Tesztek

Suzuki GSXR 1000R pályán és a számok bűvöletében

Utcán már teszteltük a GSXR-t, most eljött az ideje egy pályázásnak is
Euromotor3
MotoStar

Adósak vagyunk még nektek az új SuzukiGSXR1000 teljesítményadataival, amelyek az utcai tesztből kimaradtak. Ago épp beteg volt, amikor az utcai tesztet készítettük, így nem tudtuk leméretni a valós teljesítményét a gépnek. Amit nem is bánom így utólag, mert a következő tesztre az R-es változatot kaptuk meg Akrapovic kipufogóval. Több se kellett, Győrfi Alennel nekivágtunk egy gyorsteszt elkészítésének. Lementünk a Pannóringre, hogy mégis autentikus környezetben próbálhassuk ki a versenymotor alapot.

De jó kis délután volt…

Amint megérkeztünk, Alen rögtön fel is szereltetett egy pár Dunlop slicket a GSXR-re, hogy a tapadás a maximális legyen. Persze nem egy sima slicket, hanem amit a Moto2-ben használnak, pontosan olyat. Bizony!

120/75-17 és 195/75-17 méretűek a Moto2 gumijai, a hatalmas oldalfalnak köszönhetően sokkal nagyobb kanyarsebesség érhető el, mint a szokásos /50,/55,/60-as gumikhoz képest.

Atyaég! Én még ilyen jól tapadó gumival sohasem mentem, bemelegítés után tenyérrel érintettem, hogy megnézzem a hőfokát, és hozzáragadt a kezem.

Ez nem vicc, tényleg! Nagyon durván tapadt a Dunlop és a profilja is olyan volt, amivel én a legjobban szeretek motorozni. Ezt megírtam a FireBlade teszten is. Pályán ott is a Dunlop volt a legjobb, igaz, itt csak a SuperStock D212 gumival mehettünk.


FireBlade pályán és utcán – Honda CBR1000RR teszt


Először Alen ment a GSXR-rel, mivel az Ő véleménye fontosabb ennél a motornál, mint az enyém, hiszen ő még aktív versenyző, én pedig 10 éve (amikor Ő Európa bajnok lett) versenyeztem utoljára. Neki is fontos volt egy 1000-es gépet kipróbálni, mivel a 600-as géposztály sorsa még nem biztos, így lehet, hogy neki is 1000-esre kell váltania jövőre.

Alen onboard köreit itt megnézhetitek és a motor hangja az Akrapoviccal is jól hallatszik, de eltalálta a kamerát egy bogár, ezért kb a felétől ő is utazik a képen 🙂

ALEN véleménye

A motoron nagyon jól éreztem magam, hiszen csodás időjárás volt és jó társaság az úton, ami egy teszthez elengedhetetlen. A kezelhetősége szinte egyenesen tökéletes, a futómű kellemesen sportos, de pályára kezdőknek igen jó benyomást kelthet. Nos az egyenesekben sem kell szégyenkeznie hiszen a leadott erő az “kezet nyújtó” érzés. A gyorsváltó számomra lehetett volna kicsit gyorsabb. A kipörgésgátló használata igen előnyös dolog, és ahogy állítja az ember minden rezzenésre reagál az elektronika. Kipróbáltam mindenfele elektronika kikapcsolásával is, akkor már bőszen csavargatta a kis hátsóját kigyorsításokon, úgy azért még élvezetesebb volt a menet.

Egyszóval azt kell mondanom, hogy szinte egy ízig-vérig versenymotoron ülhettem lámpával és tükörrel😊.


Köszönöm a lehetőséget a tesztmotornak, Pannóniaringnek és a Suzuki Magyarországnak, akik lehetővé tették. A Déli Városkapunak, akik Dunlop gumikat biztosították a teszt idejére a tökéletes tapadást, a Vesrah fékbetetnek pedig a tuti megállást!😊

Természetesen én sem hagyhattam ki a lehetőséget, hiszen pályára én is nagyon szeretek járni, főleg amikor üres és a nyílt napozók nem akarnak felöklelni egy-egy nyílt napon. (Már nem is járok, mert nem győzném a mások által okozott károkat kifizetni.)

Itt a Pannóniaringen viszont tökéletes körülmények fogadtak bennünket. Üres pályán 20-24 fokos levegő hőmérsékleten és napsütésben próbálgathattuk a GSXR1000R-t, csak sajnos nem sokáig, pedig egész nap motorozgattunk volna…

A futóműről én is csak jókat tudok mondani, de messze nem mentem olyan tempót, mint Alen. Hihetetlenül kezes a gép, a kanyarodásra elég csak rágondolni és máris ott vagy, ahová képzelted magad. A Pannóringen van pár híres mélyedés az aszfalton, pl. a célegyenesre fordító kanyarban is, amit elég nehéz kikerülni. Ugyanakkor szépen dolgozta ki az útegyenetlenségeket a patronos SHOWA BFF első teleszkóp -Balance Free Front- és a SHOWA BFRC Lite hátsó lengéscsillapító. -Balance Free Rear Cushion Lite-
A változó szelepvezérlésű motorból előtörő erő is hihetetlenül lerövidíti az egyeneseket. A változó szelepvezérlésből semmit sem lehet érezni. Nem változik a motor hangja és nincs egy lórugás sem, amikor nagyobbat nyit a szelep. Ügyesen kitalált szerkezet az biztos, csak kérdés, hogy érdemes volt-e vele bonyolítani a GSXR-t?


Suzuki Racing Változó Szelepvezérlés

A Suzuki Racing Variable Valve Timing (SR-VVT) rendszer, amelyet a MotoGP versenyekre fejlesztett ki a Suzuki. A más gyártók által használt bonyolult rendszerektől eltérően az SR-VVT rendszer egyszerűbb, tömörebb és könnyebb. A rendszer a szívóoldali vezérműtengely-lánckerékbe és a szomszédos terelőlemezbe van beépítve, amely 12 acélgolyót használ – ezek a szívóoldali vezérműtengely-lánckerék ferde sugárirányú hornyai és a vezérműtengelyhez közvetlenül csatlakozó terelőlemez egyenes sugárirányú hornyai között helyezkednek el. Amint a centrifugális erő magas fordulatszámon szorítja a golyókat kifelé, az eltérő irányú hornyok igazodnak egymáshoz, elforgatják a vezérműtengely-lánckerék pozícióját a vezérműtengelyen, és késleltetik a szívóoldali vezérmű időzítését. Ennek következtében a magas fordulatszámú teljesítmény megnő.


Ami nem tetszett

A futómű és a motorerő érzésre teljesen rendben van, a gyorsváltó nekem sem tetszett annyira. Túl sok ideig szakítja meg a gyújtást, amitől nagyot bólint a gép felváltásoknál és ennek a példánynak volt már valami baja a 3-as fokozattal, mert az fel és visszaváltásnál is mindig nagyon furcsán kapcsolódott.

A Brembo féknyergekhez társított gumifékcsövek nagyon szivacsossá teszik a nyomáspontot. Nem értem egy ilyen majdnem hatmilliós motornál, ami ugye versenyalapnak készül, miért nem raknak fémhálós fékcsöveket?! Az összes olasz motoron már alapból ilyen fémfékcső van és betonbiztos nyomáspontjuk.

Az ABS már ezen a gépen is együtt dolgozik a giroszkóppal, de hogyan is működik pontosan?


Motion Track ABS fékrendszer

Az új GSX-R1000R modell és a normál GSX-R1000 modell ABS változata az új Motion Track fékrendszerrel van felszerelve, amely együttműködik a tehetetlenségmérő egységgel (IMU). Az IMU 6 irányban és 3 tengelyen (hossz, kereszt- és függőleges tengelyen) figyeli folyamatosan a jármű mozgását. Az IMU adatainak segítségével a Motion Track fékrendszer csökkenti a versenypályán a hátsó kerék felemelkedését nagyon erős fékezéskor, és különösen hatékony megoldás lejtős pályaszakaszokon. Továbbá a GSX-R1000R modellen a rendszer optimalizálja a fékerőt a motorkerékpár bedőlésekor.


Tehát a jó kis pályázás után kíváncsi voltam a teljesítményadatokra is, így még aznap este meglátogattam az Agomotors bázisát egy gyors teljesítménymérésre, amelynek ez lett az eredménye.

176 lóerő, 106 Nm nyomaték a hátsókeréken mérve. Ez ha átszámoljuk a főtengelyre vetítve, akkor kb 203 lóerőnek felel meg, ami hozza a gyár által megadott legnagyobb teljesítményt, de ezen a gépen már egy Euro4-es Akrapovic kipufogó is volt, amely inkább csak a súlycsökentés miatt volt rajta és a GSXR szépségét hivatott javítani.

Érdekes még az előző modellel való összehasonlítás (a grafikonon a kék jelenti a régi adatait), mert ott jól látszik, hogy az újat a fordulatszám növelésével tudták erősíteni, addig a régi sokkal nyomatékosabb volt az alsó fordulatszám-tartományban. Az lett volna a tuti, ha azt megtartva lesz erősebb az új.

Az, hogy ez milyen a Kawasaki ezreséhez képest, azt pedig itt láthatjátok. Tehát nagy csodák nincsenek, pedig ezen már az euro4-es kémény is le volt cserélve.

  • ZX10 2011-es modell zöld csík: 181,28 lóerő

  • ZX10 2016-os modell piros csík: 186,73 lóerő

  • CBR1000RR 2017-es modell: 166,46 lóerő

Összegezve elmondhatjuk, hogy a GSXR1000 az utcai és a pályateszt alapján is jobb lett az elődjénél, de főleg a futómű fejlődött sokat. A motorból nagy csodákat már nem lehet kipréselni úgy, hogy tartós is legyen a blokk.

A Superbike modellek árai:


Az utcai tesztet itt találjátok:


A Király visszatért – Suzuki GSX-R1000 L7 teszt

A GSXR-hez kapható kipufogókról szóló cikket pedig itt:

Kipufogóvariációk az új GSXR1000-hez

A csodás fotókat és teszten használt Vesrah fékbetéteket köszönjük az EuroMotoRacing Kft képviselőjének Győrffy Álmosnak! 🙂

 

Comments

comments

Hozzászólok

Kattincs a cikk hozzászóláshoz

KTM

Hírlevél feliratkozás



INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

MPS Vespa-MV