Csatlakozz hozzánk

Hírek

Stunt Riding történelem – IV. rész

A motoros akrobatika történetének végső állomásához érkeztünk

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: Amrein László – MotoRage magazin (motorage.hu)
Képek: Amrein László, Niki, Veggie Dave

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A stunt sport kialakulását bemutató első, a kezdeti Európa-és világbajnokságokkal foglalkozó második, majd a magyar sikerektől is hangos, 2005-től következő időszakot ismertető harmadik rész után következzék a törikönyv utolsó fejezete, a közelmúlt történéseivel. A folytatásra kicsit még várni kell, hiszen egy érdemben összefoglaló íráshoz el kell telnie újabb pár évnek… De ami késik, nem múlik!

2006 februárban újból megrendezték a Streetbike Freestyle World Championship nevű versenyt Svájcban, ami ismét a svájci motorkiállítás programjaként szerepelt. Az előző évhez hasonlóan most is csak 16 versenyző nevezését fogadták el, akiknek négy napig kellett versenyezniük (két nap edzés, két nap verseny). Mivel kiegészítő programról volt szó, így az edzés és a verseny is meghatározott mentrend szerint zajlott, ami gyakorlatilag egy showműsor volt a kiállítás látogatóinak.

A versenyt – hasonlóan az előző évhez – újból Christian Pfeiffer nyerte, a portugál Humberto Ribeiro és a francia Sébastian Desbonnet előtt. Mókus a kilencedik helyen végzett, ami meglepetés volt, hiszen olyanok előzték meg, akik lényegesen gyengébb teljesítményt nyújtottak a verseny ideje alatt… Ez a terem-VB megosztotta az európai stuntélet véleményét, hiszen több olyan jelre is felfigyeltek a versenyek alatt, ami nem éppen a korrekt pontozásra engedett következtetni, a végső sorrend tekintetében.


A hazánkban is több alkalommal megfordult Humberto Ribeiro és a Honda CBR900RR
2008 – European Stunt Riding Championship

Július utolsó hétvégéjén az ausztriai Röthisben zajlott a 2008-as Stunt Riding EB. Magyar részről egyedül Angyal Zoli képviselte hazánkat. Két napot szántak a 3×4 perces fordulók lebonyolítására, amit amúgy egy nap alatt is kényelmesen le lehetett volna bonyolítani. A versenyen decibel limit volt, viszont érdekes módon értékhatárt nem adtak meg, és egyedül csak Angyal Zoli motorjait találták hangosnak… A szervező legerősebb érve az volt, hogy „én hallom, hogy hangos”. A pontozás itt is ugyanazon a szisztémán alapult, mint a svájci terem VB-n. A mezőny nagy részét a franciák tették ki, akik egyre több nemzetközi versenyen vesznek részt, és egyre jobbak is!


A stunt sport, pontosabban a mutatványok elképesztő fejlődésen mentek keresztül az utóbbi tíz évben – és ez a tendencia szerencsére folytatódik, hiszen csak így van értelme, ez motiválja a versenyzőket

Nem kis meglepetést okozott az első kör után, hogy Angyal Zoli előtt a belga Bart “Vader” került a második helyre, 5 pont előnnyel! Ez újabb konkrét jele volt annak, hogy nem életképes ez a pontozási rendszer, hiszen a helyezések köszönőviszonyban sem voltak a realitással! Az első hely természetesen Pfeifferé volt, és nem is csekély pontelőnnyel. A második körben Angyal Zoli bevetette az eleje nélküli – kéz nélküli forgásait, amire a négy zsűritagtól összesen három ponttal kapott többet az előző fordulóhoz képest, de mégis sikerült két ponttal megelőznie Bartot. A középdöntőben Pfeiffer ugyanazt motorozta, mint az előző körben, viszont neki lényegesen növekedtek a pontszámai… A döntőben sem változott a helyzet, Angyalnak maradtak a pontjai, Pfeifferé pedig növekedtek, így ezt a versenyt is megnyerte.


Christian Pfeiffer tehetsége tagadhatatlan, de többször kapott hátszelet a győzelemhez
2009 – Streetbike Freestyle World Championship

2009-ben harmadszor rendezték meg ezt a terem VB-t, de nem sok változással: még mindig csak 16 versenyző indulhatott a szervezők válogatása alapján… Ebben az évben már két magyar vehetett részt, hiszen Mókus mellett elfogadták Angyal Zoli nevezését is. A szisztéma nem változott sem a menetrendben, sem a pontozásban. Az első versenynap első köre nem várt fordulatot hozott, ugyanis Pfeiffer “csak” a harmadik helyen volt Mókus és Angyal mögött! Ezt a következő körre a zsűri “korrigálta” – hála az emlegetett pontozási rendszer adta lehetőségnek -, így a másnapi döntőt Pfeiffer már az első helyről várta.


Magyarok VB-n: Herczeg Balázs (Mókus) és Angyal Zoltán (Szemöldök) is szép eredményeket ért el – a nem túl korrekt pontozási rendszer ellenére

Mivel ebben a rendszerben nem lehet jelentős pontelőnyre szert tenni – hiába motorozol mondjuk klasszisokkal jobbat bárkinél -, a dobogó kérdése egészen a végéig nyitott maradt. Humberto Ribeiro – aki egész éjszaka szerelt, mert a motorja megadta magát és egy kölcsön motort építettek át – csupán fél ponttal volt Angyal Zoli mögött, előttük pedig Mókus állt másfél ponttal! A végeredmény érdekessége az volt, hogy Pfeiffer a döntőben hanyatt húzta magát, és mégis több pontot kapott, mint a mögötte levők, akik hibátlanul motoroztak… Pfeiffer, Mókus és Angyal lett a végső sorrend.

Stunt Riding történelem – fontosabb állomások

1997 – European Stunt Riding Championship – Skócia
1998 – European Stunt Riding Championship – Skócia, Anglia, Észak-Írország
1999 – European Stunt Riding Championship – Skócia, Anglia, Észak-Írország, Olaszország
2000 – World Stunt Riding Championship – Kanada
2002 – World Stunt Riding Championship – Amerika
2002 – European Stunt Riding Championship – Csehország
2003 – World Stunt Riding Championship – Csehország
2004 – European Stunt Riding Championship – Svájc
2004 – World Stunt Riding Championship – Csehország, Anglia
2005 – Big Bike Moto Freestyle Worldchampionship – Németország
2006 – European Stunt Riding Championship – Hollandia, Magyarország, Finnország
2007 – Streetbike Freestyle World Championship – Svájc
2007 – World Stunt Riding Championship – Magyarország
2007 – European Stunt Riding Championship – Hollandia
2008 – Streetbike Freestyle World Championship – Svájc
2008 – European Stunt Riding Championship – Ausztria
2009 – Streetbike Freestyle World Championship – Svájc

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending