Csatlakozz hozzánk

Hírek

Superbike VB 1. futam – Phillip Island

Leon Haslam és Carlos Checa osztoztak az idénynyitó győzelmein, Supersportban pedig Eugene Laverty végzett az élen

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A várakozásoknak megfelelően színvonalas versenyekkel kezdődött a Superbike és Supersport világbajnokság Phillip Island-en, Ausztráliában. Leon Haslam beköszönt, Carlos Checa visszatért, Eugene Laverty pedig „csak” magabiztosan nyert.

Tehát mindhárom versenyen (a Superbike kategóriában két futamot rendeznek hétvégente) különböző nemzetiségű és márkájú motorosok, ill. motorok nyertek – ami nekünk, nézőknek a legjobb. És úgy látszik, ez a változatosság végig fogja kísérni az egész 2010-es szezont, mivel – ahogy szezonelőzetesünkben is beharangoztuk – nagyon szoros versenyek várhatóak. A Superbike első versenyén például célfotó (és 0.004 másodperc) döntött Haslam (Suzuki) és Fabrizio (Ducati) között – ez volt minden idők legszorosabb Superbike-vébés befutója…

Ezt az izgalmas befutót a helyszínre kilátogató 65.500 nézőből a célegyenesben ülő szerencsések élőben is láthatták, de a többiek sem unatkoztak, mivel valójában mind a 22 kör izgalmasan alakult. Végig tapintható volt a feszültség, szoros csatákat láthatott a közönség: az első három motoros 0.769 másodpercen belül ment! Végül Haslam GSX-R-ének orra egy hajszálnyival előbb szelte át a célvonalat, így megszerezte pályafutása első győzelmét a kategóriában. Fabrizio is elégedett lehet a második hellyel, bár nem ennek a versenynek (befutónak) a tükrében, mert így is megelőzte csapattárs-rivális Hagát, aki pedig bronzérmes lett. Azt a Noriyuki Hagát, akinek talán a leginkább kijárna végre egy összetett bajnoki cím, amire idén -megint csak- megvan minden esélye, neki is és a Ducatinak is. A páros mostani és várható idei jó szereplése nem megy meglepetés számba. ellenben a Suzuki kimagasló teljesítményével. Úgy tűnik, a 25 éves GSX-R jubileum alkalmából összekapták magukat a japánok, hiszen rögtön az első futamon győzelemre vitték az ünnepeltet.


Az ominózus célfotó – minden idők legszorosabb WSBK befutója, Haslam javára

Rea a negyedik helyre hozta be a CBR1000RR-t, Biaggi pedig nagyjából ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta: az ötödik helyen ért célba. Mögöttük, a hatodik pozícióban fejezte be a versenyt a másik gyári, Alstare-Suzukival Guintoli – ez az erdmény kellemes meglepetés. Annál kellemetlenebb a gyári BMW szereplése, a Kawasakié pedig egyenesen kínos. Troy Corser csak a 9. helyen motorozott át a célvonalon az S1000RR-rel, a zöldeknél pedig a MotoGP-világelső Nicky testvére, Roger Lee Hayden a 18-adikként végzett. Világbajnok csapattársa, az említett GP-t is megjárt nagy öreg, Chris Vermeulen pedig célba sem ért. Ahogy az abszolút esélyes Sterilgarda Yamahák sem, Toseland és Crutchlow nem látták az első futamon a kockás zászlót – ugyanis mindkét korábbi összetett aranyérmes bukott…


A hétvége hősei, Haslam és Checa – vagy a Suzuki és a Ducati…

A második futam is részben Haslamről szólt, de a főszerepet  a veterán Carlos Checa játszotta. „Életem egyik legjobb versenye volt, köszönöm az új csapatomnak” – nyilatkozott a leintést követően. Az első versenyhez képest óriásinak mondható, de valójában szemtelenül kicsi, 307 ezredmásodperces előnnyel verte az előző futam győztesét. A harmadik helyre Fabrizio hozta be a Xerox Ducatit, úgyhogy Haslam mellett az ő teljesítménye is kiegyensúlyozottnak mondható. Az újonc Guintoli második futama pedig egyenesen kiemelkedő: a második menetben már negyedikként intették le! A Suzuki és a Ducati bemutatkozása tehát meggyőző az első forduló után (Checa is egy 1098R-rel brillírozott!), ellentétben a gyári Yamahásokkal, akik a második futamot már befejezték, de csak a 9. és 10. helyen. A BMW sem kapaszkodott sokkal feljebb, Corser két hellyel előrébb, hetedikként végzett. Haga az ötödik, Jonathan Rea pedig hatodikként a zsúfolt középmezőny nyertese lett. Ráadásul a hondás kicsúszott az első körben, így hátulról kellett felküzdenie magát… Biaggi erejéből a második menetre már csak egy 8. helyre futotta a V4-es Apriliával, a Kawasakinak pedig mindössze egy utolsóra Hayden révén – Vermeulen megint nem ért célba… Gyári csapatként ez iszonyatosan gyenge teljesítmény, innen már csak jobb jöhet.


Mester és tanítványa, Troy Bayliss és Fabrizio a boxban

Legalább a Supersportban jól muzsikálnak a zöldek, egy ezüstéremmel lettek gazdagabbak Joan Lascorz révén. Sőt, a privát kawás Fabian Foret behozta az ötödik helyre a vasat, ennek ellenére mégis úgy tűnik, hogy folytatódik a Honda-uralom. Legfőképp Eugene Lavertynek köszönhetően, aki megmutatta, hogyan is kell magabiztosan, elöl menni – és a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződik. A versenyt egyébként újra kellett indítani, mivel olaj került a pályára, de Laverty-t ez sem zavarta meg. A dobogó alsó fokára a szintén hondás Sofouglu ért oda, David Salom pedig a negyedik helyen végzett a háromhengeres Triumph-fal. Több gyártó verseng az SSP-világbajnokság esetében is az élmezőnyben, ez lehet a garancia a magas színvonalra. Akárcsak az izgalmas és szoros csatákra, amelyeket szerencsére már a szezonnyitón megkaptunk – és amelyekre egy hónapot várhatunk, mivel a következő fordulót március végén rendezik, Portimaoban.


Laverty kiegyensúlyozott motorozással szerzett aranyat az SSP-ben
Az első futam összefoglalója
A második futam összefoglalója
Supersport-összefoglaló

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending