Csatlakozz hozzánk

Hírek

Superbike VB szezonelőzetes

Nyakunkon a Superbike VB idény, íme a szezonelőzetes

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Jövő hétvégén rajtol a világ második legnépszerűbb gyorsaságimotoros sorozata, a Superbike-világbajnokság. Terveink között szerepel, hogy minden egyes fordulóról beszámolunk, így nem maradhat el a szezonelőzetes sem.

Szöveg: Kovács Tamás (KT #14)

Annak az idénynek az előzetese, mely a tavalyihoz hasonlóan ismét izgalmasnak ígérkezik, mivel hét márka is gyári csapattal indul a versenyeken. Emlékezzünk csak vissza azokra az időkre, amikor minden egyes futamon a gyári Ducati pilóták között dőlt el a győzelem sorsa, a többieknek legfeljebb a dobogó alsó foka jutott. Nos, ezeknek az időknek már vége, hiszen 2010-ben a négy nagy japán gyártó mellett a BMW, az Aprilia és persze a Ducati is gyári csapattal indul.

Az említett gyári támogatást élvező alakulatok közül – kis túlzással – bármelyik, bármikor képes lehet a győzelemre. A Kawasakit kivéve, akik hiába teszteltek idáig a legtöbbet, úgy látszik, a „zöld átok” idén sem fog megtörni. Úgy fest, hogy még az olyan nagy nevek, mint Chris Vermulen vagy Roger Lee Hayden sem képesek csodát tenni a Ninja-val. Igaz, egyelőre a BMW sem találja önmagát, ami betudható az új csapatvezető érkezésének is, Davide Tardozzinak valószínűleg fel kell még vennie a ritmust a bajoroknál. A „háttéremberek” igazolási piacán egyébként Tardozzi volt a szenzáció, mivel az olasz 1995-től 2009-ig a Ducatinál dolgozott – ez idő alatt 19! világbajnoki címet szereztek a vörösök. Elvesztett csapatfőnöküket valószínüleg megérzik a bolognaiak, de minden bizonnyal a sorozat legeredményesebb márkája idén is versenyképes lesz – és harcol a vb-címért, a tavaly szoros csatában legyőzött Hagával az élen.


Haga minden bizonnyal vissza szeretne vágni a tavalyi szoros vereségért…

Hagáék legnagyobb ellenfele idén is a Yamaha lehet, hiszen most is nagyon erős pilóta párossal szállnak harcba. Visszatért a motogp-ből – a már egyébként többszörös Superbike-világbajnok – James Toseland, csapattársa pedig az újdonsült Supersport-világbajnok Cal Crutchlow. A Yamaha szeretné megismételni tavalyi fantasztikus szezonját, és meg is van minden esélyük a címvédéshez. Ehhez egyelőre Crutchlow áll közelebb, gyorsabb a teszteken, mint a királykategóriából érkező Toseland. Úgy látszik, könnyebben érzett rá az R1-es ízére az R6-osról átülve, mint Toseland az M1-ről. Ennek ellenére Toseland toronymagas esélyese a vb-címnek, hiszen kellő tapasztalata és kitartása van annak megszerzéséhez. Saját bevallása szerint honfitársaitól tart leginkább, hiszen idén hét szigetországi motoros vág neki a szezonnak (Crutchlow, Haslam, Camier, Rea, Sykes, Byrne és Toseland), akik végig ott lehetnek a legjobb 10-ben. Rajtuk kívül Toseland nem feledkezik meg  – ahogy ő fogalmaz – a „szokásos” Superbike-vb arcokról sem, mint Haga, Checa, Biaggi, Fabrizio, Corser és a többiek.


…és Fabrizio is ott szeretne lenni a legjobbak között

Nyilvánvalóan ennyien azért nem mehetnek a mezőny elejében, óriási lesz a harc az előbbre kerülésért, ezért is ígérkezik igen élvezetesnek ez a szezon. Az előszezoni tesztek alapján kiemelkedik a gyári hondás Rea teljesítménye, aki Portimaóban pályacsúcsot motorozott, maga mögé utasítva ezzel Ben Spies pole pozíciós idejét. A tavalyi világelső Spies-t egyébként remekül helyettesíti Crutchlow a Yamahánál, az apriliás Biaggi bármikor képes a meglepetésre, és a Suzuki gyári pilótái is (Guintoli és Haslam) is nagyon versenyképesnek tűnnek.


25 éves lett a GSX-R sorozat, láthatjuk Haslam motorján

A Supersport-vb háza táján különös, hogy a sok-sok évnyi próbálkozás után, végre valahára a Honda-hegemóniát megtörő gyári Yamaha csapat kivonult. Így már csak a Honda és a Triumph működtet gyári alakulatot a géposztályban. Visszatért tehát a Honda-fölény, a mezőny nagy része CBR600-assal megy, és a teszteken eddig ők is voltak a leggyorsabbak: pontosabban a 2007-es világbajnok török Sofuoglu, ill. a tavalyi ezüstérmes Laverty. A Triumph pedig egy sztárt váltott sztárra gyári csapatában: a közönségkedvenc Garry McCoy helyett a már kétszeres Supersport-világbajnok, a nagy visszatérő Sebastien Charpentier-t ülteti a háromhengeres Daytonára. A francia nyilván komoly kihívásra vágyik, mivel minden eddigi sikerét Hondával érte el, és idén is valószínűleg a „szárnyasok” fogják uralni a mezőnyt – a négy versenyzővel felálló gyári Triumph csapat versenyképességének függvényében.


A két véglet a gyáriak között: a harmatgyenge Kawasaki és a meggyőző Yamaha
A tavalyi szezon nagy pillanatai:

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending