Max Biaggi újabb kettős győzelmével növelte előnyét az összetettben, Supersportban Laverty egy első hellyel átvette a vezetést, a Team Tóthnak továbbra sincs versenyképes motorja.
Biaggi lényegében hazai pályán utasította maga mögé az egész mezőnyt San Marinoban, ugyanis a mintegy hetvenezer lelkes néző nagy része érte szorított. A “Kalóz” két győzelemmel köszönte meg a biztatást: ez az idei negyedik kettős győzelme! Semmi kétség, az olasz az egyik legjobb szezonját teljesíti, ha úgy tetszik, másodvirágzását éli és magabiztosan vezeti a bajnokságot. Ez van, ha a mezőny egyik legjobb motorja és legtapasztaltabb pilótája egymásra talál…
1. verseny:
Bár az első futam pole-ját a szintén rutinos Troy Corser szerezte meg a BMW-vel, aki sokáig vezette is a versenyt. A bajor gyártó (vagy az ausztrál versenyző) szimpatizánsai már-már a nagy durranásra, az első BMW sikerre készültek, végül a dobogó legalsó foka jutott Corsernek, ami azért szép eredmény. Főleg annak fényében, hogy az idén megállíthatalan Biaggi és a szintén nagyon jó formában motorozó privát ducatis Checa végzett előtte. Ráadásul a három rutinos rókát mindössze 0.8 másodperc választotta el egymástól a befutónál. Fabrizio a gyári Ducatival negyedik lett és Guintoli ötödik helye is dicséretet érdemel, hiszen legyőzte – idén sokkal eredményesebb – csapattársát, Leon Haslam-et. Leon Camier, Biaggi apriliás csapattársa, folytatva idei stabil teljesítményét a hatodik helyre hozta be (magányosan) az RSV-t. A suzukis Haslam–et csak nyolcadikként intette le a kockás zászló, mivel a befutó előtt még – az idén meglehetősen “takarékon” teljesítő – Noriyuki Haga is elment mellette. Ezzel a teljesítménnyel sokaknak okozott csalódást a brit versenyző (hiszen sokáig ő vezette a tabellát), – de nem San Marinoban, ahol a nagy többség Biaggi diadalát várta, és kapta.

Biaggi fantasztikus. San Marinoban is a hazai pálya előnyét érezhette, ráadásul kedvenc helyszíne, Brno következik!
2. verseny:
Max a második futamot még magabiztosabban “húzta be”, miután túlélte riválisai támadásait a futam kezdetén, szépen otthagyta a többieket és több, mint négy másodperccel nyert. Haslam nem felejtett el motorozni a szezon eleje óta, így nyilvánvaló volt, hogy a GSX-R-rel nincs rendben valami: miután beállították a vasat és másik gumit választottak, azonnal felfért a dobogóra Haslam, második lett Biaggi mögött. Ezzel az eredménnyel még a láthatáron belül tudta tartani az olaszt, ami a ponttáblázatot illeti (harminchét pont Biaggi előnye). Fabrizio újra remekül motorozott a Xerox Ducatival, ez alkalommal bronzérmes lett, a Yamahával a negyedik helyen végző Cal Crutchlow előtt (aki az első futamon bukott, majd ki is állt). Carlos Checa ismét az élmezőnyben motorozott privát paripájával, amit az ötödik helyre hozott be, a suzukis Guintoli és a ducatis Byrne előtt. Érdemes még megemlíteni az olasz Luca Scassa remek teljesítményét a szintén privát, sőt helyi érdekeltségű Ducatival, aki Hagát és az első futam egyik főszereplőjét, Corsert megelőzve a kilencedik helyen végzett.


Haslam továbbra is esélyes a VB-címre, a BMW pedig a futamgyőzelemre
Supersport:
A hatszázasok küzdelmében Eugene Laverty győzelmével átvette a vezetést összetettben: jelen állás szerint három ponttal vezet Sofuoglu, és tizenhárom egységgel a kawasakis Lascorz előtt. A futamon az élről induló Michele Pirro hamar kiesett a versengésből, ellenben Joan Lascorz-zal, aki másodikként végzett. Pirro csapattársa, Sofuoglu több alkalommal is elhagyta a pályát, de így is bronzérmes lett. Ennek köszönhetően továbbra is nyílt maradt a bajnokság, kevés a különbség a három versenyző között és még sok (öt futam) van hátra. Chaz Davies dobogóközeli eredményeit már megszokhattuk, ezúttal negyedik helyen végzett a Triumph-fal, Roberto Tamburini ötödik helye sem kuriózum, a hatodikként pedig a dán Harms látta meg a kockás zászlót.
Nem sikerült túl fényesen magyar szempontból a misanói forduló. Tóth Imiék háza táján sajnos továbbra sincs előrelépés, a magyar versenyző motorja harmatgyenge a többi indulóéhoz képest. Pedig Tóth jól rajtolt, de pár kör múlva visszaesett és utána nem is tudta tartani a többiek tempóját – így az utolsó helyen végzett. Kovács Niki is indult (volna) a San Marinoban, és bár a szabadedzésen megfutotta a kvalifikációhoz szükséges limitet, az időmérőn ez már nem sikerült neki, így nem engedték elrajtolni.

Íme a Supersport-pódium, ebben a sorrendben: Laverty, Lascorz és Sofuoglu
Tóth Imre – 19.:
„Elrajtoltam és gyakorlatilag végigmotoztam a futamot, ennél több nem történt. A motorom semmivel sem jobb, mint az előző futamokon. Több tapasztalt csapattal és szerelővel beszéltünk a paddockban, és sajnos semmi pozitívat nem hallottunk a Robby Moto Engineering cégről, akit a már menesztett főszerelőm ajánlott nekünk. Rá kellett jönnünk, hogy az olasz főszerelőm és a tuningműhely csak a pénzre ment, hiába egyenlítettük ki a számlákat, semmit nem kaptunk érte. A motorom padon 122 lóerős, szemben a minimum 140 lóerős mezőnnyel. A csapatok nagyon segítőkészek voltak, több más tuningcég elérhetőségét is megkaptuk, már ’csak’ egy új blokkot kéne szereznünk, mert amit átalakítottak, az most már szinte használhatatlanná vált. Teljesen tapasztalatlanok vagyunk ebben a bajnokságban és sajnos akadt olyan, aki ezt kihasználta!”
1. verseny – végeredmény:
1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 38’59.319 (156,082 kph)
2 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 0.387
3 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 0.822
4 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 4.911
5 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 5.916
6 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 8.658
2. verseny – végeredmény:
1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 38’58.149 (156,16 kph)
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 4.095
3 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 4.631
4 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 5.014
5 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 6.256
6 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 7.677
Supersport – végeredmény:
1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 36’46.369 (151,697 kph)
2 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 3.876
3 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 6.557
4 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 12.815
5 44 Tamburini R. (ITA) Yamaha YZF R6 12.927
6 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 14.248
(19 10 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR)