Csatlakozz hozzánk

Hírek

Superbike VB, 4. verseny, Assen

A holland WSBK-forduló mindkét futamát Rea nyerte, Tóth Imi 16. lett a Supersport-kategóriában

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

A holland pályán az első helyre hozta be a holland csapat motorját Jonathan Rea – mindkét futamban. Ráadásul mind a két menetben britek uralták a dobogót.

Az első futamban a “full-brit” dobogó tagjait alig 1.2 másodperc választotta el a befutónál, így tényleg komoly volt a küzdelem. Lényegében az utolsó két körben dőlt el, ki milyen érmet akaszthat a nyakába, amelyből a Ten Kate Honda versenyzője, Rea jött ki a legjobban.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Azonban Toseland és Camier sem panaszkodhatnak, hiszen míg előbbi teljesítménye egyre jobb és egyenletesebb, addig utóbbi első Superbike VB-pódiumát ünnepelhette. Annak ellenére, hogy a rajtot elrontotta, a nevető negyedik Carlos Checa lett – a veterán spanyol próbálja idén megmenteni a Ducati becsületét, egyelőre ő a legjobb ducatis a mezőnyben. Gyári márkatársa, Noriyuki Haga továbbra is árnyéka önmagának, hiszen csak a tizedik helyen végzett. Viszont még nála is hátrébb, a 11. helyen ért be a világbajnokság jelenlegi favoritja, a pontlista élén álló suzukis Leon Haslam.


A szigetlakók kisajátították a VB-dobogót, melynek tetejére mindkétszer Rea (jobbra) állhatott

Igazából a BMW-s Troy Corser sem lehet elégedett, mivel úgy lett ötödik, hogy a fél versenyen keresztül vezetett. De legalább egyre versenyképesebb a bajor csapat, ami hozzájárul a VB magas színvonalához. Egyébként már csak a BMW-n a sor, mivel a nagy riválisok – a Suzuki, a Ducati, az Aprilia és most a Honda – már mind nyertek versenyt idén. Na meg a Kawasakin, de a zöldek teljesítményét elnézve ez eléggé utópisztikus gondolat: de legalább a térdsérüléséből visszatérő Vermeulen behozta a célba a ZX-10R-t.  Kellemes meglepetés volt a cseh Smrz szereplése, aki sokáig az élmezőnyben motorozott, de végül a “nagymenők” túlléptek rajta – de hetedik helye is szép eredmény.


Jakub Smrz remekül teljesített, az éllovas Haslam viszont épp ellenkezőleg: csak a 11. lett az első futamban

Újra érdekeltté váltunk a Supersport kategóriában, ugyanis mint arról beszámoltunk, szerencsére ismét találunk magyar versenyzőt a rajtrácson, Tóth Imi személyében. Imre – tesztek és tapasztalatok hiányában – a mezőny végéről indult, de szépen jött el a mezőnnyel a rajtnál, és nem is utolsóként fordult. Végül éppenhogy csak nem sikerült véghezvinnie a bravúrt, vagyis hogy első Supersport-világbajnoki futamán pontszerző legyen: az utolsó, 16. helyre hozta be a CBR600-ast. Imi még sosem versenyzett ilyen géppel, tehát a legfontosabb, hogy befejezte a futamot. Bízzunk benne, hogy kellő kilométerrel a tarsolyában felveszi majd a kesztyűt – az elég kemény és szoros – mezőnnyel. A futamot egyébként a hondás Laverty nyerte, megelőzve az összetettben vezető kawás Lascorz-t és a Ten Kate Honda gyári versenyzőjét, Kenan Sofuoglu-t. Közvetlenül mögöttük végeztek a Triumph-osok, a brit Davies és a francia Lagrive.


Holland pályán holland csapat motorjával nyerte mindkét futamot Jonathan Rea

Jonathan Rea a második futamon is meg tudta ismételni remek teljesítményét, ugyanis ezt is megnyerte. A Honda a legutóbbi kettős győzelmét még a 2008-as brit futamon ünnepelte. Leon Haslam kiküszöbölte valamelyest az első futamon elszenvedett csorbáit a második meneten elért ezüstjével, James Toseland pedig ismét stabil teljesítményt nyújtva hozta be harmadik helyre a Yamahát. Tehát újra csak brit lobogót láthatott a közönség eredményhirdetéskor… Max Biaggi lett a negyedik, Troy Corser pedig ismét ötödik helyre hozta be a BMW-t. Utánuk az első, ausztrál verseny győztese, Carlos Checa következik privát Ducatiján, nem sokkal az első futamban is jól teljesítő – szintén privát ducatis – Jakob Smrz előtt. Az első futamon dobogós Leon Camier hatalmasat esett a hajrában az Apriliával, de az élmenők közül Hagának és Crutchlownak sem sikerült befejeznie a futamot.

SBK 1. futam – végeredmény:

 
1 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 35’38.483 (168,216 kph)
2 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 1.106
3 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 1.249
4 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.548
5 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 2.738
6 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 2.813

SBK 2. futam – végeredmény:

1  65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 35’43.137 (167,85 kph) 
2  91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 1.942 
3  52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 3.928 
4   3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 4.067 
5  11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 4.176 
6   7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 4.525 

SSP – végeredmény:

1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 34’45.753 (164,629 kph)
2 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 2.796
3 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 2.962
4 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 23.040
5 14 Lagrive M. (FRA) Triumph Daytona 675 26.338
6 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 32.544

(16 10 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR)


A török Sofuoglu ismét a VB-címért harcol az SSP-ben – meg is van minden esélye

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending