GT és GTL, a felfrissített R1200R és annak új, Classic verziója, valamint a legkisebb túraendúró, a G650GS.


A BMW tavalyi piaci sikereiből 2010 legjobb sportmotorja is kivette a részét

A Suzukiról is elmondható, hogy egyre több motort ad el, mégsem örülnek ennek most felhőtlenül. Ugyanis 2010 utolsó kilenc hónapjában több motorkerékpárt sikerült eladniuk, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban, valahogy mégis kevesebb profitot termeltek a bizniszből. Tavaly az említett periódusban 975.000 Suzuki motor kelt el, ami 6.1%-os növekedést jelent, úgy, hogy a cég bevétele 4.6%-kal csökkent! Számszerűsítve, tavaly csak 2.26 milliárd dolláros bevétel folyt be a japán gyártó kasszájába, a 2009-es 2.37-tel szemben. Nem meglepő módon az európai, az észak-amerikai és a japán piacon egyaránt visszaesőben van a kereslet a relatíve magas árak miatt. A BMW-vel ellentétben a Suzuki motoros részlege bizony veszteséges volt 2010-ben – a japán konszern többi ágazata viszont nyereséget termelt.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending