Forrás: MotoRace.hu
A Superbike és Supersport világbajnokság fenegyerekei most épp megérdemelt szabadságuk kellős közepén járnak, így még egy darabig nélkülöznünk kell Haslam és Biaggi parázs csatáit. Az idei sorozat különösen izgalmas és színvonalas, a rajongók alig várják a folytatást, de legalább nekünk is van egy szusszanásnyi időnk – mondjuk arra, hogy áttekintsük a szabályokat, méghozzá a jövőre bevezetendő változtatásokat.
A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség Superbike Bizottsága a jövő évi szabályokkal kapcsolatosan tartott ülésén felvázolta a főbb módosításokat. A megbeszélésen a fő támogató Infront Motorsport vezetője, a többszörös bajnok Paolo Flammini, Claude Danis, az FIM-től és Giulio Bardi, a csapatok képviseletében vettek részt Vito Ippolito, az FIM elnökének jelenlétében. A “nagyhatalmú urak” az alábbi főbb változtatásokat gondolták ki 2011-re.
Általános szabályok tekintetében:
– Az első szabadedzés a versenyhétvégék péntekének délelőttjén kerülnek majd megrendezésre.
– A Superbike kategóriában minden versenyző két motort használhat minden versenyhétvégén, a Superstock és Supersport géposztályban csak egy motor áll majd a versenyzők rendelkezésére, plusz egy csereblokk.
Műszaki jellegű változtatások kategóriánként:
Superbike:
– Szeptember végén dőlhet el, hogy mennyi lesz az új súlyhatár, 165, 166 vagy 167 kg közül kerül majd kiválasztásra az új limit. A minimális súly beállítására vonatkozó szabályok ennek megfelelően fognak változni.
– A motorvezérlési megoldásának meg kell egyeznie a széria modellen alkalmazottal és nem lesz lehetőség pl. a tuningtermékek katalógusára hivatkozva azok közül kiválasztott megoldásokkal módosítani a gyári specifikációt, mint az például az Aprilia esetében történt pár hónapja. Az RSV4-nél év közben tértek át a láncos vezérlésről a fogaskerekes megoldásra.
– Az első kerék felni szélességi mérete egységesen 3,50 coll lesz.

A gyári csapatok motorjai: szerencsére ismét komolyan veszik a gyártók a Superbike Világbajnokságot
Supersport:
– A Superbike osztályhoz hasonlóan a Supersport kategóriában is szeptemberben döntik el a súlyhatárt, várhatóan 161, 162 vagy 163 kg lesz.
– A versenymotor idomainak anyagát lehet majd módosítani a szériagéphez képest, de a karbon alkalmazása kizárt.
– A kevlár és karbon mint anyag a motoron kizárólag a motorkerékpár egyes szerkezeti elemeinek megerősítésére használható majd.
Superstock:
– A kategóriában résztvevő versenyzők életkorát 26 évben maximálják.
– A motorblokkon minden tömítés cserélhető.
– A versenymotor idomainak anyagát lehet majd módosítani a szériagéphez képest, de a karbon alkalmazása kizárt.
– A kevlár és karbon mint anyag a motoron kizárólag a motorkerékpár egyes szerkezeti elemeinek megerősítésére használható majd.