Csatlakozz hozzánk

Hírek

Superbike VB, 5. verseny – Monza

Biaggi hibátlanul teljesített hazai közönsége előtt, Tóth Imi ismét 16. lett Supersportban

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Max Biaggi hazájában megszerezte élete első Superbike VB-s pole-ját, valamint idei harmadik és negyedik győzelmét. A “sebesség templomának” nevezett monzai pályán nem volt ellenfele a mezőny leggyorsabb motorjának – és legjobb formában lévő motorosának.

Szerencsére továbbra is minden idők egyik legizgalmasabb és legszínvonalasabb Superbike-világbajnokságának lehetünk tanúi: az első futamon is egészen a rajttól a leintésig tapintható volt a feszültség. Ennek ellenére az első menetet magabiztosan nyerte Max Biaggi villámgyors Apriliája nyergében: jól jött el a rajtnál és az egész verseny alatt mindössze egyszer szorult vissza a második helyre, de az egyenesekben utolérhetetlen RSV4-Max párosnak a visszaelőzés nem volt feladat.

Pedig komoly (és szoros) díszkíséretet kapott a “Kalóz”, méghozzá a Sterilgarda Yamaha versenyzőinek személyében: James Toseland és Cal Crutchlow egymással is óriási csatát vívtak, miközben mindketten igyekeztek valahogy túljutni Biaggi-n is. Nos, ezen a futamon ez lehetetlen küldetésnek bizonyult, az apriliás kiválóan motorozta végig ezt a bő fél órát – több, mint 200km/h-s átlagsebességgel… A gyári yamahások a végsőkig küzdöttek, de mindössze 0.247 másodperccel Biaggi szelte át előbb a célvonalat a meglehetősen agresszívan motorozó James Toseland előtt. Szorosan utánuk a VB-éllovas Leon Haslam látta meg a kockás zászlót, aki negyedik helye ellenére kiválóan motorozott: még ő is egy másodpercen belül végzett Biaggihoz képest! Talán yamahás vetélytársai most kicsit többet vállaltak.


Toseland mindent megtett, de ma nem lehetett megverni Biaggit

Mint ahogy Jonathan Rea is alaposan túlvállalta magát, ugyanis rendesen összetörte Hondáját. Pedig szépen zárkózott fel és a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződik, de akkorát esett, hogy a gumifal tetejéig meg sem állt a CBR, utána már hiába kereste a sóderágyban…Biaggi csapattársa, a brit Leon Camier is szépen jött fel, az ötödik helyre hozta be a V4-es olasz gépet. A BMW-k megint jól kezdtek, az élbolyban is haladtak de ismét csak a középmezőnyben végeztek: Ruben Xaus a hatodik, Troy Corser a nyolcadik lett a bajor ezressel. Kettejük között a legjobb ducatis, Michele Fabrizio nevét találjuk: hetedik helye nem túl hízelgő a bolognaiak számára. A legnagyobb csalódás továbbra is a tavalyi ezüstérmes Noriyuki Haga teljesítménye, ami ezúttal csak a 11. helyre volt elég. Carlos Checa, az idei szezon egyik meglepetésembere is leeresztett, a 14. helyen végzett a privát Ducatival.

A Supersport kategóriában Eugene Laverty Biaggihoz hasonlóan magabiztos, tiszta rajt-cél győzelmet aratott CBR600RR-je nyergében. A Parkalgar Honda versenyzőjét senki sem zavarta idei harmadik győzelmének megszerzésében. Az ezüstérem leendő tulajdonosa viszont az utolsó körökben még kétséges volt, végül Kenan Sofuoglu nyakába akasztották a medált. A török szoros csatában múlta felül a kawasakis Lascorz-t, aki harmadik helyével továbbra is vezeti a világbajnokságot. A spanyol a futam végén hibázott, így elúszott az esélye a második hely megszerzését illetően. A negyedik helyen Sofuoglu gyári hondás csapattársa, a hazai pályán versenyző Michele Pirro végzett, az ötödik pedig Lascorz csapattársa, a kategória veteránja, ikonja, vagyis Katsuaki Fujiwara lett. Utánuk három háromhengeres Triumph következik, Lagrive-Davies-Salom sorrendben. Tóth Imre az utolsó, 19. helyről vágott neki a futamnak és előző fellépéséhez hasonlóan ismét csak egy pozícióval maradt le a pontszerző helyről, 16. lett. Igaz, az élmenőktől a végén kapott egy kört, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy jóval szerényebb technika dolgozik alatta és nemigen volt eddig lehetősége a rutinszerzésre.


Sofuoglu a határon motorozott, de így sem érte utol a márkatárs Laverty-t

A második Superbike-futamot sokkal simábban, négy és fél másodperces előnnyel nyerte a 3-mas rajtszámú veterán. Pedig szoros csatát vívott Cal Crutchlow-val, de utóbbi Yamahája megadta magát. A második helyen Haslam végzett a GSX-R-rel, így kettejük között a különség az összetettben mindössze három pont. A harmadik helyezett pedig ezúttal történelmi jelentőségű, hiszen Troy Corser révén először végzett a BMW a dobogón, úgy, hogy ez még csak a második éve a világbajnokságon a bajor gyártónak! Biaggihoz hasonlóan Leon Camier is folytatta a jó sorozatot az Apriliával, magányosan beballagott a negyedik helyen, de az ötödik pozíció is meglepetés: úgy tűnik, megszűnt a “zöld átok”, mivel a Kawasaki idén még nem végzett ennyire elöl, ezt a sikert Tom Sykes-nak köszönhetik a rajongók. Haga is javított valamelyest idei negatív formáján, a hatodik helyre hozta be a gyári 1098R-t. Rea ezt a futamot sem tudta befejezni, ahogyan az első menet éllovasai közül kiesett Crutchlow mellett a másik gyári yamahás, Toseland is.


Arany hétvége Itáliában: olasz versenyző, olasz motorral, olasz pályán…

Superbike – 1. futam:

1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 31’07.044
2 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 0.247
3 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 0.297
4 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 0.958
5 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 4.493
6 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 7.343

Superbike – 2. futam:

1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 31’07.122
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 4.547
3 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 5.469
4 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 10.267
5 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 15.561
6 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 15.816

Supersport:

1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 28’51.936
2 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 2.817
3 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 3.043
4 51 Pirro M. (ITA) Honda CBR600RR 21.238
5 37 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 22.003
6 14 Lagrive M. (FRA) Triumph Daytona 675 22.056
(16 10 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR)

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending