Csatlakozz hozzánk

Hírek

Superbike vb – egy új korszkak kezdete

A hétvégén kezdetét vette az idei Superbike világbajnokság, amit érdemes lesz figyelemmel követni: érkeztek új gyártók, kialakultak vezéregyéniségek, sőt a sportág radikális változásainak is tanúi lehetünk (highlights videókkal)

Közzétéve

ekkor

wsbk2014 phillip island
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Idén a Superbike mezőnyében – ahogy azt már a MotoGP sorozatában megszokhattuk – a királykategóriával együtt körözget egy alsóbb kategória is. Itt nem a CRT vagy az Open megjelölést kapták, hanem az EVO megkülönböztetést. Lényegében e motorok közelebb állnak a Superstock kategóriához, erőforrásuk és elektronikájuk messze elmarad az élmezőnnyel szemben. A fékek és a felfüggesztés viszont bizonyos költségsapkán belül fejleszthető. És hogy mi az új kategória célja? Jelen állás szerint a jövő évtől csupán az EVO kategória nevezettjei indulhatnának, így lényegében eltűnnek a “full-superbike” motorok.


Az EVO mutánsok köztünk járnak

Ausztráliában 10 ilyen motor keringett, méghozzá 3 gyártótól: Ducati, Kawasaki és BMW. Ezúttal a “zöldek” voltak a gyorsabbak, azonban Salomnak ádáz harcot kellett vívnia a ducatis Canepával szemben. A gyártók sora a következő futamtól valószínűleg bővülni fog, ugyanis Batta Alstare csapata együttműködik az eltűntnek nyilvánított olasz gyártóval, a Bimotával. A Bimota nem először képviseltetné magát a bajnokságban: Davide Tardozzi a bajnokság arany éveiben még a bajnoki címért küzdött a piros-fehér Ducati blokkos vasparipán (1988), sőt később egy futamon Anthony Gobert is győzni tudott az eső áztatta ausztrál pályán (2000-ben, Suzuki TL blokkal). A csapat ezúttal nem Ducati vagy Suzuki erőforrással, hanem a BMW négyhengeresével indulna.


Új belépők

Nem a Bimota az egyetlen érdekesség az újoncok listáján. Habár a BMW kilépett a gyári alakulatok közül, jött helyette az MV Agusta és a Buell (EBR). Habár mindkét gyártó csak próbálta felvenni a ritmust a hétvégén, minden bizonnyal üde színfoltjai lehetnek a bajnokságnak a jövőben. Ahogyan kell, az MV egy olasz (Corti), az EBR pedig 2 amerikai versenyzővel nevezett be. Ez utóbbi csapat meglepő, de az utcai modelleken is használt, egyoldali külső felfogatású hatalmas átmérőjű féktárcsát alkalmazza. Jelenleg a tempójuk messze elmarad a vártaktól, így akár könnyen az is előfordulhat, hogy ezt a megoldást hamar elvetik a továbbiakban. Az MV már egy fokkal gyorsabbnak bizonyult, azonban Corti az élcsoport közelében sem volt.


Magyar szálak

Idősebb Tóth úr ezúttal nagy fába vágta a fejszéjét. Csapatával egy SBK (ifj. Tóth Imre) és egy EVO (Sebestyén Péter) gépet is elindít az idei bajnokságon. Mindketten BMW S1000RR géppel vágtak neki a küzdelemnek, Peti azonban már a futamok előtt súlyosat bukott és így sérülésektől hátráltatva nem tudott kvalifikálni a futamra (107%-on kívül esett). Imre derekasan végigmotorozta mindkét futamot, tempója azonban ezúttal nem volt elég a pontszerzésre. Hogy Péter hozzá tud-e szokni eddigi legnagyobb versenymotorjához, és hogy Imre édesapjával megtalálják-e a versenyképes beállításokat, azt kíváncsian várjuk a szezon hátralévő részében.


A vezéregyéniségek

Az elmúlt két év az Aprilia és a Kawasaki harcáról szólt, így ezúttal is e 2 gyártó dominanciáját vártuk. Az új ezüst nyilakat (Aprilia) Guintoli és a frissen leigazolt Melandri erősíti, míg a zöldeket a címvédő Sykes és a francia Baz. Azonban már az első futamon felvillant a meglepően gyors Suzukival a tavalyi vb ezüstérmes Laverty, aki taktikus motorozással fölényesen nyerte az első futamot. Az ír féltávig sehol sem volt, azonban olyannyira megóvta abroncsait, hogy a futam második felében átgázolt az élbolyon. A második futam már nem volt számára ilyen kegyes, mivel a Suzuki megadta magát és beterítette pályát sűrű fehér füsttel. A futamot idő előtt intették le, azonban Lavertyt a kiesők közé rangsorolták.

A vb tabellát így a rutinos Guintoli vezeti, aki kis híján megismételve tavalyi teljesítményét, egy bronz és egy arany serleget vihetett haza. Csapattársa Melandri ígéretesen kezdett és bezsebelte az ezüstöt az első futamon, a másodikban azonban hibázott és visszaesett a nyolcadik helyre. A Kawasaki csapat kis híján lemaradt a dobogóról, azonban a második futamon a sors kegyes volt hozzájuk és felállhattak rá mindketten. Meglepően jó formát mutatott a Ducati is, akik új gyári csapatot alapítva ráncba szedték a Panigalét. Davies ugyan nem tudta ezt kihasználni Giuliano azonban az első sorból indulhatott, és mindkét futamon a dobogó közelében végzett. Habár a Honda részéről nem tudunk nagyobb újításokról, Rea bíztató tempót motorozott a futamok során, így tőle is várhatunk futamgyőzelmet az idén.


Történelmi pillanat

A Supersport kategóriában is zajlottak az események. Sofuoglu uralta a mezőnyt, azonban itt is elfüstölt egy gép és megszakították a futamot. Meglepő, de az új szabályok értelmében öt körre indították újra a futamot, de az felért egy izgalomdús versennyel! Az öt körben folyamatos akciót láthattunk, test test elleni harcokat, óriási hibákat, kieséseket és egy történelmi győzelmet. A 13-adik helyről induló francia Cluzel megnyerte a viadalt és ezzel az MV Agusta 38 év után ismét arany serleget gyűjtött be. Habár sok szerencse is kellett ehhez, például Sofouglu hibája is – Cluzel nagyszerűen használta ki a lehetőségeket és az MV F3-asa is kiválóan teljesített.

A pilótafülke is akár a 916-os Ducatié – már 20 évvel ezelőtt kormánylengés-csillapító volt a Mitón, egy 125-ösön…

A következő futamra a megszokottnál többet kell várnunk, a mezőny egész márciusban pihenni fog. Legközelebb április 13-án csapnak össze az aragóniai pályán. Mi biztosan nézni fogjuk, tegyétek Ti is!

  Összefoglalók  

Superbike, 1. futam:

Superbike, 2. futam

Supersport futam:

Szöveg: RSVRocky Képek: WorldSBK

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending