Tesztek

Suzuki Burgman 125, full extrás “teszkójárat”

Egy igazi guruló bevásárló kosár, mely kiváló társad lesz a nyugodt hétköznapokra.
Euromotor2
MotoStar

Egy igazi guruló bevásárló kosár, mely kiváló társad lesz a nyugodt hétköznapokra.

Az ezres gixer után idén ez a második Suzuki, amit tesztelhettem. A MotoGP közvetítések szüneteiben elég gyakran lehet látni ennek a kis Burgmannak a reklámját, amiben Del Piero halál nyugiban közlekedik, és persze hivatására kicsit rájátszva focizik egyet a parkban. Na ez a motor pont arra való! Na meg -Del Pierrot nem direkte bántva- egy kicsit csajos is. A hatalmasnak éppen nem mondható teljesítménnyel és a hatalmas csomagtérrel jól elboldogulhat az asszonyka egy-egy bevásárlás alkalmával.

Suzuki Burgman 125 oldalról

Budaörsről az autópályán keresztül Budapestre vezetett az első utam vele, ami nem volt túl jó kezdet a megismerkedésünkre. Úgy gondoltam, hogy jobb lett volna, ha a régi 70-es út felé vettem volna az irányt, amíg fel nem gyorsult 80 fölé. Ott viszont nem várt módon egy kicsit élénkebbnek mutatkozott a robogó, már-már “száguldottunk”. Ennek igen megörültem, mert ha ezt a tempót lehet vele tartani, akkor egész élvezetessé válhat a közlekedés a kicsikével. A gyorsulása viszont a kis polskis fénykoromat juttatták eszembe. Az előző gixeres élményeket nagyon mélyre dugva, férfi mivoltom objektíven kezelve, megpróbáltam egy kicsit női szemmel is szemügyre venni a Burgmant, mert szerintem ez inkább a lányok közlekedési eszköze lehet.

Egy videó, amin a Burgman még engem is szóra bír
Külső

A csinos idomok alatt hatalmas rakteret lehet találni, ami a legszembetűnőbb ismertetőjele ennek a kis Burgmannak. A másik jellegzetessége a többi burgonyához képest a fölfelé csúcsosodó első lámpa, ami nekem egy cápát idéz. A hatalmas plexi hűvös időben nagyon jól jöhet, hiszen nagyon jól eltereli a menetszelet a vezetőről, ám most a hőségriadó idején ez a kis menetszél is maga lett volna a mennyország. Viszonyítás kérdése ugye.

A plexi alatt található műszerfal is belépő szintű, semmi felesleges dolgot nem tartalmaz, csak az éppen nélkülözhetetlen adatokat szolgáltatja. Ezek a hűtővíz hőmérsékletét, a kilométerórát és a benzinszintjelző adatait szolgáltatják. Van még egy kis digitális óra is a fordulatszámmérőn belül, amiről a napi kilométert és a pontos időt lehet leolvasni. A kormányszarv elég magasan van, de a kezelőszervek nagyon jól kézre esnek.

A kormányra szerelték a tükröket is, amik elég szélesen vannak ahhoz, hogy jól lássuk bennük a mögöttünk lévő forgalmat. Ami nagy segítség lehet a nőknek is, az az, hogy a napi vásárlásból hazafelé nem kell hátizsákot cipelniük. Ugyanis rengeteg csomagot képes elnyelni a rettenetesen széles ülés alatti tárolóhely, amiben két zárt sisakot is egymás mellé lehet rakni. Sőt van még egy nagyobb kesztyűtartó és kis tároló rekesz is a kormány alatt.

Suzuki Burgman 125 tároló rekeszeSuzuki Burgman 125 kesztyűtartója

Az utolsó szempont, ami miatt lányos titulust kaphat még, azt az alacsony ülésmagasságának köszönheti, amitől a kistermetű asszonykáknak könnyebben leér a lábuk a talajra.

Motor és váltó

A 12 lóerős motor nem egy izompacsirta, de a mindennapos kisvárosi közlekedésre kiválóan alkalmas. Alacsony fogyasztás mellett (kb. 3-4 Liter között) lehet vele pöfögni, ennek viszont az az ára, hogy a gyorsulástól nem fog az alkarunk egy kicsit sem megnyúlni.

Egyébként kiegyensúlyozottan működött mindvégig a kis 125 köbcentis erőforrás. A hűtéséről egy hatalmas vízhűtő gondoskodik, ami a nagy forróságban is jól megállta a helyét. A röpsúlyos váltó egy kicsit a legerősebb tartomány alatt tartja a motor fordulatát, amitől a gyorsulás nem 100%-os, de a végsebesség közelében megmutatkoznak a jól elrejtett tartalékok. Ez a tulajdonság az élettartamban viszont biztosan jól fog jelentkezni.

Váz és futómű

A hagyományos teleszkópvillával és 13-as kerékkel megáldott első futóművet elsőre úgy éreztem, hogy kissé nehézkes és kicsit bizonytalan, mert a kanyar bejáratoknál elkezdi tolni az elejét a kanyar külső íve felé. Ez megszokást igényel.

Pacsorasz Viktor, filmes kollega másodvéleménye

Sok reklámfilmet rendeztem / vágtam már életemben, de még egyik sem volt annyira objektív és pontos a hirdetett termék megjelenítését illetően, mint az új Burgman reklámok Alessandro Del Pieroval. És ez rendkívül becsülendő abban a világban, amiben szinte kötelező hazudni.

De miben is áll ez az őszinteség? Ha valaki nem látta volna a reklámokat a MotoGP közvetítések idegesítő megszakításaként, a lenti médiatárunkban megnézheti őket. (A legjellemzőbb klippet persze nem találtam.)

Ami kimaradt: Alessandro Del Piero gondtalanul suhan a Burgmanjával és közben önfeledten fütyürészik. Ez 100%-os pontosággal leírja azt, amit ettől a motortól várhatunk. A gép kényelmes, könnyen vezethető, nem igazán erős, de a nyugodt haladáshoz pont megfelel. Viszont Del Piero nem túl magas kb. 175 cm. Ez a méret az ideális a motorhoz. Del Piero egy elismert csatár az olasz futballban. Ennél fogva valószínűleg nem zavarják az ütések (rúgások), amik érik. Az olasz védők vannak olyan kegyetlenek, mint a magyar utak. Szóval az a futómű, ami sima aszfalton pontos és kezes, Magyarországon pattogós és kényelmetlen. Nálunk csak a legjobb futómű az, ami eléri a megfelelő szintet. A Burgmané csak egyszerűen jó, ami sajnos nálunk kevés.

Az egyik reklámban a focista nyugodtan labdázgat egy parkban. Ez megint csak abszolút őszinte jelenet, mert akkora csomagtartója van a robogónak, hogy a sisak mellett egy focilabda is simán belefér.

Ez a gép nem motorbuziknak, hanem a nyugodt, gazdaságos közlekedést előnyben részesítőknek való. Del Piero a focipályán valószínűleg kiéli minden agresszivitását és adrenalin-szomját, így az utakra egy nyugodt, udvarias és vidám sofőrt kap a Burgonya. Hát nem ez a fontos?

Kimentem vele a Kakucsringre is, hogy rendesen ki tudjam motorozni a határait. Ezek mellett az ideális körülmények mellett, simán le lehetet odáig dönteni, hogy a motor alját burkoló idom leér, mindenféle megcsúszás nélkül. No azért túl nagy kanyarsebességre nem kell számítani itt sem és az utcán sem. Ez nem arra van kitalálva. A hátulja nagyon stabil, annak ellenére, hogy az csak 12 colos keréken gurul. Ez a kettősség nem nagyon kedvez az egyensúlynak.

 
Fék

Nagyon biztonságos!!! A dual rendszernek köszönhetően hihetetlenül rövid féktávokat lehet venni. Az első féknyeregben három dugattyú található, amiből kettőt az első fékkar mozgat, a harmadikat pedig a hátsó. Ez természetesen a hátsókereket is lassítja, így a fékhatás nagyon erős. Nagyon rövid idő alatt, biztonságosan meg lehet állítani a kis Burgmant, ha valami vészhelyzet adódna.

Utascipelés

Annyira széles az ülése, hogy én még ilyet egyetlen robogón sem láttam, amitől persze kényelmes is. A vezető derekát egy magasítás kényezteti, míg az utas e mögött terpeszkedhet. A lábtartó is kényelmesen van elhelyezve, ebből a szempontból is perfekt a legkisebb Burgman.

Összegzés

Mint ahogy a kisfilmben is mondtam, ez egy nőnek a legjobb választás, de el lehet csenni tőle egy-két körre, és ha nyugodtan próbálunk vele kirándulni, vagy ügyeket intézni, akkor nem fog csalódást okozni az erősebb nem képviselőinek sem.

Médiatár

Comments

comments

Cimkék

Specifications

  • No specification found :(