Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

Superbike VB, 8. verseny – Misano

Biaggit lehetetlen volt San Marinoban legyőzni, ismét duplázott. Tóth Imi csak 19. Supersportban

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Max Biaggi újabb kettős győzelmével növelte előnyét az összetettben, Supersportban Laverty egy első hellyel átvette a vezetést, a Team Tóthnak továbbra sincs versenyképes motorja.

Biaggi lényegében hazai pályán utasította maga mögé az egész mezőnyt San Marinoban, ugyanis a mintegy hetvenezer lelkes néző nagy része érte szorított. A “Kalóz” két győzelemmel köszönte meg a biztatást: ez az idei negyedik kettős győzelme! Semmi kétség, az olasz az egyik legjobb szezonját teljesíti, ha úgy tetszik, másodvirágzását éli és magabiztosan vezeti a bajnokságot. Ez van, ha a mezőny egyik legjobb motorja és legtapasztaltabb pilótája egymásra talál…

1. verseny:

Bár az első futam pole-ját a szintén rutinos Troy Corser szerezte meg a BMW-vel, aki sokáig vezette is a versenyt. A bajor gyártó (vagy az ausztrál versenyző) szimpatizánsai már-már a nagy durranásra, az első BMW sikerre készültek, végül a dobogó legalsó foka jutott Corsernek, ami azért szép eredmény. Főleg annak fényében, hogy az idén megállíthatalan Biaggi és a szintén nagyon jó formában motorozó privát ducatis Checa végzett előtte. Ráadásul a három rutinos rókát mindössze 0.8 másodperc választotta el egymástól a befutónál. Fabrizio a gyári Ducatival negyedik lett és Guintoli ötödik helye is dicséretet érdemel, hiszen legyőzte – idén sokkal eredményesebb – csapattársát, Leon Haslam-et. Leon Camier, Biaggi apriliás csapattársa, folytatva idei stabil teljesítményét a hatodik helyre hozta be (magányosan) az RSV-t. A suzukis Haslamet csak nyolcadikként intette le a kockás zászló, mivel a befutó előtt még – az idén meglehetősen “takarékon” teljesítő – Noriyuki Haga is elment mellette. Ezzel a teljesítménnyel sokaknak okozott csalódást a brit versenyző (hiszen sokáig ő vezette a tabellát), – de nem San Marinoban, ahol a nagy többség Biaggi diadalát várta, és kapta.


Biaggi fantasztikus. San Marinoban is a hazai pálya előnyét érezhette, ráadásul kedvenc helyszíne, Brno következik!

2. verseny:

Max a második futamot még magabiztosabban “húzta be”, miután túlélte riválisai támadásait a futam kezdetén, szépen otthagyta a többieket és több, mint négy másodperccel nyert. Haslam nem felejtett el motorozni a szezon eleje óta, így nyilvánvaló volt, hogy a GSX-R-rel nincs rendben valami: miután beállították a vasat és másik gumit választottak, azonnal felfért a dobogóra Haslam, második lett Biaggi mögött. Ezzel az eredménnyel még a láthatáron belül tudta tartani az olaszt, ami a ponttáblázatot illeti (harminchét pont Biaggi előnye). Fabrizio újra remekül motorozott a Xerox Ducatival, ez alkalommal bronzérmes lett, a Yamahával a negyedik helyen végző Cal Crutchlow előtt (aki az első futamon bukott, majd ki is állt). Carlos Checa ismét az élmezőnyben motorozott privát paripájával, amit az ötödik helyre hozott be, a suzukis Guintoli és a ducatis Byrne előtt. Érdemes még megemlíteni az olasz Luca Scassa remek teljesítményét a szintén privát, sőt helyi érdekeltségű Ducatival, aki Hagát és az első futam egyik főszereplőjét, Corsert megelőzve a kilencedik helyen végzett.


Haslam továbbra is esélyes a VB-címre, a BMW pedig a futamgyőzelemre

Supersport:

A hatszázasok küzdelmében Eugene Laverty győzelmével átvette a vezetést összetettben: jelen állás szerint három ponttal vezet Sofuoglu, és tizenhárom egységgel a kawasakis Lascorz előtt. A futamon az élről induló Michele Pirro hamar kiesett a versengésből, ellenben Joan Lascorz-zal, aki másodikként végzett. Pirro csapattársa, Sofuoglu több alkalommal is elhagyta a pályát, de így is bronzérmes lett. Ennek köszönhetően továbbra is nyílt maradt a bajnokság, kevés a különbség a három versenyző között és még sok (öt futam) van hátra. Chaz Davies dobogóközeli eredményeit már megszokhattuk, ezúttal negyedik helyen végzett a Triumph-fal, Roberto Tamburini ötödik helye sem kuriózum, a hatodikként pedig a dán Harms látta meg a kockás zászlót.

Nem sikerült túl fényesen magyar szempontból a misanói forduló. Tóth Imiék háza táján sajnos továbbra sincs előrelépés, a magyar versenyző motorja harmatgyenge a többi indulóéhoz képest. Pedig Tóth jól rajtolt, de pár kör múlva visszaesett és utána nem is tudta tartani a többiek tempóját – így az utolsó helyen végzett. Kovács Niki is indult (volna) a San Marinoban, és bár a szabadedzésen megfutotta a kvalifikációhoz szükséges limitet, az időmérőn ez már nem sikerült neki, így nem engedték elrajtolni.


Íme a Supersport-pódium, ebben a sorrendben: Laverty, Lascorz és Sofuoglu

Tóth Imre – 19.: 

„Elrajtoltam és gyakorlatilag végigmotoztam a futamot, ennél több nem történt. A motorom semmivel sem jobb, mint az előző futamokon. Több tapasztalt csapattal és szerelővel beszéltünk a paddockban, és sajnos semmi pozitívat nem hallottunk a Robby Moto Engineering cégről, akit a már menesztett főszerelőm ajánlott nekünk. Rá kellett jönnünk, hogy az olasz főszerelőm és a tuningműhely csak a pénzre ment, hiába egyenlítettük ki a számlákat, semmit nem kaptunk érte. A motorom padon 122 lóerős, szemben a minimum 140 lóerős mezőnnyel. A csapatok nagyon segítőkészek voltak, több más tuningcég elérhetőségét is megkaptuk, már ’csak’ egy új blokkot kéne szereznünk, mert amit átalakítottak, az most már szinte használhatatlanná vált. Teljesen tapasztalatlanok vagyunk ebben a bajnokságban és sajnos akadt olyan, aki ezt kihasználta!”

1. verseny – végeredmény:

1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 38’59.319 (156,082 kph)
2 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 0.387
3 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 0.822
4 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 4.911
5 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 5.916
6 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 8.658

2. verseny – végeredmény:

1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 38’58.149 (156,16 kph)
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 4.095
3 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 4.631
4 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 5.014
5 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 6.256
6 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 7.677

Supersport – végeredmény:

1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 36’46.369 (151,697 kph)
2 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 3.876
3 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 6.557
4 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 12.815
5 44 Tamburini R. (ITA) Yamaha YZF R6 12.927
6 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 14.248
(19 10 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR)

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending