Csatlakozz hozzánk

Blog

Streetfighterkedünk – Kawasaki ER-6n

Egy streetfighter-vassal több – és majdnem egy robogóval kevesebb – a garázsban

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Bátyámat olyannyira megfertőzte a hazai streetfighter-láz, hogy valamelyik nap hazaállított egy lecsupaszított, egyenes kormányos, kis fejidomos, nagy lánckerekes és kitámasztós fighter-vassal… Aztán még azon a napon lejárt a biztosítása, így kénytelen volt a Boosterrel munkába járni, az ER-6n pedig itt maradt a garázsban – nekem sem kellett több, szépen lenyúltam tartóstesztelni a szezonra.

Ha már megemlítettem az MBK-t, el kell hogy mondjam: az új Kawasaki ellenére kis híján ugyanannyi gépünk maradt… Ugyanis majdnem ellopták a tesóm lakásának bejárati ajtaja elől a 100-as robogót. Mindössze perceken múlhatott, hogy nem utoljára láttuk jól bevált gépünket, mivel a nehezén már túl volt a “brigád”: lakat elvágva, épp a kormányzárral ügyeskedtek (összebarmolták), amikor a bejárati ajtó zárának elfordítására nagy vágtába kezdtek az “éjszakai műszakot” vállaló srácok – vasárnap este, tíz óra. Egyetlen óra hosszára maradt magára a vas a pesti utcán, a három “sötét alak” mégis majdnem megfújta. Igen, a nem az idén nyáron barnultak klubjának aktív tagjai voltak, akik napközben, az első műszakot rendszerint bodzaszedéssel töltik.

A tanulság: sose lehetsz elég elővigyázatos: hiába a lánc és a kormányzár, így is majdnem “lába kélt” a Boosternek. Ha ezek közül csak az egyikkel van lezárva, akkor szinte biztos, hogy már csak képen nézegethetnénk. Vannak dolgok az életben, ami ellen semmit sem tudsz tenni: mivel lehetett volna még lezárni? Tárcsafékzár? Ha ezeket a napi teendőid során mind zárogatnád Pesten, a nap fele részében a kezedben lenne a kulcs… Nem, sajnos a baj úgy is megtörténik, ha fel vagyunk rá készülve. Ugyanígy működik a motoros balesetek esetében: az, hogy fel vagy öltözve, nem jelenti azt, hogy nem perecelhetsz, csak nagyobb az esély rá, hogy épp bőrrel megúszod. Az, hogy le van zárva a vas, nem jelenti azt, hogy nem próbálják meg elcsórni. Nekünk most szerencsénk volt. Ott rontották el az “iparosok”, hogy a lánc átvágása után nem emelték meg az elejét és cipelték el a közeli sarokra – ha már hárman voltak. Hiszen ha már nem látjuk őket, kilépve a lakásból azt sem tudjuk, merre induljunk el… Őket meg nem az eszükért fogják ellopni, szerencsénkre. Mindeközben a kakucsi Fő utcán is zajlott az élet: 12 (azaz tizenkettő) bodzaszedő ült az oszlopot telibe verő Trabiban – az esemény a katasztrófaturizmus mellett 6 mentőautót és egy helikoptert vonzott, de ez már az autós szaksajtó területe…


Bitang módon néz ki ez az “utcai harcos”

No de kanyarodjunk vissza a kellemesebb meglepetéshez, vagyis az új szerzeményre.  Egy 2006-os, első szériás Kawasaki ER-6n-ről van szó, melynek villanyakába egy K4-es GSX-R eleje fészkelt: vagyis a Suzukitől származik a fordított villa a felnivel, a fékkel és a sárvédővel. A legszembetűnőbb módosítás mellett – a stunt igényeinek megfelelően – számos változtatás történt a vason: univerzális fejidom, egyenes kormány, lapos tank, nagyobb hátsó lánckerék, belelépő – hogy csak a leglátványosabbakat említsük. Hozzáértő kezek rakták össze a gépet, mert Gergely Sanyi Kunmadaras-őrült stuntman volt az előző gazdája, aki rövid ideig rendeltetésszerűen is használta a Kawát, de igazából csak tartalék motorja volt egy 600-as és egy ezres GSX-R mellett. Nos, a rendeltetésszerű használatról Sanyival ellentétben más elképzeléseket vallunk… Vagyis tőlünk ne számíts tankon csücsülős egykerékre vagy stoppie-ra, mi inkább a streetfighter-vonalra szeretnénk helyezni a hangsúlyt. Sokan egy kalap alá veszik a két kifejezést, pedig nem ugyanazt jelentik: míg a stunt alatt a motoros akrobatikát, mint sportot értjük, addig a streetfighter merőben más téma: az “utcai harcos” vasak megjelenése sajátos stílust képvisel egyedi megjelenésével, melynek szerves részét képezi a lecsupaszított motor, a kis fejidom, a széles kormány és az egyedi fényezés.


Két szezont már lehúztam egy streetfighter-jellegű MZ nyergében – az élmény megfizethetetlen, szó szerint…

Jóllehet, jelenleg a kitámasztó még erős túlzás a képességeinket tekintve, azért reményeink szerint egy-egy kövér egykerékhez vagy stoppie-hoz hozzásegít majd minket a nagyobb lánckerék, illetve a radiális fék. Habár nem éreztem, hogy olyan nagyon ágaskodna a paripa, pedig hamar leforognak a fokozatok és a fék se harap úgy, mint a Hungaroringes Gixeren, szóval egy pár fékbetét nem ártana meg. Lehet, hogy segítségül hívom ezügyben TesztMotor Edisünit. További terveink között szerepel egy komolyabb fejidom felcsavarozása, ami sokat lendítene a vas megjelenésén. Érdekes, hogy ez a pár ezer forintos univerzális darab is jól világít este, de egy komolyabb példány klasszisokkal szebbé varázsolja majd elölről. A hátulján is van mit faragni, a gyári lámpa helyét most a kitámasztó foglalja el, az alatt pedig egy LED-es fénysor – ami elég jól néz ki, csak a lámpa helye már nem annyira. Mindenesetre legfontosabb teendőink a már megrendelt kis indexek és a még meg nem rendelt tükrök felpattintása lesz, hogy a kékszemű fiúknak nehogy szemet szúrjon a rikítósárga fényezés mellett, hogy valami hiányzik. De talán még ennél is lényegesebb lenne egy új lakat… Stunt vas előélete ellenére a papírjai nem hiányoznak, így nem csak a KakucsRing-ig megyünk majd vele – minél többet szeretnénk vele utcán motorozni, minél változatosabb körülmények között. Azért, hogy kiderüljön, érdemes-e egy ilyen vagány, kissé átalakított fighter-vasat választani, építeni, használni: kíváncsian várjuk az együtt töltött kilométereket, előnyöket, hátrányokat – mert biztosan lesz mindkettőből. Nem csak a kellemes nyáresti menetekre fogjuk befogni a Kawát, távolabbi (nem időben, kilométerben…)terveink is vannak vele, de erről majd úgyis írok Nektek, ahogy minden eseményről a vassal kapcsolatban. Ja, és akkor a “legfontosabbat” a legvégén: iszonyat szépen szól a sorkettes blokk alatti sportdob, nagyon jóóó!


Szeretnénk még csiszolni a vason – no meg saját motoros tudásunkon is

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending