Michio Suzuki vállalkozása 1909-ben alapult, ekkor még szövőszékek gyártása volt a gyár profilja. Közel 30 év után kacsingattak csupán a járművek felé, így 1937-ben bemutatták első négykerekűjüket, 1952-ben pedig első motorral hajtott kerékpárjukat. 1954-ben a japán gyártó szalagján már havi 6000 motorkerékpár gurult le. Ma már a Suzuki több mint 45000 munkahelyet biztosít, motorjaik pedig az egyik legelterjedtebbek piacunkon.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Hayabusa A gyártó legnagyobb sportmotorja 1999-ben jelent meg, jelentése vándorsólyom. Az akkori 175 lóerő és 300km/h feletti végsebesség sokkolta a piacot, és a modell rajongótábora hamar kiépült. Az óriási erőhöz kiváló aerodinamika és meglepő kényelem is társult, így a Hayabusa nem csak az autópályák királya, de túrákra is remekül használható. Ma már 20 lóerővel erősebb az erőforrás, a motor lényege viszont nem változott.
Suzuki GSX-R 1000
GSX-R Lényegében a Hayabusa is a GSX-R család tagja, azonban a 600, 750 és 1000 köbcentiméteres gépek másról szólnak. Pehelysúly, rengeteg lóerő, és közút mellett a versenypályai használatra is alkalmasak – sőt inkább erre tervezik őket. Habár a legtöbb gyártó már régóta csak 600 és 1000 köbcentiméteres sportmotorokban gondolkodik, a Suzuki meglepő méretű vásárlóréteget épített ki a 750-es modellhez is. A GSX-R sorozat soros négyhengeres erőforrásokkal készül, melyek jelenleg 124, 148 és 182 lóerőt adnak le.
Suzuki GSX-S 750
GSX-S A 750-es GSX-R erőforrását felhasználva készült el a gyártó naked motorja, melyből jövőre literes változatok is készülnek. Az S sorozat nem a versenypályára készült, így az üléspozíció és a teljesítmény-leadás sokkal barátságosabb lett. A GSR 750 teljesen eltér a Bandit filozófiájától, sokkal modernebb külsővel, alumínium vázzal és fordított első felfüggesztéssel érkezik – a GSR750 2015-től GSX-S750 néven fut .
Suzuki SFV 650
SFV 650 Ha már a Bandit szóba került, akkor az SFV 650 az SV utódja. A V-kettes motorral szerelt típus vonalai sokat gömbölyödtek, némely szögből már szinte Ducati szerűen hatnak. Habár 71 lóerő nem hangzik soknak, az SFV keskeny építése, és nyomatékos középső fordulatszám-tartománya élvezetes utcai motorrá teszi.
Suzuki Inazuma 250
Inazuma és TU 250 A Suzuki két kismotort is kínál soros kéthengeres erőforrásokkal. A gyártó az alacsony árért teljes értékű motort próbál adni, melyek közül az Inazuma egy kis naked motor látszatát kelti, míg a TU egy retro bringáét. Az idei évben megjelent az Inazuma F modell, mely teljes borítást kapott.
Suzuki GSX650F
GSX-650F és GSX-1250FA Soros négyhengeres erőforrások, melyeknél az optimális teljesítményleadás volt a fő szempont. A vezetőbarát gépek injektoros szívvel, hagyományos első teleszkópokkal, és ABS blokkolásgátlóval szerelt fékekkel kaphatóak.
Suzuki Bandit 1250S
Bandit A GSX-F modellek teljes borítással érkeznek, míg a Bandit ugyanezen alapokkal rendelkezik, idomai viszont csupán félig borítják a vasat. Természetesen különböző lett a fejidom is, így a Bandit messziről felismerhető! Kapható 650 és 1250 köbcentiméteres erőforrásokkal.
Suzuki DL1000 V-Strom
V-Strom A gyártó kalandor motorja immáron 2002-óta a V-Strom, melyből 650 és 1000 köbcentiméteres modellek is készülnek. Mindkét erőforrás 90 fokos V-kettes, és mindkettőből készül Adventure változat az igazi kalandorok számára. A literes változat megújult külseje könnyen felismerhetővé tette a típust, s immáron az összes modell ABS fékrendszerrel van felszerelve.
Suzuki Intruder/Boulevard M1800R BOSS
Intruder A gyártó cruisere 800, 1500 és 1800 köbcentiméteres 45 fokos V-kettes erőforrásokkal kapható. Az M modellek kissé modernebb hatású méretes fejidommal érkeznek, míg a C modellek klasszikus körfényszóróval – melyhez a T modelleknél túraplexi is jár. Az 1800-as BOSS változat fényezése még agresszívabbá teszi a chopper külsejét.