Csatlakozz hozzánk

Hírek

SuperMoto OB 2010, 3. forduló

Harmadjára a PannoniRingen jöttek össze a szupermotosok az OB és az AlpokAdria versenyeire

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A supermoto OB 2010-es szezonjának harmadik fordulóját a Pannoniaringi gokartpályán rendezte meg a MAMS. Az 1071m hosszú, alapból 16 kanyarból álló pálya remek helyszíneként szolgál a hasonló, kisebb tempójú versenyeknek, hiszen a nagy pálya adta profi környezetet ez is élvezi. Tökéletes az aszfalt minősége, alaposan megtervezett a vonalvezetés, tágas a parkoló, az infrastruktúra fejlett, és apróság, de még rendes étterem is működik a parkoló mellett. Mindezek mellett, az Alpok-Adriával összevont OB napján még az idő is tökéletes volt, tehát minden adottnak tűnt a jó versenyekhez.

Sajnos a két kategória, a Prestige és az Open mezőnye aggasztóan kicsi volt. Előbbiben ezennel összesen 9-en, utóbbiban 7-en indultak, így lehet, hogy az edzéseket közösen tartották meg az összesen 16 fős társaságnak. Amúgy közülük négy magyar képviselte hazánkat: Bencsik Dániel, Kecskeméti Márk, Ónodi Benjámin és Csuka Gyula.


A külföldiek megint nagyon erősek voltak

Prestige kategória

A Prestige kategória legjobb magyarja, Kecskeméti Márk egy viszonylag komoly csuklósérülésen van túl, ami az edzések is kiestek, így ezen a pannoniaringi fordulón még nem várta magától a legjobb formáját. Az időmérő edzésen a 6. hellyel a középmezőnybe kvalifikálta a KTM-jét, pedig délelőtt a mért szabadedzésen 5. is tudott lenni. Ismerve Márk magabiztos versenytempóját, délután a dobogó utáni hely valamelyike tűnt reálisnak. A másik hazánk fia, Ónodi Benjámin ugyan szinte pontosan 1 másodpercet faragott első edzése idejéből, ám sajnos ezzel is csak utolsó tudott lenni. A futamokra egyértelműen gyorsulnia kellene, mert 1-2 mp-cel lassabb a többieknél.

Az nem volt kérdés, hogy a dobogót a külföldi nagyágyúk darabolják fel maguknak, de a további pontokért még az övéknél is nagyobb csatára számítottunk. Az első verseny rajtját Benjámin rettentően jól kapta el. Először 5-ként, majd folytatva a meglepetést az első kör végén már 3-ként fordult. Védekező motorozással pár körig tartani tudta a mögötte jövőt, a végén ezüsttel záró Mihelcic Rok-ot, de végül győzött a tempókülönbség. Innen Benji folyamatosan csúszott vissza, mígnem a rossz startot kezdő Kecskeméti Márk elé nem került. Kívülről is tisztán látszott, hogy Márk gyorsabb a honfitársnál, de a pálya adottságai miatt, illetve Benji stílusának köszönhetően nem tudott előzni. Hiába, pozícióharc volt, és másként nem tudta tartani a hatodik helyét. Aztán a 13. körben sajnos összeért a két motor, és Márk átesett a kormányán. A frissen gyógyult csuklója miatt veszélyesnek tűnt a bukta, de szerencsére sem neki, sem a motornak nem lett baja. Az első futama viszont elúszott, Ónodi pedig megtartotta a kiharcolt helyét.


Benjámin végig maga mögött  tartotta a nála gyorsabb Márkot

A második futamot Márk ugyanúgy kezdte, azaz megint az utolsó helyre keveredve kellett felfelé másznia. Benjámin ezúttal 7-ként jött el az első körben. Márk hozta a jó időket, így a két magyar újra egymásra talált. Márknak szüksége lett volna a gyors előzésre, hogy még időben a többiek után eredhessen, de Benjámin ezúttal sem könnyítette meg a dolgát, defenzív versenyzéssel lassabb tempóra kényszerítette a 13-ast. Márknak kicsivel több, mint 5 köréig tartott maga mögé utasítani a másik magyart, de ezután már nem volt értelme tovább gyötörni a technikát, az élmezőny már nagyon messze járt. Biztonsági motorozással hatodikként zárt, Benji pedig mögötte.


A második rundban sikerült az előzés

Kecskeméti Márk (#13): “Az első futamon volt némi problémánk a gumiválasztással, és az áttételezéssel, de persze alkalmazkodni kellett és próbáltuk megoldani a helyzetet. A rajt kevésbé sikerült jól, nagyon nem így terveztem. Ráadásul később volt egy kis bakim is. Az előttem lévő srácot szerettem volna megelőzni, de nagyon hamar kezdett el fékezni, az én rövid féktávom pedig kevésnek bizonyult elkerülni őt, így összeértek a kerekek és sajnos elestem. A célom a negyedik hely lett volna, de ezzel elszállt a futam. A második rajtot a változatosság kedvéért újra elrontottam, majd elég megint beragadtam Benjámin mögé. 4-5 kör alatt meg tudtam ugyan előzni, de már annyira leszakadtam a mezőnytől, hogy inkább mentem egy biztonságit. Ha másik gumit, és más áttétellelt tettünk volna fel, nem lett volna gond azzal, hogy leszakadozok. Bár ha nem tartanak fel az elején, talán még arra sem lett volna szükség.”

Szerk.: “Láthatóan sokkal gyorsabb voltál Benjáminnál, de mindkét futamban tartott téged. Kívülről szűknek tűnt a pálya, ez az oka, hogy nem tudtad felhasználni ellene a tempóelőnyöd?”

Márk: “Nem csak ez az oka. Benjámin nagyon szélesen tud motorozni, ha akar, nagyon jól tudja zárni az íveket, és mindent megtesz annak érdekében, hogy ne előzzék meg. Az egyenesekben szlalomozik, ott kezd el fékezni, ahol más még húzza a gázt, úgyhogy nagyon kellemetlen ellenfél.”

Szerk.: “Hogy telt a verseny előtti időszak? Gondolok itt a sérülésedre is. Mennyire hatott az ki, erre a napra?”

Márk: “Hát, több mint hónapja volt egy csuklótörésem, letörött egy csontom és elszakadt egy szalagom. 3 hét pihi, gyógytorna, kenőcsök, tabletták, egy komplett patika, mire óvatosan elkezdtem motorozni. Nem mondhatnám, hogy 100%-os a kezem, kicsit meg is érzem a két verseny után, mert a felkészülés teljesen kiesett. Innentől kezdve viszont minden nap edzés: motorozás, krosszozás, konditerem. Szóval támadunk előre :)”

Open kategória

A hét Open kategóriás versenyző közül nem volt kérdés, hogy ki a legesélyesebb. Bencsik Dániel! Magasan és könnyedén nyerte az időmérő edzést, ami magyar szempontból elég unalmas, de persze eredményes két futam képét vetítette elénk. Természetesen azért emlékezzünk meg a másik magyarról is, Csuka Gyuláról, aki hatodikként rajtolhatott.

Az első versenyen be is jött a papírforma. Dani erőlködés nélkül rajt-cél győzelmet aratott, a többiek csak hátulról nézhették a 62-es rajtszámot, és a Beni feliratot a mezén. Csuka Gyula jól rajtolt, két pozíciót is fogott, aztán szép lassan lecsúszott az utolsó helyre, ami nem a hetedik, mert egy versenyző kiesett.

A második verseny sem tartogatott több izgalmat, Dániel tán még lazábban nyert, mint az előbb. Ez van, a többieknek most nem osztottak lapot. A másik magyar ezennel is jól rajtolt, sőt, ezt követően még előzni is tudott, de nem tudta tartani magát. Végül a tisztes ötödik helyen fejezhette be a nap utolsó versenyét.


Beni a rajtokban is verhetetlen volt

Bencsik Dániel (#62): “Szerencsére mindkét futamot sikerült megnyernem, ráadásul nagy fölénnyel. Az ellenfelek az első néhány kör után leszakadtak rólam, és így a saját tempómat tudtam motorozni. Végig arra törekedtem, hogy ne hibázzak, és megtartsam az első helyemet. Nagyjából erre számítottam, bár azt hittem kicsivel erősebb mezőny lesz, de szerencsére nem. …

A pálya tetszett nagyon, bár miután fellocsolták, kicsit csúszós volt az off-road rész miatt, de nem volt megoldhatatlan feladat. Az aszfaltos rész kicsit szűk volt, emiatt előzni nagyon nehéz volt rajta. Az időjárás nagyon jó volt, és kíméletes, hiszen nem esett. Igazi szikrázó napsütéses meleg volt, de nem volt nehéz koncentrálni, mi versenyzők ezt sokkal jobban szeretjük, mint az esőt.”

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

ohropax

INSTAGRAM

Trending