Hírek

Superbike: új rajtsorrend a 2. futamokra

Amiről egy ideje már pletykáltak, most hivatalossá vált: 2017-ben a Superbike-világbajnokság mezőnyében is bevezetik a fordított rajtrácsos versenyeket – ám a konkrét formula, ami alapján kialakul a második futamok indulási sorrendje, nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk…
Euromotor2
MotoStar

A Superbike Bizottság nemrégiben ülésezett Madridban, ahol több, a Superbike-világbajnokságot érintő szabálymódosítást is elfogadtak. Ezeket most hozták nyilvánosságra: van néhány kevésbé fontos változás, ami például a szabadkártyás nevezések leadási határidejét érinti, ám van egy új regula, ami alapjaiban változtatja meg a jövőre 30. idényére készülő sorozatot.

2017-ben ugyanis a Superbike-ban is bevezetik a fordított rajtrácsot, amire eddig még nem volt a széria történetében. Az első verseny rajtsorrendjét továbbra is a kétrészes Superpole határozza majd meg, ahogy a második viadalon is az határozza meg a rajtpozíciókat a 10. helytől kezdődően, az első három sor felállása azonban az első futam után fog kialakulni, méghozzá az alábbi, kissé bonyolult módon:

– Az első három helyen végző versenyző indulhat a harmadik sorból,
fordított sorrendben, azaz aki az első futamot megnyerte, az a
kilencedik kockából rajtolhat

– A negyedik, ötödik és hatodik
helyezettek lépnek előre az első sorba, s ha jól értelmezzük a
szabályokat, akkor itt már nem fordítják meg a sorrendet, azaz aki az
első viadalon épp csak lemaradt a dobogóról, az kerül a pole-ba a
másodikon

– Az első verseny hetedik, nyolcadik és kilencedik
helyezettjei kerülnek a második sorba, ugyancsak az eredeti befutási
sorrendjükben

Ez a formula nem csak első olvasatra, hanem sokadikra is kissé túlbonyolítottnak tűnik, nem mellesleg feleslegesnek is. Mindenesetre a közlemény szerint a hétvégék menetrendjében is történhet némi változás, nem kis részben az új Supersport 300-as világbajnoki sorozatnak köszönhetően – a hírek szerint az új kategória versenyeit szombaton rendezik majd –, ám az aligha változik, hogy az idén bevezetett szabályok szerint az első futamot szombaton, a másodikat pedig vasárnap futják a versenyzők.

A többi változás közül két fontosabbat emelnénk még ki. Egyrészt mostantól a Supersport 600-as világbajnokságon is láthatunk úgynevezett flag-to-flag versenyeket, azaz a Superbike-hoz hasonlóan itt is engedélyezett lesz a futam közbeni kerékcsere (nem motorcsere, mint ami a MotoGP-ben van!), ennek érdekében pedig néhány technikai változtatást is előírtak, amelyeknek köszönhetően egyszerűbb és gyorsabban kivitelezhető lesz a csere. Egy fontos változás pedig a Superstock 1000-et is érinti, ez a kategória ugyanis mostantól hivatalosan Superstock 1000-es Európa-bajnokság néven fog futni (eddig csak FIM Kupaként rendezték a versenyeit).

Írta: Balogh Tamás; Fotó: WorldSBK Media
– a legfrissebb sporthírek a P1Race oldalán

Comments

comments