Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Superbike VB: új szabályok 2011-től

A szériaalapú VB-versengés jövő évi változtatásainak áttekintője

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Forrás: MotoRace.hu

A Superbike és Supersport világbajnokság fenegyerekei most épp megérdemelt szabadságuk kellős közepén járnak, így még egy darabig nélkülöznünk kell Haslam és Biaggi parázs csatáit. Az idei sorozat különösen izgalmas és színvonalas, a rajongók alig várják a folytatást, de legalább nekünk is van egy szusszanásnyi időnk – mondjuk arra, hogy áttekintsük a szabályokat, méghozzá a jövőre bevezetendő változtatásokat.

A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség Superbike Bizottsága a jövő évi szabályokkal kapcsolatosan tartott ülésén felvázolta a főbb módosításokat. A megbeszélésen a fő támogató Infront Motorsport vezetője, a többszörös bajnok Paolo Flammini, Claude Danis, az FIM-től és Giulio Bardi, a csapatok képviseletében vettek részt Vito Ippolito, az FIM elnökének jelenlétében. A “nagyhatalmú urak” az alábbi főbb változtatásokat gondolták ki 2011-re.

Általános szabályok tekintetében:

– Az első szabadedzés a versenyhétvégék péntekének délelőttjén kerülnek majd megrendezésre.
– A Superbike kategóriában minden versenyző két motort használhat minden versenyhétvégén, a Superstock és Supersport géposztályban csak egy motor áll majd a versenyzők rendelkezésére, plusz egy csereblokk.

Műszaki jellegű változtatások kategóriánként:

Superbike:
– Szeptember végén dőlhet el, hogy mennyi lesz az új súlyhatár, 165, 166 vagy 167 kg közül kerül majd kiválasztásra az új limit. A minimális súly beállítására vonatkozó szabályok ennek megfelelően fognak változni.
A motorvezérlési megoldásának meg kell egyeznie a széria modellen alkalmazottal és nem lesz lehetőség pl. a tuningtermékek katalógusára hivatkozva azok közül kiválasztott megoldásokkal módosítani a gyári specifikációt, mint az például az Aprilia esetében történt pár hónapja. Az RSV4-nél év közben tértek át a láncos vezérlésről a fogaskerekes megoldásra.
– Az első kerék felni szélességi mérete egységesen 3,50 coll lesz.


A gyári csapatok motorjai: szerencsére ismét komolyan veszik a gyártók a Superbike Világbajnokságot

Supersport:
– A Superbike osztályhoz hasonlóan a Supersport kategóriában is szeptemberben döntik el a súlyhatárt, várhatóan 161, 162 vagy 163 kg lesz.
– A versenymotor idomainak anyagát lehet majd módosítani a szériagéphez képest, de a karbon alkalmazása kizárt.
A kevlár és karbon mint anyag a motoron kizárólag a motorkerékpár egyes szerkezeti elemeinek megerősítésére használható majd.

Superstock:
– A kategóriában résztvevő versenyzők életkorát 26 évben maximálják.
– A motorblokkon minden tömítés cserélhető.
– A versenymotor idomainak anyagát lehet majd módosítani a szériagéphez képest, de a karbon alkalmazása kizárt.
A kevlár és karbon mint anyag a motoron kizárólag a motorkerékpár egyes szerkezeti elemeinek megerősítésére használható majd.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending