Csatlakozz hozzánk

Hírek

Tóth Imi hatalmasat bukott Aragonban (frissítve)

Talma és Németh Balu után ma Tóth Imit érte el a balszerencse: az aragoni futam első körében bukott, agyrázkódást szenvedett és kulcscsontját tölte, így nemhogy a hétvége ért bosszantóan hamar véget számára, de még a következő futamon sem tud indulni

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Joggal mondhatjuk, hogy a 2013-as év eddig nem volt túl kegyes a magyar versenyzőkhöz. Németh Balázs és Talmácsi Gábor Ausztráliában szerzett sérülései után ma sajnos Tóth Imre következett.

Amilyen jól indult a mai nap, annyira rosszul végződött Imi számára, hiszen a futam első körében hatalmasat bukott. Az esés következtében agyrázkódást szenvedett és jobb kulcscsontját törte, így biztosan ki kell, hogy hagyja a következő, asseni futamot. Kérdéses még a monzai indulás is, ahol tavaly egy hajszállal maradt le a dobogóról és a negyedik helyre hozta be Hondáját.

A futamról még nem tudott nyilatkozni, mert a fejét ért ütéstől és a fájdalomcsillapítóktól kába, de annyit megtudtunk tőle, hogy mi okozta a bukást. A rajt után még teljesen összetett mezőnyben hatalmasat fékeztek előtte. Imi nem tudta elkerülni az ütközést és gyakorlatilag katapultált a CBR nyergéből. Az esetet a másik versenyző szerencsésen megúszta.

Frissítve – 2013. 04. 15. – A kórházból
jelentjük…

Tóth Imi tegnap az aragóniai futam első körében hatalmasat bukott,
melynek következtében agyrázkódást és kulcscsonttörést szenvedett. Azóta a
barcelonai Dexeus egyetemi kórházban ápolják. A sérülés műtétet igényel, melyet
a motorversenyzők körében jól ismert Mir Doktor fog majd végezni, aki számos
pilótát „rakott már össze”.  Sajnos
a törés elég komplex, ezért bonyolultabb operációra kell számítani és nem
kerülhető el a ’vasalás-csavarozás’ sem.  A beavatkozást a várhatóan hosszú
időtartama miatt holnap reggelre ütemezték. 

A mai napon még MR vizsgálat és az
altatáshoz szükséges előkészületek várnak Imire, aki a körülményekhez képest jól
van. Igaz, éjszaka nem sokat tudott aludni a fájdalomtól, de ennek ellenére már
a monzai visszatérésen gondolkodik! Amennyiben minden a tervek szerint alakul,
úgy szerdán már hazarepülhet a motoros, hogy hazai környezetben kezdhesse meg a
felépülést és a rehabilitációs folyamatot!

Tóth Imi nagy reményekkel vágott neki a futamnak, de a vége bukás lett. Ezzel sajnos a sorozat következő versenyein való részvétel is kétségessé vált számára

Több szempontból is bosszantó, hogy így alakult a mai futam. Elsősorban természetesen a sérülés miatt, másodsorban pedig azért, mert ígéretes verseny előtt álltunk. Napról napra javultak az időeredményeink, a pontszerző helyektől mindössze 5 pozícióra rajtoltunk. A bemelegítésen pedig a 17. helyen végeztünk. Minden adott volt tehát egy tökéletes futamhoz. A sérülés jellegéből adódóan hosszas felépülésre számíthatunk és pechünkre most nincs 5 szabad hét erre, mint Balázsnak Ausztrália után. Ráadásul Imi két kedvenc pályája következik, az asseni és a monzai, ahol mindig jól szerepelt. Assent biztosan kihagyja, Monzáról még nem nyilatkozunk, majd csak a beavatkozás után, mert sajnos elkerülhetetlen a műtét. Az operációt hétfő délután vagy kedd reggel végzi majd Barcelonában az az orvos, aki több neves pilótát is ’összerakott’ már! Örülök, hogy Talma ezúttal megúszta sérülés nélkül és gratulálok Balázsnak a 16. helyhez! És végül, de nem utolsó sorban nem hagyhatom szó nélkül Alex Schacht teljesítményét, hiszen Imi bukása után ő képviselte a csapatomat a Supersport mezőnyében. Nem is akárhogy: a 28. rajkockából indulva a 17. helyen ért célba! Ez különösen nagy szó, mert még csak a második 600-as VB futama volt ez a mai. Nagyon elégedett vagyok a teljesítményével, ígéretes pilótának tartom!” – összegezte a történteket Tóth Imre csapatfőnök.

Alex Schacht elégedett a vasárnapi eredménnyel, nem véletlenül: 11 pozíciót javítva kis híján pontszerző helyen zárt

Alex Schacht tehát 11 helyet javítva majdnem pontszerző lett.

Először is nagyon sajnálom, ami a csapattársammal történt. A reggeli nyilatkozatomban még viccelődtem is, hogy a futamon le akarom hagyni, de semmiképp nem így gondoltam! Remélem, hamar felépül majd! Visszatérve a versenyhez, teljesen elégedett vagyok az eredménnyel! A Hondám – a pénteki nehézségektől eltekintve – jól muzsikált és úgy tűnik, kezdem felvenni a mezőnnyel a ritmust! A rajtom nagyon jól sikerült és az első körben már a 22. helyen álltam. A második körtől pedig a Coghlan-Menghi-Tamburini trióval meccseltem szinte végig. Nagyon élveztem ezt a futamot és már alig várom a következőt!” – nyilatkozta Imi dán csapattársa.

Szombati előzmények:

Az idei első európai futamnak otthont adó aragoni aszfaltcsíkon a mai napon is megfelelő időjárás fogadta a versenyzőket. Tegnap még technikai gondokkal küzdöttek a Racing Team Toth pilótái, de a csapat szerelőinek és a Motec mérnökeinek köszönhetően sikerült orvosolni a problémákat.

Tóth Imiék hosszasan tanácskoztak az elektronikai cég szakembereivel, és már a szabadedzés eredménye azt sugallta, hogy jó irányban indultak el a megoldást illetően.

Már reggel éreztem, hogy nem volt hiába való a több órás fejtörés. Végre működött az időmérőm is, tehát láttam, hogy mennyit kell még mennem és mennyit kell, hogy gyorsuljak. Ez nagyon sokat számít! A motorféken is sikerült javítanunk és a tempóm is jó volt. A kvalifikációra keményítettünk a futóművön és másfél másodpercet gyorsultam. Az időeredményemmel elégedett vagyok, de azt gondolom, hogy jó pár tizedet hagytunk bent. A második körömben voltam a leggyorsabb, de abban is volt némi hiba. Később kipróbáltam még két abroncsot, amikkel megközelítettem ugyan az legjobb időmet, de javítani nem tudtam. A telemetrián látszik, hogy a hátsó csillapítás nagyon összeült valamiért, úgyhogy elvittük az Öhlins-hez a rugóstagot. Emiatt érezhettem, hogy a motor eleje mind a kanyarbemenetnél, mind a kigyorsításoknál elkönnyült. A helyezésemmel nem vagyok elégedett, előbb szerettem volna végezni, főként, hogy az utolsó 10 percig még a 15. rajtkocka volt az enyém. A mezőny nagyon szoros, ezért azt gondolom, hogy reális esélyünk van a pontszerzésre! Ez a legfőbb célom: egy jó rajt és a pontszerzés. Eddig egyre jobban működött minden, edzésről-edzésre gyorsultunk, úgyhogy nem is szeretnénk itt megállni!

A technikán sikerült sokat javítani, így reális cél a jó rajt és a pontszerzés holnapra

Alex Schacht is az elektronikára panaszkodott pénteken, de – ellentétben az Ausztrál futammal- a váltóval és a kuplunggal most nem volt gondja.

Sokkal jobb volt ma a motorom, ezért jobb volt a feeling is, mint tegnap. A szabadedzésen és a kvalifikáción is fejlődtünk, gyorsultunk. Nem volt technikai problémánk sem, úgyhogy nagyon várom a holnapi futamot! Szeretnék minél jobb eredményt elérni! A csapattal maximálisan elégedett vagyok, jól érzem itt magam!”

EREDMÉNYEK:

2. szabadedzés:
22. Tóth Imre 2’04.223
28. Alex Schacht 2’05.732

2. időmérő edzés és rajtsorrend:
20. Tóth Imre 2’03.692
28. Alex Schacht 2’04.824

Pénteki előzmények:

Öt hét kihagyás után folytatódik a Supersport Világbajnokság 2013-as szezonja. Az idei első európai futamnak a spanyolországi Aragón versenypálya ad otthont. Hat magyar versenyző is megméretteti magát ezen a hétvégén. Tóth Imi, Németh Balázs és Talma a Supersport mezőnyében, Győrfi Alen a Superstock1000-ben, míg Sebestyén Peti és Bódis Ricskó a European Junior Cup-ban állnak majd rajthoz. Nem mindennapi hétvége elé nézünk tehát. Ma az első edzésnap zajlott

Az időjárás az itthonihoz hasonló kellemes, tavaszias volt az első edzésnapon. Hiába a hosszú kényszerpihenő, Tóthéknak tesztelni sajnos nem volt lehetőségük. Ez a tény, és a még mindig gyengélkedő PTR technika rá is nyomta bélyegét az első edzésnapra.

Tóth Imi motorjának elektronikája még közel sem tökéletes, de igyekeznek, hogy holnap már jobb eredmények szülessenek

Tóth Imi már a szabadedzésen panaszkodott a motorerőre, de abban bízott, hogy a blokkcsere megoldás lesz majd a problémára. Nem így lett.

A reggeli időn azért bőven sikerült javítanom, de egyáltalán nem vagyok elégedett, mert sem a traction control (kipörgés-gátló) nem működött megfelelően, sem az időmérőm. Úgyhogy itt elektronikával eléggé el vagyunk csúszva. Most össze fogunk ülni a telemetriásommal és a Motec-esekkel (Imi Motec elektronikát használ – a szerk.), hogy megnézzük, mit tehetünk! Remélem holnapra sikerül orvosolni ezt a gondot. Mindemellett a blokkal sem voltam túl elégedett, de ez adódhat az elektronikus problémából is, úgyhogy egyelőre nem állunk túl jól! Bőven lesz mit dolgoznunk, holnap reggel pedig meglátjuk, hogy mennyire volt eredményes a munka!” – mondta a versenyző.

A csapat dán pilótája, Alex Schacht – aki ebben a szezonban debütál a Supersport600-as kategóriában – így összegezte a mai napot:

Nagyon vártam már, hogy újra motorra ülhessek! Hosszú volt ez a kihagyás Ausztrália után! A szabadedzésen volt egy stratégiánk, amit sikerült is tartanunk. Igaz, jobb eredményt vártunk, de összességében hoztuk a tervezettet. Nekem is volt némi gondom az elektronikával, ami sajnos az időmérőn is fennállt. De ez alkalommal a váltó és a fék legalább működött! Holnap ki fogunk próbálni egy másik beállítást, amivel remélem, hogy pozitív irányban mozdulunk majd el. Mindenképp szeretnék javítani!

Alex Schacht-nak is akadtak technikai problémái, de összességében elégedett az eredménnyel

EREDMÉNYEK:

1. szabadedzés:
20. Tóth Imre 2’05.842
29. Alex Schacht 2’05.857

2. szabadedzés:
23. Tóth Imre 2’05.088
29. Alex Schacht 2’06.112

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending