team toth phillip island teszt 2014
Hírek

Superbike vb: Tóthék, a magyarok

Állandó magyar versenyzők a vb-n a Superbike kategóriában - régóta álmodunk róla, id.Tóth Imre idénre megteremtette. Fia csapattársa - az első versenyen biztosan - Sebestyén Péter lesz, ő EVO-ban megy majd - így sikerültek a tesztek
Euromotor2
MotoStar

A tavalyi “kulcscsonttörős-döcögős”, anyagi és (ezáltal) technikai nehézségekben gazdag, eredményekben azonban szegény szezon után kevesen remélték, hogy a Racing Team Toth megújulhat, egyáltalán elindulhat a világbajnokságon. A csapat atyja és egyben legerősebb motorja, id. Tóth Imre azonban ismét nagyot álmodott: nemhogy vissza, hanem hatalmasat előrelépve ismét ott van a vb-n, méghozzá a legnagyobbak között, a Superbike kategóriában.

Mindezt magyar versenyzőkkel és a mezőnyben szinte egyedülálló módon, BMW motorokkal. Ez már “alapból” hatalmas teljesítmény –  innentől azonban a versenyzőkre, Tóth Imrére és az újoncként debütáló tehetségre, Sebestyén Péterre szegeződik a figyelem. A szerelők – a korábbi évekhez hasonlóan – mind magyarok. Ifj. Tóth megszokott csapatához két új magyar és egy német tag csatlakozott, valamint az egyenesen a BMW főhadiszállásáról, Münchenből érkezett kolléga mindkét motor telemetriájáért felel.

Magyar csapat, magyar szerelők és versenyzők a szériaalapú vb top-kategóriájában

A hétfői és keddi hivatalos tesztnapokkal – mondhatni – megkezdődött az Superbike világbajnokság 2014-es szezonja, ám az igazi nyitány a pénteki első szabadedzés lesz. Mint azt már a korábbi években megszokhattuk, Ausztráliával indul a versenynaptár, melybe idén egy – még a GP-ről – ismerős és kedvelt helyszín is becsatlakozott: a maláj Sepang aszfaltcsík. További új helyszínként a dél-afrikai Phakisa pálya érkezett – a november 2-ra kitűzött zárófutam koordinátáit pedig még homály fedi…

No de ne szaladjunk ennyire előre, inkább térjünk vissza a kenguruk földjére, ahol a BMW Team Toth színeiben Tóth Imi és Sebestyén Peti idén először pattant motorra, a mindkettejük számára újnak számító ezres géposztályban.

Az istálló újonca, Peti nyilatkozott először: „Hatalmas reményekkel indultam útnak Ausztrália felé. Számomra még nem kezdődött ilyen korán a szezon, és hirtelen is jött az egész, szinte el sem hittem, amíg ki nem gurultam a pályára hétfőn. Idén először van biztos helyem egy profi csapatban, ráadásul egyből a Superbike-ban! A csapat nagyon tetszik, és nagyon jól érzem magam velük, felszabadult a hangulat. Nyilván izgultam az ezres kategória miatt, mert most derül ki, ráadásul élesben, hogy ez hogy fekszik majd nekem. Két alkategóriára osztották a legnagyobb géposztályt, melyből én az EVO-ban indulok. Jövőre már csak EVO lesz, melynek lényege, hogy a blokkhoz nem lehet nyúlni és az elektronika is korlátozva van, tehát kiegyenlítettebb lesz a mezőny, a párharc”

Sebestyén ülést próbál – itt még egyben van az S1000RR EVO

“Sajnos korábban nem volt lehetőségünk tesztelni, úgyhogy több hónapos kihagyás után, hétfőn szálltam először nyeregbe. Mindemellett teljesen új számomra az ezres gép és az ausztrál pálya is. Ennek ellenére már az első körökben nagyon élveztem az egészet! A pálya nagyon tetszik, jó kis lendületes aszfaltcsík, de nyilván még meg kell szoknom, főleg ezzel a motorral. Pár bemelegítő körrel kezdtünk, hogy megnézzük, hogy minden a helyén van-e. Egy rövid boxkiállás – ami alatt igazítottunk egy-két apróságon – és egy lassabb kör után elkezdtem komolyabb tempóra kapcsolni. Illetve elkezdtem volna, mert a második kanyarnál, a bemenetnél 4. sebességfokozatból kapcsoltam volna 3-asba, de nem váltott vissza, így üresben gurultam. A kanyart így bevenni már nem tudtam, ezért felállítottam a BMW-t és kigurultam egyenesen a fűre. Ott bezzeg bevette a 3-at, és a füvön keresztbe állt a motorom…”

A váltó hibája miatt rendezte át az idomokat Peti

“Én elég szerencsétlenül repültem le róla, minek következtében – sajnos már nem először – kiugrott a bal vállam. Ezt a klinikán rendbe tették, de a teszt itt számomra befejeződött. Pénteken orvosi konzílium dönt arról, hogy nekifuthatok-e életem első Superbike VB futamának. Addig fásli és pihentetés, nameg az autogén tréning. Nagyon remélem, hogy rendbe jövök annyira, hogy rajthoz tudjak állni!”

Pénteken mondják meg az orvosok, rajthoz állhat-e az első futamon

Tóth Imi is még csak most ismerkedik az új géposztállyal és az új motorral. „Végre elkezdődött ez a szezon is! Bár először mentem ezzel a motorral, egyből nagyon élvezetes feelinget adott. Főleg ezen a pályán, mert ez elég gyors. Szerencsére összeállt alattunk technika, amin rengeteget dolgoztunk! Úgy érzem, jól sikerült a kétnapos edzés. Az első nap volt némi problémám a váltóelektronikával, de a végére azt is sikerült megoldani. Gyakorolni kell, minél többet menni, hogy meglegyenek a fék- és gázadási pontok. Összességében azt gondolom, hogy egy hasznos teszten vagyunk túl. Petit sajnálom persze, hogy nem tudott végigmenni és remélem, hogy péntekre rendben lesz!”

Tóth Imre EVO blokkal edzett, de a legnagyobbakkal egy kategóriában (nem EVO) versenyez majd

“A mi tesztünk jól alakult, igazából a legfontosabb az volt, hogy minél többet, minél több kilométert menjek. Ennek eleget tettünk, annyit mentem amennyit csak bírtam. Elég fárasztó ez a kategória, főleg úgy, hogy a tavalyi szezonzáró futam óta nem ültem versenygépen. A végén is egész jó időket mentem, de még tanulnom kell ezt a motort – teljesen más ezzel a technikával. Biztos, hogy nem lesz egyszerű dolgunk, de úgy gondolom, hogy – lépésről-lépésre ugyan, de – jó irányba haladunk. Remélem, hogy a futamhétvégén a másik blokkal – Tóth az edzéseken EVO blokkal megy – a szerk. – gyorsabbak tudunk lenni, be tudok majd bújni tapasztaltabb versenyzők mögé, ellesni pár fogást! A futómű nem volt rossz, de a keményebb blokkhoz majd hozzá kell állítani. Szeretnék mindenképpen közelebb kerülni az elejéhez, jelenleg ez a cél!”

Comments

comments