Csatlakozz hozzánk

Blog

Superbike vb: eddig jó, hogyan tovább?

Az eddigi négy Superbike versenyhétvége eléggé szétszórt képet mutat az erőviszonyokról (ami nekünk nem baj), cikkünkben összefoglaljuk az eddigi – izgalmas – történéseket

Közzétéve

ekkor

superbike vb - 4 futam utan
Euromotor3

Szöveg: Varga Róbert (RSVRocky) Képek: MotoUSA

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A címvédő még mindig gyors: Tom Sykes és a Kawasaki nem dőlt hátra a téli szünetben és sikerült jól kezdeniük ezt az évet is. A címvédő a második hétvégén Aragonban duplázni tudott, és vezette is a bajnoki pontversenyt egy ideig, jelenleg a tabella második pozícióján foglal helyet. Csapattársa, a francia Loris Baz is odatette magát és az első két hétvége alatt három futamon is felállhatott a dobogóra, sőt többször nagy csatában láthattuk csapattársával is.


Az Aprilia superbikeja – jelentősebb ráncfelvarrások nélkül – még mindig a mezőny egyik leggyorsabb motorja. Versenyben vannak a győzelemért annak ellenére is, hogy a korábbi sikerek kovácsa, Gigi DalIgna elhagyta a csapatot (a Ducati MotoGP csapata kedvéért). Új versenyző ékezett az olasz gárdához: nagy kedvvel igazolt át a szintén olasz Marco Melandri, aki az első futamán rögtön legyőzte csapattársát (Guintolit) és a második helyen ért célba. Teljesítménye azonban ezután hanyatlani kezdett: kevés hiba nélküli versenyt láthattunk tőle. Minden bizonnyal össze kell még szoknia a motorral, nem úgy, mint Guintolinak. A francia ismét erősen kezdett és az első forduló után már vezette is a tabellát. Eddig két futamgyőzelemnél jár és bár már ketten is megelőzték a pontversenyben, a rutinos versenyző még mindig esélyes a vb-címre.


Hosszú évek óta feltehetnénk a kép alatti kérdést, mivel Jonathan Rea rendre tud brillírozni az olykor lassúnak tűnő CBR-rel, az összesítésekben azonban rendre elmarad a sikerektől. Korábbi győzelmei rendszerint rossz időjárási körülmények közt születtek, a múlt hétvégén viszont száraz pályán is könnyedén duplázott. Rea mindkét futamon rajt-cél győzelmet aratott, magabiztosan és biztonságos előnnyel behozva a vasat. Habár az első futamokon még nem is figyeltünk a britre, ő már akkor is stabilan hozta a pontokat. Az eső áztatta Assenben megszerezte idei első futamgyőzelmét, múlt hétvégén pedig duplázásával átvette a világbajnoki tabellán a vezetést. Vajon a Honda végre áldozott superbike projektjére és támogatni fogja Reát a harcban, vagy csupán a lelkes brit brillírozásáról van szó?


Az új Ducati superbike bemutatkozása elég rosszul sikerült tavaly, az idei szezonban azonban mindkét versenyző ért már el becsületre méltó eredményeket. Davide Giugliano rendre jól teljesít az időmérőkön, és sikerült egyszer már a dobogóra is felállnia. Csapattársának, Chaz Daviesnek tovább tartott ráhangolódnia a kéthengeresre, azonban a legutóbbi hétvégén már két második helyet is sikerült begyűjtenie, kiváló versenytempót motorozva. A Panigale minden bizonnyal egy kényes műszer, ellenben láthatóan van benne potenciál, így várhatunk még meglepetéseket tőlük az idén.


A Suzuki az utóbbi években nem állt a helyzet magaslatán, sőt volt idő, amikor nem képviseltette magát gyári csapattal sem a Superbikeban, sem a GP-ben. Ez viszont most megdőlni látszik, mivel a gyártó most két erős versenyzővel vágott neki az évnek, jövőre pedig visszatér a MotoGP-be is. A tavalyi nagy esélyes, Eugene Laverty az Apriliától igazolt át, és nem várhatott túl sokat ettől az évtől. A GSX-R viszont Ausztráliában “megvadult” az ír versenyző alatt, aki az első futamot megnyerte, a másodikon viszont vastag füsttel terítette be a pályát. A Suzuki ezután – egy Lowes dobogót leszámítva – nem tudott már tündökölni, minden bizonnyal komolyabb lemaradásban van a csapat, mint ahogyan azt sokan hitték az első forduló után.


MV Agusta, Bimota és Buell: további márkák, amiket sajnos nem láthatunk a listák elején (de legalább láthatunk a mezőnyben – a szerk.) Claudio Corti 5 pontot tudott eddig gyűjteni a legendás MV-nek, a másik két csapat azonban még nem szerzett egyetlen pontot sem. A Buell rendre a mezőny végén motorozik, és mivel a jelenlegi mezőny bőven 20 induló felett van, nem sikerült még a top 15-be férkőzniük. Teljesen más a helyzet a Bimotával, ami ugyan kihagyta az első fordulót, BMW erőforrású EVO motorjuk viszont egyre gyorsabb, versenyzőik pedig rendszeresen pontszerző helyeken futnak. Eredménytelenségük oka bürokratikus, ugyanis habár rajthoz állhatnak, hivatalosan nem kerülnek értékelésre, mivel nem sikerült még legyártani és eladni a homologizáláshoz szükséges darabszámot.


A magyar csapat magyar versenyzői, Tóth Imre és Sebestyén Péter (EVO) még nem szereztek pontot a BMW-vel, sajnos. Viszont messze még a vége – az eddigi pályáktól teljesen eltérő helyszínekre vándorol a mezőny a közeljövőben: Donington Park, Sepang, Misano és Portimao a következő négy forduló. Vajon folytatódik Jonathan Rea és a Honda szárnyalása, vagy ahogy az inkább várható, Sykes és Guintoli kerül újra az élre? Netán Baz és Melandri megpróbálnak borsot törni csapattársaik orra alá? Fejlődik-e tovább a Ducati vagy a Suzuki, és felállhatnak-e néhány futamon a dobogó legfelső fokára? A válaszokat nem tudjuk, de várhatóan továbbra is izgalmas futamokra számíthatunk.

Tóthéknál egyelőre elmaradt a siker

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending