Csatlakozz hozzánk

Hírek

Szakít a Fiat a Yamahával

Új főszponzor után kell néznie a gyári Yamaha csapatnak a MotoGP-ben – nem lesz egyszerű

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A motorsportok világában mindig is kényes és meghatározó kérdés volt a szponzor, a támogató. Nincs ez másképp a motorversenyzés csúcsának számító MotoGP-ben sem, de az azért mégiscsak érdekes, hogy az elmúlt évek legsikeresebb gárdája, a gyári (Fiat) Yamaha csapat komoly szponzorgondokkal küszködik…

Lejárt ugyanis a szerződés a Fiat és a hangvillás japán gyártó között és az olasz autógyár nem kívánt hosszabbítani. Az is érdekes kérdés, hogy amennyiben a Doktor maradt volna idei munkaadójánál, akkor kötöttek volna-e új kontraktust a felek? Mindenesetre ebből is látszik, hogy nézettség és népszerűség ide vagy oda, a MotoGP porondja még mindig nagyon ingatag talaj a befektetők számára. Ahogy a brit MCN magazin fogalmaz: a gazdasági világválság még mindig keményen sújtja a GP-t.

A helyzet azonban egyáltalán nem reménytelen a Yamaha számára, hiszen szó sincs arról, hogy főszponzor nélkül nem vállalnák be a 2011-es szezont. A Yamaha Moto Racing igazgatója, Lin Jarvis szerint legrosszabb esetben gyári színekben indulnának, ami leginkább a mostanihoz hasonló “Yamaha Blue” kékből és a hangvillás márka arculatához tartozó mintázatokból állna. Ennél sokkal fontosabb, hogy ezesetben kicsit összébb kell húznia a nadrágszíjat a gyári Yamaha csapatnak, ami nyilvánvalóan a fejlszetések rovására menne, amit egy (az) élcsapat nem nagyon engedhet meg magának. Rossiék a 2008 óta – ami már a Fiat-Yamaha házasság ideje – minden évben megnyerték a csapat- és konstruktőri világbajnoki címet: még ilyen meggyőző dominancia mellett sem könnyű elcsábítani a befektetőket… Arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi világbajnokot és az Év újoncát, a tavalyi WSBK-bajnokot kellene pátyolgatni. Pedig korábban feltűnt a láthatáron néhány potenciális jelölt, mint például a grand prix világából már jól ismert spanyol távközlési cég, a Telefonica, de szóba került az AirAsia légitársaság és a maláj olajóriás, a Petronas is, de az MCN információi szerint egyik cég logója sem lesz jövőre Lorenzo vagy Spies motorjára festve. A Yamahánál reménykednek benne és mindent megtesznek érte, hogy ne kelljen spórolgatással megtörniük a lendületet jövőre sem. Bár az idő még nem szorítja őket vészesen, de lassan nagy szükségül lesz egy Mercedes-AMG-féle jóakaróra, például. A német vállalat jövőre ugye a Rossival támadó Ducatit pénzeli – ki tudja, ha a Doktor hosszabbít a Yamahával, akkor talán a japán motorokra lenne festve a csillag 2011-ben…


Az YZR-M1 az “újkori” Fiat 500-assal haknizik


Tavaly a Fiat Grande Puntót leváltó Punto Evót is népszerűsítette az M1

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending